سفیر جمهوری خلق چین در دیدار با شهردار مشهد گفت: در زمینه راه‌اندازی پرواز مستقیم مشهد به ارومچی ‌باید گفت که این یک پیشنهاد بسیار مطلوب است و فرصت بزرگ تجاری اقتصادی را برای شرکت‌های چینی فراهم می‌کند.
کد خبر: ۹۶۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵ 18 September 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، یانگ سن در دیدار با شهردار مشهد اظهار داشت: در روزهای گذشته از شهر مشهد و نیشابور بازدیدی داشته‌ایم و با مسئولان این دو شهر نیز جلسات مشترک برگزار کرده‌ایم، برگزاری این جلسات در زمینه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری بوده است.

وی تصریح کرد: موافق این هستیم در چارچوب مشخص از فرصت‌های بی‌شمار که بعد از برجام به وجود آمده همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم، همچنین می‌دانیم که مشهد همکاری‌های زیادی با شهر ارومچی دارد و قرارداد خواهرخواندگی دارد.

سفیر چین در ایران اضافه کرد: نشست هیئت‌های چینی با مسئولان استان خراسان رضوی در راستای تقویت همکاری‌های دوجانبه و برنامه‌های بلندمدت بوده و فرصت‌های خوبی را برای اقتصاد دو کشور رقم می‌زند، در واقع این دیدارها پلی است برای تداوم دوستی دو کشور.

وی با اشاره به بازدید خود از خط یک قطار شهری مشهد گفت: بازدیدی از خط یک متروی مشهد داشتیم و همه چیز در این پروژه تمیز، منظم و به‌روز بود ضمن اینکه امیدواریم متروهای جدید مشهد برای برطرف کردن ترافیک و حمل و نقل شهر مشهد نقش ویژه‌ای داشته باشد.

یانگ سن با بیان اینکه شهر مشهد دارای فرهنگ درخشان و دیرینه است، ادامه داد: طبق گزارشات شرکت‌های چینی، متروهای مشهد توسط چینی‌ها تجیهز شده و دانش فنی توسط متخصصان انتقال داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص راه‌اندازی پرواز مستقیم مشهد ـ ارومچی نیز باید گفت که این یک پیشنهاد بسیار مطلوب است و فرصت بزرگ تجاری اقتصادی را برای شرکت‌های چینی فراهم می‌کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار