معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون عمومی در استان با تمام توان و بی وقفه و حتی در روزهای تعطیل نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۹۶۸۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 01 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، ابراهیم شکیبا در جلسه ارزیابی و بررسی اقدامات انجام شده در اجرای واکسیناسیون با حضور مدیران شبکه های شهرستان‌ها و مدیران ارشد گروه های مختلف این معاونت به صورت ویدئو کنفرانس افزود: واکسیناسیون را به عنوان یک سند افتخار می دانیم و انجام واکسیناسیون عمومی در استان با تمام توان و بی وقفه و بدون تعطیلی انجام می شود.

وی اظهار داشت: در هفته های آینده به طور قطع افزایش واکسن خواهیم داشت و خوشبختانه تمام امکانات برای تسریع در تزریق واکسن در مراکز تجمیعی را در استان داریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ارایه خدمات بهداشت بسیار ارزشمند است و اگر سنگر را حفظ کنیم هزینه بار درمان را سبک‌تر خواهیم کرد و اکنون آثار ارائه این خدمات را می توان در استان مشاهده کرد.

وی افزود: تیم های واکسیناسیون در شهرستان‌ها تشکیل شده و ثبت موارد واکسیناسیون توسط این تیم ها در سامانه سیب اهمیت بسیاری دارد.

شکیبا تاکید کرد: تزریق واکسن براساس جمعیت فعال بالای ۷۰ سال که در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند، بیش از ۷۰ درصد بوده و زحمات کادر بهداشت در این راستا بسیار قابل تقدیر است.

وی گفت: تیم های واکسیناسیون قبل از ساعت هشت صبح داخل پایگاه های تجمیعی حضور دارند و در ۲ شیفت کاری صبح و ظهر در حال ارایه خدمت می‌باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: مراکز تجمیعی واکسیناسیون فعال در حال ارایه خدمت به هیچ عنوان در روزهای تعطیلات رسمی تعطیلی ندارند و تزریق واکسن را ارایه خواهند داد.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون عمومی کاری بسیار دشوار است اما نتیجه ای بسیار شیرین خواهد داشت چرا که روند مرگ و میر بر اثر ابتلا به بیماری کرونا و بار بستری بیمارستان‌ها را تا حد چشمگیری کاهش می دهد.

شکیبا اضافه کرد: واکسن کرونا حق عموم مردم است و اگر ۷۵ درصد از کل جمعیت واکسینه شوند به همین میزان مرگ و میر و بستری در بیمارستان کاهش می یابد و زندگی مردم به روال عادی بر می گردد.

وی اظهار داشت: از افراد بالای ۷۰ سالی که در سامانه سلامت به آدرس اینترنتی salamat.gov.ir ثبت نام کرده اند می خواهیم بعد از ارسال پیامک به مراکز تجمیعی مشخص شده درج در پیامک مراجعه کنند تا انتظاری برای تزریق واکسن برایشان به وجود نیایید و بدون وقفه برایشان تزریق انجام شود.

شکیبا در پایان گفت: مراکز تجمیعی برای جلوگیری از ازدحام برای تزریق واکسن راه اندازی شده ونباید هیچ ازدحامی در این مراکز وجود داشته باشد.

به گزارش ایرنا، تاکنون ۱۱۵ هزار دوز واکسن کرونا تحویل استان کرمانشاه شده و ۷۷ هزار دوز آن تزریق شده که بیش از ۵۰ درصد واکسیناسیون در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار