به گزارش تابناک سمنان دولت امارات که به گفته تحلیل‌گران رژیم صهیونیستی از نتایج جنگ غزه و پیروزی مقاومت خشمگین شده است و در نامه‌ای به مقامات تل آویو این خشم خود را منعکس کرده است، در جدیدترین گام برای نزدیکی بیشتر به این رژیم، «محمد محمود آل خاجه» سفیر خود در سرزمینهای اشغالی را به دیدار با «شالوم کوهن» خاخام رژیم  صهیونیستی که از او به عنوان «رییس شورای بزرگان تورات» نام برده می‌شود، فرستاد.

حساب کاربری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در توئیتر امروز (دوشنبه) با اعلام خبر این دیدار، نوشت: دو طرف در این ملاقات در خصوص مسایل مختلف از جمله «توافق ابراهیم» گفت‌وگو کردند.

توافق ابراهیم به بیانیه مشترک اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده اشاره دارد که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد . از این واژه همچنین برای اشاره کلی به توافق‌نامه‌های سازش به ترتیب عادی سازی روابط اسرائیل-امارات متحده عربی و همچنین بحرین - اسرائیل استفاده شده است.

حساب توئیتری وزارت خارجه رژیم صهیونیستی همچنین با انتشار عکس‌های این دیدار، اضافه کرد که سفیر اماراتی از خاخام صهیونیست برای شرکت در افتتاح  مرکز ادیان سه گانه ابراهیمی در ابوظبی دعوت به عمل آورد.

انتشار عکس‌های این دیدار به ویژه عکسی که نشان می‌دهد خاخام صهیونیست با دست کشیدن بر سر سفیر امارات به اصطلاح او را متبرک می‌کند، با انتقاد شدید افکار عمومی مواجه شده است .

فعالان شبکه‌های اجتماعی، اقدام سفیر امارات را تقبیح کردند، زیرا این عمل فقط چند روز پس از حمله رژیم اسرائیل به غزه رخ داد که منجر به شهادت صدها غیر نظامی بی‌گناه در این باریکه شد که اکثر آنان زن و کودک بودند.

امارات تنها دولتی بود که با وجود محکومیت جهانی جنایات رژیم اسراییل، آن را محکوم نکرد.

«ماهر آل یوسف» یکی از کاربران با طرح این سئوال که دلیل انتخاب این زمان برای این ملاقات سفیر اماراتی چیست، این دیدار را نفرت انگیز و منزجر کننده خواند .

یکی دیگر از محورهای منتقدین به این دیدار این است که دیدار در منزل خاخام صهیونیست انجام شده است، منزلی که به گفته این فعالان فضای مجازی در قدس اشغالی و در نزدیکی محله «الشیخ جراح» قرار دارد. رژیم صهیونیستی طی هفته های گذشته با حمایت از شهرک نشینان تندرو تلاش کرد تا با اخراج فلسطینی‌های ساکن این محله، آن را برای شهرک سازی آماده کند.

در همین ارتباط «اسماعیل المحاقری» یکی از کاربران فضای مجازی ، سفیر امارات را مرتد و برگشته از دین اسلام خوانده و نوشته است: در حالیکه خون جوانان و کودکان فلسطینی هنوز خشک نشده، سفیر امارات به دیدار خاخام یهودی در منزلی رفته است که در نزدیکی محله شیخ جراح قرار دارد.

یکی دیگر از کاربران با نام «راوان» از حضور سفیر امارات در خانه اشغالگران انتقاد و از این اقدام به عنوان سقوط دولت امارات یاد کرده است .

دیدار سفیر اماراتی و خاخام صهیونیست در روزی اتفاق افتاد که یک تحلیلگر معروف رژیم صهیونیستی فاش کرد که اماراتی‌ها به شدت از نتایج جنگ غزه و تسلیم شدن این رژیم در برابر «جنبش حماس» و گروههای مقاومت اسلامی فلسطین به شدت عصبانی هستند.

 «امنون ابراهیموویچ» تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی دیروز (یکشنبه) در گفت وگو با شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم تاکید کرد که برخی مسئولان اماراتی در پیامی به مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به شدت از دست اسرائیلی‌ها عصبانی می‌باشند، زیرا که آن‌ها به شدت از جنبش حماس متنفر هستند، اما رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر کاری کرد که اکنون مسئولیت حراست از قدس به این جنبش سپرده شده است.

ابراهیموویچ افزود که در پیام اماراتی‌ها به رژیم صهیونیستی آمده است که قبل از هرگونه توافق با جنبش حماس، باید راه حلی برای قدس اندیشیده شود، چیزی همانند تولیت مشترک یا بین‌المللی.

وی گفت که رژیم صهیونیستی در برابر حماس تسلیم شد و اجازه داد که این جنبش، قدس را وارد معادله جنگ کند، یعنی حماس اکنون هرگونه تجاوز به قدس را دلیلی برای توجیه حملات راکتی ویرانگر خود به اراضی اشغالی اعلام می‌کند و اینگونه تولیت مقدسات در بیت المقدس را در دست گرفته است.

امارات از جمله کشورهایی است که سال گذشته در سلسله اقدامات «دونالد ترامپ» در راستای منافع رژیم صهیونیستی و با گرفتن برخی امتیازها، توافقنامه صلح را با این رژیم  امضا کرده و روابط خود را اصطلاحا با رژیم اشغالگر عادی سازی کرد.

امارات به همراه بحرین در تاریخ ۱۵ سپتامبر سال گذشته میلادی تحت حمایت ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا، در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موسوم به توافق ابراهیم را که در کشورهای عربی و اسلامی از آن به عنوان «توافق ننگین» یاد می‌شود، امضا کردند.

درگیری رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین از روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه و پس از پایان ضرب‌الاجل مقاومت به تل‌آویو مبنی بر لزوم پایان تعرض‌ها در قدس و مسجدالاقصی آغاز شد.

در این درگیری‌ رژیم صهیونیستی با هجوم به مناطق مسکونی، زنان و کودکان فلسطینی را به خاک و خون کشید و گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به این جنایت‌ها مواضع این رژیم را هدف حمله گسترده راکتی قرار دادند و سامانه «گنبد آهنین» در رهگیری بسیاری از آن‌ها ناموفق عمل کرد.

از سوی دیگر، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پنجشنبه شب گذشته موافقت کرد که تحقیقات بین‌المللی درباره نقض حقوق بشر در درگیری‌های ۱۲ روزه میان نیروهای اشغالگر صهیونیست و گروه‌های فلسطینی در غزه را آغاز کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا