یک کارشناس ارتباطات معتقد است، استفاده از روش های نخ نما و قدیمی تبلیغات دیگر کاربردی نداشته و بهتر است کاندیداهای شوراها از بستر فضای مجازی برای تبلیغات خود استفاده کنند.
کد خبر: ۹۶۷۹۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از  ایسنا،فرهاد ابوالفتحی  با اشاره به ضعف تبلیغات کاندیداهای شوراهای شهر گفت: متاسفانه همان روش‌های نخ نما و غیرکاربردی گذشته همچنان به قوت خود باقی است، روش هایی که هیچ شناخت درستی از کاندیداها به مردم نمی دهد و عملا تاثیری در معرفی آنها ندارد.

وی به افزایش استفاده از فضای مجازی در سالهای اخیر اشاره کرد و افزود: این بستر فرصت مناسبی برای بهره گیری کاندیداها جهت تبلیغاتشان است و با شیوع کرونا استفاده ازاین فضا عملا دچار یک جهش شده و کاندیداها می توانند از این فرصت استفاده کرده و کارهای تبلیغاتی خود را به سمت فضای مجازی سوق دهند.

ابوالفتحی خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از این فضا زمانی کارساز است که یک "بسترسازی پیشینی" وجود داشته باشد، به این معنی که فرد کاندیدا قبل از کاندیدا شدن، مدت طولانی در شبکه های اجتماعی دارای صفحات فعال باشد، در اینصورت می توان از این صفحات و معرفی صورت گرفته در شبکه های اجتماعی برای پیشبرد اهداف انتخاباتی بهره گرفت.

این کارشناس ارتباطات خاطرنشان کرد: کاندیداهایی که فقط نزدیک به انتخابات فعالیت در شبکه های اجتماعی را شروع کنند، عملا سودی برای آنها نخواهد داشت و ایجاد صفحات خلق الساعه نزدیک به انتخابات تنها موجب مقاومت مخاطب شده و حس خوبی به او منتقل نخواهد کرد، بنابراین این فضا برای افرادی کاربردی است که از قبل در آن فعال بوده اند.

وی افزود: از طرفی این روزها شاهد هستیم که بسیاری کاندیداها، افراد را بدون اینکه از آنها اجازه گرفته باشند به گروه ها و کانال های خود در شبکه های اجتماعی اضافه می کنند که این کار نوعی مزاحمت محسوب شده و نتیجه معکوس بدنبال دارد.

ابوالفتحی تصریح کرد: انجام این کار موجب پس زدگی افراد خواهد شد و نوعی مقاومت در آنها ایجاد می کند و بهتر است از طریق حلقه دوستان، گروه ها به تدریج بزرگتر شوند و افراد با میل خودشان وارد این گروه ها و کانال ها شوند.

وی افزود: روش دیگر این است که یک اپلیکیشن یا نرم افزار برای معرفی کاندیداها ایجاد شود که افراد ضمن معرفی خود، برنامه ها و سوابقشان را در آن بیان کنند و علاوه بر این امکان مقایسه کاندیداها به لحاظ تحصیلات و سوابق و ... وجود داشته باشد.

ابوالفتحی گفت: همچنین در این نرم افزار می توان بگونه‌ای کار کرد که در سالهای آتی هم مطالبه گری از طریق آن دنبال شود و امکان رصد فعالیت نمایندگان منتخب در آن وجود داشته باشد.

این کارشناس ارتباطات استفاده از رسانه ها، سایت ها و کانال‌های شناخته شده و معروف را راه دیگری برای معرفی کاندیداها عنوان کرد وافزود: این بسترها اعتماد مردم را جلب کرده اند و قطعا استفاده از آنها برای تبلیغات می تواند اثرگذاری بهتری بر جامعه مخاطبان داشته باشد. بطور مثال خبرگزاری، نشریه یا روزنامه ای که برای مردم شناخته شده است مطالب آن نیز برای مردم قابل اعتماد است و کاندیداها می توانند از طریق رپرتاژ آگهی در این رسانه ها و این بسترها تبلیغات خود را انجام دهند.

این کارشناس ارتباطات خاطرنشان کرد: استفاده از هریک از این بسترها(فضای مجازی، نرم افزار، سایت، روزنامه و نشریه و ...) زمانی کابردی است که فرد در تبلیغات خود برنامه ارائه کرده و از کلی گویی خودداری کند.

وی افزود: بارها شاهد هستیم که کاندیداهای شورای شهر توسعه شهر را محور برنامه های خود اعلام کرده اند که بسیار کلی است و باید برای تبلیغات موثر شرح دهند که برای رسیدن به این توسعه چه برنامه و راهکاری دارند.

ابوالفتحی تصریح کرد: هر کاندیدای شورا باید عنوان کند که برای این چهار سال درصورتی که عضوی از شورا شود چه برنامه ای در حد ظرفیت شورای شهر دارد و از تکرار حرف های کلیشه ای و تکراری باید به طور جد خودداری کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار