معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با پیگیری‌های مستمر تیم مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم شهرستان اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی، یک دستگاه سی تی اسکن پیشرفته ۱۶ اسلایس تحویل بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب شد.
کد خبر: ۹۶۷۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 31 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«قباد محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه این هفتمین دستگاه سی‌تی‌اسکن دانشگاه علوم پزشکی است که در دوره کرونا وارد استان می‌شود، افزود: به این ترتیب تعداد سی‌تی‌اسکن‌های مراکز درمانی تابعه دانشگاه علوم پزشکی به ۱۷ عدد می‌رسد.

وی اظهار داشت: این دستگاه محصول کمپانی زیمنس آلمان و ارزش ریالی آن نزدیک به چهار میلیارد تومان است.

محمدی ادامه داد: در بین بیمارستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان، تنها گیلانغرب و قصرشیرین فاقد سی تی اسکن است که با پیگیری‌های انجام شده به زودی یک دستگاه سی تی اسکن نیز برای گیلانغرب تامین خواهد شد.

او گفت: بیمارستان اسلام آباد غرب دارای یک دستگاه سی تی اسکن قدیمی بوده و این دومین دستگاه اختصاص یافته به مرکز مذکور است که با نصب و بهره برداری از آن، حاشیه امنیت خوبی برای بیماران و کادر درمان منطقه ایجاد خواهد شد.

نصب ​​​​​دستگاه اکوکاردیوگرافی در کلینیک پردیس کرمانشاه

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: با پیگیری های مستمر به عمل آمده، یک دستگاه اکوکاریوگرافی پیشرفته محصول کمپانی فیلیپس روز دوشنبه در کلینیک پردیس دانشگاه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.

«تورج شیرزادیان» افزود: با توجه به وجود متخصص قلب اطفال در کلینیک پردیس، نیاز به این دستگاه که مقرر است بیشتر برای تشخیص‌های مربوط به قلب جنین و همچنین اطفال مورد استفاده قرار گیرد، به شدت در این منطقه از شهر احساس می‌شد.

وی اظهار داشت: با حمایت‌های رییس دانشگاه و معاونان توسعه و غذا و دارو و پیگیری‌های حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی دانشگاه، این دستگاه در کلینیک پردیس نصب و راه اندازی گردید.

او ارزش ریالی این دستگاه را نزدیک به یک میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تامین پروب جنین دستگاه، در روزهای آینده خدمات رسانی ویژه آن آغاز می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که یک میلیون نفر آن در کلانشهر کرمانشاه به عنوان مرکز استان ساکن هستند.

در این استان اکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ تخت در قالب ۲۵ بیمارستان بخش دولتی، خصوصی و وابسته به نیروهای مسلح فعال است.

هم اکنون هشت کلینیک وابسته و پنج کلینیک مستقل(مهدیه، شهید فتاحی، حاج دایی، پردیس و ثامن مسکن) در شهر کرمانشاه فعال است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار