دادستان نظامی جدید استان البرز در مراسمی با حضور معاون سازمان قضائی نیروهای مسلح و مقامات محلی معرفی شد.
کد خبر: ۹۶۷۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳ 31 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» در این مراسم محمود صفری معاون قضائی و حقوقی سازمان قضائی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره دادستان نظامی فقید استان البرز مرحوم مهدی کرمی، محمد دارابیان را به عنوان دادستان نظامی جدید استان معرفی کرد.

وی با اشاره به راه اندازی کارگاه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح از یک سال گذشته گفت: تاکنون در ۸ استان کارگاه‌های علمی تشکیل شده و امسال نیز این کارگاه‌ها در چند استان دیگر نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: در این کارگاه‌های آموزشی درباره آسیب و علل آسیب پذیری نیروهای مسلح بحث می‌شود و برای رفع این موانع تلاش خواهد شد.

این مقام قضائی همچنین به مسئله روز کشور یعنی انتخابات گریزی زد و گفت: قبول داریم که مدیران و مسئولان در بحث معیشت و خدمت رسانی به مردم بنا به هر دلیلی کوتاهی و کم کاری کردند ولی باید به هر نحوی پای انقلابمان بایستیم تا دشمنانمان را شاد نکنیم.

صفری در ادامه با تأکید بر اینکه طبق قانون، نیروهای مسلح حق دخالت در احزاب و مناقشات سیاسی و انجام فعالیت‌های تبلیغی برای نامزدها را ندارند، افزود: شأن و جایگاه نیروهای مسلح به عنوان حافظان نظام، انقلاب و کشور بسیار بالاتر از این مسائل است.

معاون قضائی و حقوقی سازمان قضائی نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمنان برای کاهش مشارکت حداکثری مردم گفت: باید تمام تلاشمان را به کار بگیریم که مردم در انتخابات شرکت کنند تا دولت جدیدی که روی کار می‌آید دولتی توانمند باشد و به پشتوانه همین مردم بتواند مشکلات و مسائل پیشرو رو را با تمام قوا حل و فصل نماید.

مجموعه نیروهای مسلح باید صیانت شوند

فرج الله افشار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان البرز نیز ابتدا از ویژگی‌ها و شخصیت اخلاقی مرحوم کرمی گفت و ادامه داد: امنیت امروز کشور را باید مرهون تدابیر رهبر معظم انقلاب و اقتدار نیروهای مسلح کشور دانست و مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی باید از هر آسیبی که به جایگاه آنان لطمه وارد می‌سازد، صیانت شوند.

نقش کلیدی سازمان قضائی در احقاق حقوق جامعه و نیروهای مسلح

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه جلسه گفت: مرحوم جانباز مهدی کرمی فردی مؤمن، متدین، متعهد و با صلابت بود که در مجموعه سازمان قضائی نیروهای مسلح به نحو احسن امورات را مدیریت می‌کرد و تعامل بسیار خوبی با فرماندهان یگان‌های تابعه در استان داشت.

وی نقش سازمان قضائی نیروهای مسلح در بسط عدالت و احقاق حقوق در سطح جامعه و نیروهای مسلح را مهم و کلیدی دانست و گفت: همانطوری که یگان‌های نظامی و انتظامی حافظ و تأمین کننده امنیت کشور هستند، سازمان قضائی نیروهای مسلح بنا به مسئولیت خود حافظ و ضامن حقوق مردم است و تعامل و همکاری قوای نظامی و انتظامی با این سازمان در جهت پیشبرد اهداف و کاهش جرایم و تخلفات از جمله دلایلی است که این تعاملات را با اهمیت‌تر می‌کند.

نقش سازمان قضائی در صیانت از نیروهای مسلح

حسین فاضلی‌هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز ضمن یاد و خاطره مرحوم کرمی و نقش اساسی وی در پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان گفت: ما و نیروهای مسلح جز یک خانواده هستیم و فرماندهان نظامی در خط مقدم نظارت هستند.

وی با اشاره به اینکه وظیفه صیانت از نیروهای مسلح علاوه بر بخش‌های بازرسی و حفاظت اطلاعات برعهده سازمان قضائی نیروهای مسلح است، افزود: به همین دلیل در قانون اساسی برای رسیدگی به تخلفات نیروهای مسلح، سازمان خاصی ایجاد شده است.

هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و اجرای عدالت نیست

محمد دارابیان دادستان نظامی جدید استان البرز نیز گفت: نیروهای مسلح در هر لحظه از عمرشان در حال مجاهدت در راه خدا هستند و وظیفه همه ما چه در سازمان قضائی نیروهای مسلح و چه در سطح یگان‌ها حفاظت و صیانت از این نیروهاست.

وی با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی در دستگاه قضا گفت: امروز هیچ چیز بدتر از بدبین کردن مردم نسبت به نیروهای مسلح و ناامید کردن آنها از اجرای عدالت نیست.

این مقام قضائی با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح گفت: دادسرای نظامی استان البرز این توانایی و آمادگی را دارد که مانند سال‌های گذشته با اعزام قضات به یگان‌ها، وظیفه آگاه سازی نیروهای مسلح را بر عهده بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار