برای همکاری مشترک هنرمندان و آشنایی مردم دو شهر خواهر خوانده اصفهان و فلورانس آثار برگرفته از فرهنگ موسیقایی دو کشور تهیه و منتشر خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۸۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۷ 01 June 2021

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به گفتگوی اخیر شهردار اصفهان و فلورانس در مورد موضوعات مشترک بین دو شهر خواهرخوانده در نشستی مجازی درباره نحوه اجرای برنامه‌ها و رویداد‌های فرهنگی – هنری دو شهر گفت: عزم ما این بود که جنبه تاریخی دو شهر اصفهان و فلورانس را در قالب همکاری مشترک نشان دهیم که تولید آثار هنری در حوزه موسیقی دو کشور و انتشار در شبکه‌های اجتماعی برای دوستداران دو شهر و مخاطب جهانی جذاب است.

ایمان حجتی افزود: در گفت و گوی شهردار اصفهان و فلورانس بر چهار محور طرح شهروند دیپلمات، فعالیت‌های هنری مشترک دو شهر، تبادلات علمی و دانشگاهی با محوریت نهاد‌های مربوطه و دانشگاه‌ها و پروژه تراموا تاکید شد که این محور‌ها در حال پیگیری است.

در این نشست، مشاور شهردار فلورانس در امور بین الملل و فرهنگی با استقبال از اجرای پروژه مشترک هنری بین دو شهر اصفهان و فلورانس بر شکل گیری چارچوب همکاری و جزئیات این طرح تاکید کرد و افزود: تهیه و انتشار ویدئوکلیپ از آثار موسیقایی دو کشور ایران و ایتالیا از سوی هنرمندان موسیقی این کشور را در نظر داریم.
خانم زامپارلا افزود: این آمادگی در شهرداری فلورانس وجود دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی، به معرفی آثار تولیدشده بپردازد.

پیمان خواهرخواندگی اصفهان و فلورانس در جریان سفر لامبرتو دینی، وزیر امور خارجه وقت ایتالیا به تهران و هیات همراه در سال ۷۷ به امضای دو طرف رسید تا زمینه ساز اجرای برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی – هنری مشترک باشد؛ در چهار سال گذشته فعالیت‌ها و رایزنی‌هایی برای احیای روابط بین دو شهر آغاز شد که نتیجه یکی از این فعالیت ها، اجرای رویداد‌های مشترک هنری بین دو شهر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار