رئیس ستاد انتخابات اردبیل خبر داد؛
رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل از ممنوعیت برپایی ستادهای انتخاباتی در شهرهای بزرگ به دلیل شرایط کرونایی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳ 31 May 2021

بهروز ندائی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی استان اردبیل انتظار می‌رود با همراهی کاندیداهای شوراهای شهر و روستا بیشترین تبلیغات در فضای مجازی و بستر رسانه‌ای انجام شود تا خطری متوجه سلامت هموطنان نشود.

وی تصریح کرد: تبلیغات زودهنگام از مصادیق تخلف بارز به شمار می‌رود و ما از کاندیداها و طرفداران آنها انتظار داریم از فعالیت‌های زودهنگام تبلیغاتی در ششمین دوره شوراهای شهر و روستا خودداری کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل به آغاز فعالیت‌های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: به تناسب فعالیت استانی، قرار شده سخنرانی کاندیداها از طریق شبکه‌های استانی پخش شود که این خود معیاری مناسب برای تشخیص کاندیداهای اصلح خواهد بود.

ندائی افزود: امسال به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا ما ۱۰ درصد به شعب اخذ رأی افزوده‌ایم تا مردم با کمترین ازدحام در شعبات اخذ رأی حضور پیدا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در شعباتی که آرای جمع شده آنها در سال‌های گذشته بیش از یک‌هزار رأی بوده، ما دو شعبه جداگانه یا شعب سیار پیش‌بینی کردیم تا آحاد مردم در روز رأی‌گیری با مشکل ازدحام و شلوغی فضای رأی‌گیری روبه‌رو نشوند.

ندائی اضافه کرد: با راه‌اندازی سامانه‌ای خاص در روز رأی‌گیری به هموطنان گزارش لازم ارائه خواهد شد تا از طریق پیامک در جریان شعب اخذ رأی و نزدیک‌ترین شعبه برای رأی دادن قرار گیرند.

دستگاه‌های احراز هویت به میزان کافی موجود است

وی از تأمین تعرفه و دستگاه‌های احراز هویت به میزان مورد نیاز خبر داد و بیان کرد: هیچ مشکلی در این فرآیند وجود ندارد و ما آمادگی کامل برای برگزاری یک انتخابات با شکوه را در سطح استان داریم.

ندائی به فرآیند انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر فرآیند رسیدگی به شکایات داوطلبان ششمین دوره انتخابات روستاها در هیئت نظارت بخش و کاندیداهای شوراهای شهر در هیئت عالی نظارت در حال انجام است و به زودی اسامی نهایی داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی موعد تبلیغات رسمی را ۲۰ تا ۲۶ خرداد و بیشتر بر محور فضای مجازی اعلام کرد و گفت: به هیچ عنوان در فضای مسقف و روباز ازدحام قابل قبول نخواهد بود و انتظار می‌رود از تبلیغات غیرقانونی کاندیداها و طرفداران آنها به جد پرهیز کنند.

منبع/مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار