نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا بعضی‌ها رفتار‌هایی نشان می‌دهند که سوءظن‌هایی در جامعه ایجاد شود و مردم را می‌ترسانند. ما حتی دیدیم آن‌هایی که رد صلاحیت شده اند، مقام معظم رهبری با چه احترامی از آن‌ها دفاع کرد. من توصیه می‌کنم به همه دلسوزان که کمک کنند در ۱۴۰۰ انتخابات خوبی داشته باشیم و دل مردم و رهبر عزیزمان را شاد کنیم.
کد خبر: ۹۶۸۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۷ 01 June 2021

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مبلغ ۴۵۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر در نظر گرفته شده است که در واقع اثری در افزایش قیمت‌ها ندارد، بلکه برای آرامش مردم است.

 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر محسن رضایی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما (ویژه کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری) افزود: در برنامه ما این یارانه از طریق صرفه جویی و همچنین خدمات و محصولاتی که به ثروتمندان داده شده از آن‌ها گرفته و به ۴۰ میلیون نفر عرضه می‌شود.

 

وی گفت: یارانه پنهان کل کشور در سال ۱۳۹۹ صد و ۳۸ میلیارد دلار بود که مبلغ بسیاری است، اما ناعادلانه توزیع می‌شود

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به آقای همتی، یکی از نامزد‌های انتخابات که از برنامه هایش انتقاد کرده بود، افزود: سوال من از آقای همتی این است: آیا جمهوری اسلامی درست شده است که منافع مردم به سمت ثروتمندان برود و زباله گردی و فقر و کوله بری نصیب بقیه ملت شود؟

 

دست دولتمردان را در اقتصاد کوتاه خواهیم کرد

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: باید دست دولتمردان از اقتصاد کشور کوتاه شود و این افراد مرتباً در سیاست‌های اقتصادی کشور دخالت نداشته باشند و بگذارند اقتصاد کشور براساس ضوابط جلو برود. دخالت دولتمردان در اقتصاد باعث کسر بودجه و ایجاد مالیات تورمی خواهد شد.

 

محسن رضایی در ادامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: بانکداری مدرن ایرانی تأسیس خواهم کرد و از رقابت نادرست بانک‌های خصوصی و دولتی ایجاد شده جلوگیری خواهم کرد.

 

نظام بانکی یمن هم از ما جلوتر است

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: نظام بانکداری ایران سنتی است و حتی نظام بانکی یمن از ایران جلوتر است.

 

وی گفت: بخشی از مشکل دریافت تولید کنندگان برای وام‌های بانکی نیز منشأ گرفته از مشکلات بانکی است.

 

نتایج صندوق بر خلاف مهندسی انتخابات خواهد بود

 

رضایی گفت: امیدوارم ملت ایران با یک دوراندیشی تصمیم خود را بگیرند. آنچه از صندوق‌ها بیرون می‌آید بر خلاف آن چیزی است که به عنوان مهندسی انتخابات مطرح شده است و این طور نیست ملت ایران تصمیم خود را می‌گیرد و مردم سالاری دینی یک بار نشان داده خواهد شد.

 

وی درباره فعالیت بازارچه‌های مرزی در کشور نیز افزود: نه تنها بازارچه‌های مرزی بلکه برخی مناطق آزاد نیز به حال خود رها شده اند و اگر مدیریت بازارچه‌های ما به همین صورت پیش رود این مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در مصوبه اخیر مجلس به قوانین خوبی اشاره شده است که در صورت تصویب می‌تواند مشکل مناطق آزاد و بازارچه‌های مرزی ما را حل کند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در صورت توجه خوب استان‌های مرزنشین میلیارد‌ها دلار می‌توانیم از طریق بازارچه‌های مرزی صرفه جویی ارزی داشته باشیم.

 

رضایی افزود: ما هم اکنون می‌توانیم از طریق شهر‌های کردستان عراق مانند اربیل در چارچوب قانون صادرات خوبی داشته باشیم.

 

دادستان می تواند آقای رئیسی را هم تهدید کند؟

 

وی گفت: اخیراً دادستان تهران نامزد‌های انتخاباتی را تهدید کرده است، اما آیا آقای رئیسی هم مورد نظر آقای دادستان هستند و آیا اگر خطایی در ستاد آقای رئیسی رخ بدهد می‌توانند کاری بکنند؟

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: چرا بعضی‌ها رفتار‌هایی نشان می‌دهند که سوءظن‌هایی در جامعه ایجاد شود و مردم را می‌ترساند؟ ما حتی دیدیم آن‌هایی که رد صلاحیت شده اند مقام معظم رهبری با چه احترامی از آن‌ها دفاع کرد من توصیه می‌کنم به همه دلسوزان که کمک کنند در ۱۴۰۰ انتخابات خوبی داشته باشیم و دل مردم و رهبر عزیزمان را شاد کنیم.

 

دولت آینده باید دولتی اقتصادی، دفاعی، سیاسی و امنیتی باشد

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت آینده باید دولتی دفاعی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی باشد و من هم سیاسی، دفاعی هستم و استاد تمام اقتصاد هستم و اگر این ویژگی‌ها را در خود نمی‌دیدیم برای بار سوم نامزد نمی‌شدم.

 

محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص شبکه توزیع در کشور افزود: کار اشتباه دولت آوردن فولاد در بورس بود آن‌ها فولاد را آوردند تا رقابتی شود.

 

۵، ۶ نفر تعیین کننده بازار فولاد هستند

 

وی گفت: ۵، ۶ نفر هستند که می آیند در بازار، فولاد را می‌خرند و در خارج از بازار بورس با قیمتی بالاتر می‌فروشند؛ این قصه دردناک اقتصادی ایران است.۵۰ سال است ما تورم داریم، ۵۰ سال است که ارزش پول ملی ما کاهش پیدا کرده است و رشد اقتصادی ما مرتب رو به کاهش است. چطور یک عده به خود اجازه می‌دهند و می‌گویند می‌خواهیم بیاییم کشور را اداره کنیم؟

 

رضایی گفت: علت اینکه من گفتم که این بار متفاوت‌تر از گذشته به صحنه می‌آیم، این است که من دیگر اجازه نمی‌دهم که دیگر خیانت در کشور صورت گیرد و دست بسیاری از کسانی که بی مهابا و با اطمینان از اینکه بعد از اینکه دولتشان تمام می‌شود کسی کاری با آن‌ها ندارد دستشان را رو خواهند کرد.

 

باید اقتصاد را نجات دهیم

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: واقعاً اقتصاد کشور را باید نجات داد. الان اگر ایران زبان داشت به ما چه می‌گفت و می‌گفت این وضع محیط زیست است؟ این وضع آسمانمان است که بردند و به ترکیه دادند؟ این وضع بنادر ماست که بهترین محل حمل و نقل کالا هستیم بردند و به عمان و دبی دادند؟

 

وی گفت: باید فکری کرد و قیامی نمود و قیام فرهنگی اقتصادی در چارچوب نظام انجام داد، رهبری بالاترین قدرت کشور است و بیست و چند سال است که در حال سیاست گذاری اقتصادی هستند، ولی کجاست یک بند از این سیاست‌های کلی که تبدیل به قانون شده باشد و یا اجرا شده باشد؟

 

سرباز وطن هستم

 

رضایی افزود: من محسن رضایی سرباز وطن هستم. من نمی‌توانم ببینم برادرانم از کنارم رفته اند و صبح تا شب مقام معظم رهبری بیش از ۱۵ سال است که اقتصاد را می‌گویند و به آن بی توجهی می‌شود.

 

این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امام (ره) ۱۵ سال می‌گفت که خرمشهر را آزاد می‌کنیم چه اتفاقی افتاد؟ حقیقتاً باید به این مسئله پایان داد. بیش از ۲۰ سال است که فریاد می‌زنم دولت‌ها مراقب اقتصاد باشید. اگر من ویژگی‌های دفاعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی نداشتم برای بار سوم نامزد انتخابات نمی‌شدم.

 

باید پول از ثروتمندان گرفته شود و خرج درمان و زندگی مردم شود

 

محسن رضایی گفت: الان پولی که باید از ثروتمندان گرفته شود و خرج درمان و زندگی و خدمات مردم شود ما برمیگردانیم. ما شروع کردیم قبل از دست گرفتن دولت شروع کردم و در ماه‌های اول اثراتش را می‌بینند.

 

محسن رضایی در برنامه گفتگوی خبری شبکه دو سیما افزود: تا تولید و اشتغال را به راه بیندازیم جامعه در التهاب به سر می‌برد این طرح من حسنش این است که همان ماه‌های اولی که دولت من شروع به کار می‌کند، مردم احساس آرامش می‌کنند و حداکثر از سه ماه بعد این آرامش شروع می‌شود و محاسبات و کار‌های مقدماتی اش انجام شده است.

 

وی در خصوص مالیات و فرار مالیاتی افزود: مسئله مالیات اول به فرار مالیات برمی‌گردد؛ یعنی کل درصد مالیات کشور ما بر جی دی پی ۶ درصد است در حالیکه در دنیا بین ۱۲ تا ۱۸ درصد است و حداقل ما می‌توانیم ۶ درصد دیگر مالیات بگیریم، اما نه در شرایط رکود و نه در شرایطی که وضعیت تولید در رکود است.

 

چطور فرار مالیاتی در کشور صورت می‌گیرد؟

 

نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: از همین الان می‌توانیم جلوی فرار مالیاتی را بگیریم. در این جا دست‌هایی وجود دارد که با دو دفتری ۵ هزار شرکت جعلی درست شده که ما اطلاعاتش را به دست آوردیم که وقتی پیگیری می‌شود، میرسیم به یک پیرزن یا پیرمردی که پشت این فرار مالیات خوابیدن و می‌گویند ما اصلا شرکت ثبت نکرده ایم و برایشان شرکت ثبت شده است.

 

رضایی در خصوص ارز ۴۲۰۰ تومانی افزود: بخش مهمی از این مسئله به عدم نظارت دقیق دولت برمی‌گردد. در حقیقت دولت بیش از ۱۸ تا ۱۹ میلیارد دلار به واردکنندگان نهاده‌های اصلی و دامی دادند، اما هیچ گاه نظارت نشده که این کالای وارد شده چه مقدارش به همان ارز ۴۲۰۰ تومانی آمده و چه مقدارش دورخورده و با ارز ۲۰ هزار تومانی آمده و عملا ول بوده!

 

پول خزانه تبدیل به درآمدهای دلالان و مافیا شد

 

وی افزود: سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ما با دو پدیده مقاومت و ایستادگی بی سابقه ملت ایران پای ارزش‌ها و انقلاب و یکی اشتباه در مدیریت کنونی که همه چیز را رها کرده مواجه هستیم. مردم الان می‌گویند یک دستی در کار است و وقتی دولت صحبتی می‌کند فردایش یک اتفاقی می‌افتد.

 

رضایی گفت: نظارت نشد و چون نظارت نشد، پول خزانه بانک مرکزی رفت به درآمد‌های دلالان و مافیا‌ها تبدیل شد.

 

در صورت پیروزی بانک طلا تاسیس می‌کنم

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم با بیان این که حجم عظیمی از طلا در کشور وجود دارد گفت:​ با توجه به این حجم می‌توان یک بانک طلا در کشور تاسیس کرد و آن را پشتوانه پول ملی آن هم بدون دخالت دولت قرار داد.

 

محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما همچنین افزود: اگر تفکر دولت فعلی ادامه یابد تورم تا پایان سال به ۵۰ درصد خواهد رسید و اثبات ادعای من قبلا هم در سال ۹۲ مشخص شده بود چرا که آن سال در تبلیغات گفتم آقای روحانی یک کلید نشان می‌دهد و من هم یک هزار تومانی به مردم نشان دادم و گفتم سیاست‌های آقای روحانی باعث آسیب به پول ملی می‌شود و امروز همه ما به این وضع معترفیم.

 

وی گفـت: ​برای کنترل نقدینگی و تورم ابتدا تولید را پرجاذبه و سپس محیط کسب و کار را تسهیل می‌کنیم و از سوی دیگر نرخ سود بانکی را نیز کنترل خواهیم کرد.

 

آقای همتی مسئول وضع موجود است؛ حالا می‌خواهد شعبده بازی کند؟

 

رضایی خاطرنشان کرد: من از آقای همتی که رئیس کل بانک مرکزی است و در دولت بوده، تعجب می‌کنم که آمده در تلویزیون درباره وضع تورم و کنترل آن شعبده بازی می‌کند، در حالی که خود وی سال‌ها در این زمینه در کانون مسئولیت بوده است و در سه سال اخیر نقدینگی به سرعت در کشور رشد کرد و رها شد و با تفکر دولت فعلی به صورت سیلی ویرانگر درآمده است.

 

رضایی همچنین در ابتدای این برنامه با اشاره به اقدامات رسانه ملی در استقبال از نامزد‌ها در زمان ورود به محوطه جام جم گفت:​ از معاونت سیاسی رسانه ملی تشکر می‌کنم که موتور‌های تشریفاتی را کنار گذاشته اند، چون وضعیت کشور به گونه‌ای نیست که این شکل از تشریفات ادامه یابد.

 

لاریجانی، پزشکیان و محمد می‌توانستند شور انتخابات را بیشتر کنند

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به احراز نشدن صلاحیت برخی از چهره‌های سیاسی افزود:​ انتظار داشتم در این انتخابات بسیاری از کسانی که نام نویسی کرده بودند حضور داشته باشند تا رقابتی جدی و انتخاباتی پرشور داشته باشیم آقایانی همچون لاریجانی، پزشکیان، محمد، قاسمی و ضرغامی افرادی بودند که می‌توانستند شور و هیجان بیشتری درست کنند که البته من با آن‌ها تماس گرفته و دلداری داده ام خوشبختانه سخنان مقام معظم رهبری در این باره نشان داد که نظام به همه افراد توجه دارد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در همین زمینه تاکید کرد:​ من از نیرو‌های انقلابی می‌خواهم که متانت خود را نسبت به افرادی که این گونه به قانون تمکین کرده اند حفظ کنند و خدای ناکرده موجب ناراحتی آن‌ها نشود؛ به عنوان نمونه افرادی همچون آقای پزشکیان و دیگر آقایان از جمله نیرو‌هایی هستند که در مجلس سابقه دارند که اگر بودند باعث شور انتخاباتی نیز می‌شدند و اکنون البته باید فضای انتخابات به درستی و خوبی پیش برود.

 

ما در دولت خود برای مبارزه با فساد برنامه‌های ویژه‌ای داریم

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: من معتقدم پیشگیری از فساد باید جدی گرفته شود و ما برای این کار در دولت خود یک سازمان بازرسی دولتی تشکیل و به همه مدیران، وزراء و استانداران ابلاغ خواهم کرد که با تمام توان خود با فساد مبارزه کنند.

 

محسن رضایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مبارزه با فساد یک اشکال اساسی دارد، می‌شود فساد این قدر توسعه پیدا کرده باشد و پاسداران مبارزه با فساد خودشان دچار فساد نشده باشند؟!

 

باید در قوه قضائیه و حراست وزارتخانه‌ پالایش جدی صورت بگیرد

 

وی بیان کرد: همان روز اولی که آقای رئیسی رئیس قوه قضائیه شدند، گفتم که شما پیشگیری از فساد را از قوه قضائیه شروع کنید چرا که اگر قوه قضائیه قوی عمل می‌کرد نباید این قدر فساد بوجود می‌آمد.

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نه تنها قوه قضائیه، بلکه بسیاری از این حراستی‌ها که در وزارتخانه‌ها مشغول به کار هستند باید یک پالایش جدی صورت بگیرد. من معتقدم اگر پاسداران سلامتی اقتصادی کشور کارشان را درست انجام دهند، فساد از گلوگاه‌ها عبور نمی‌کند که بعد بخش عظیمی از جامعه را درگیر کند.

 

رضایی گفت: من حتی در اطراف خودم اگر کوچکترین گزارشی داشته باشم با شدت تمام با آن برخورد می‌کنم.

 

موضوع خودروی ملی یک درد تاریخی است

 

وی در بخش دیگری در خصوص صنعت خودرو افزود: مسئله خودروی ملی ما یک درد تاریخی است که از قبل از انقلاب، صنعت مونتاژکاری وارد ایران شد و تاکنون ادامه دارد. خودروسازی ما در ایران همزمان با خودروسازی کره جنوبی آغاز شد. چرا کره این قدر پیشرفت داشت و خودروسازی ما عقب افتاده؟! این برمی گردد به آن فرمولی که در موشک سازی به کار بردیم، ولی متأسفانه در خودروسازی به کار گرفته نشد.

 

وی افزود: یک روزی ما به خاطر موشکباران کشورمان رفتیم از کره شمالی موشک آوردیم و من همان موقع به شهید طهرانی مقدم گفتم که کمتر از سه ـ چهار سال آینده باید خودمان تولید کننده موشک باشیم و همین اتفاق افتاد به طوری که بعد از چهار ـ پنج سال کشور کره شمالی درخواست داشت فناوری جدید را در اختیار آنان قرار دهیم.

 

وی گفت: اگر مهندسی معکوس درست صورت می‌گرفت، همه قطعات را وارد می‌کنیم آرام آرام شروع کنیم خودمان مهندسی معکوس کنیم و بعد از مهندسی معکوس شروع کنیم با نوآوری و خلاقیت‌های جدید قطعات بهتری از خارجی‌ها درست کنیم.

 

رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر مپنا مهندسی معکوس را به درستی انجام داده افزود: این شرکت با حضور مدیران جهادی بهترین ژنراتور‌ها را تولید و به روسیه صادر می‌کند و در حال حاضر ۶۰ میلیون دلار ژنراتور و توربین فروخته شده است.

 

وی گفت: سومین تولید کننده توربین‌ها بعد امریکا و آلمان، ایران است چطور نمی‌توان خودرو تولید کرد مشکل اساسی ما در تولید خودروی ملی این است که مدیریت باید عوض شود اعتماد به نفس و خلاقیت و نوآوری باید شکل بگیرد.

 

اهلیت را برای واگذاری‌ها در خصوصی سازی در نظر می‌گیریم

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بحث خصوصی سازی مشکل بزرگی که ایجاد شده این است که دولت اهلیت را کنار گذاشته و هر که پول آورده به او کارخانه را واگذار کرده اند.

 

محسن رضایی در ادامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: وقتی اهلیت در نظر گرفته نشود، فردی که کارخانه را می‌گیرد و مالک آن می‌شود، اقدام به فروش تجهیزات و زمین و کارخانه می‌کند. ما تصمیم داریم اهلیت را در نظر بگیریم و تا زمانی که کسی را شناسایی نکرده ایم و مشخص نشود او این کاره است به او چیزی را واگذار نخواهیم کرد و برای این کار ضابطه‌هایی را تعیین می‌کنیم که اگر تولید و اشتغال را ادامه نداد، بتوانیم براساس مقررات از او پس بگیریم.

 

وی در خصوص تخصیص ارز دولتی گفت: از هشت میلیارد دلاری که برای امسال تصویب شده ما این رقم را به دو قسمت ۴ میلیارد دلاری تقسیم می‌کنیم که قسمت اول را همان ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اختصاص خواهیم داد، اما تمام کالا‌هایی که از این طریق وارد می‌شود کنترل خواهیم کرد و اجازه نمی‌دهیم اجناس با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شوند و با ارز و ۲۰ هزار تومانی به فروش برسند.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: ۴ هزار میلیارد تومان دیگر را در سیستم دیگری وارد خواهیم کرد و بخشی از آن صرف افزایش یارانه‌ها خواهد شد.

 

برای مالباختگان بورس صندوق جبران زیان ایجاد می‌کنم

 

رضایی گفت: در خصوص وضعیت بورس همان فروردین سال ۹۹ یادداشتی را به آقای دکتر روحانی فرستادم و به او گفتم اگر به این شش توصیه عمل نکند، بورس به سرنوشت بدی کشیده می‌شود.

 

وی افزود: من برای بورس صندوق جبران زیان مالباختگان ایجاد خواهم کرد، اکثر مالباختگان امروزی در تیر و خرداد ۱۳۹۹ وارد بورس شدند و این‌ها بیشترین آسیب را دیدند. اغلب آن‌ها کمتر از ۵۵ میلیون تومان سهام خریده اند و ما آن‌ها را شناسایی کرده و مشخص است که چقدر زیان کرده اند. ما آن‌ها را به صندوق جبران زیان معرفی خواهیم کرد.

 

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما سهام را به سمت تولید هدایت می‌کنیم و ارزش سهام را تا پایان سال حداقل به یک میلیون و ۵۰۰ هزار خواهیم رساند تا زیان دیده‌های ما از این طریق هم سود کنند و از طرفی در درازمدت کانونی از سهامداران خرد تشکیل می‌دهیم تا آن‌ها هم نماینده داشته باشند و بیمه برای بورس ایجاد می‌کنیم تا ریسک کاهش یابد.

 

رضایی تاکید کرد: بخشی از زیان بورس می‌تواند از طریق صندوق جبران زیان با کمک دولت رفع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار