پلیس تهران بزرگ امروز /یکشنبه/ از کشف ۱۱ تن روغن خوراکی، چهار قبضه سلاح جنگی و سایر تجهیزات نظامی، پلمب هفت واحد صنفی و دستگیری عامل راه‌اندازی صفحه فیشینگ با ترفند خرید شارژ تلفن همراه با هدیه خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 31 May 2021

به گزارش تابناک تهران از پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس امنیت اقتصادی پایتخت اعلام کرد: در راستای مقابله با احتکار کالاهای اولیه و مورد نیاز شهروندان، ماموران این پلیس پس از اطلاع از احتکار مقادیری روغن خوراکی توسط متصدی یک فروشگاه در ۲ انبار در خیابان "شوش" شناسایی و پس از اخذ مجوز قضائی، در معیت نماینده تعزیرات حکومتی استان تهران و بازرس اتاق اصناف از محل بازدید کردند.

سرهنگ "علی ولی پور گودرزی" افزود: در بازرسی انجام شده از انبارها، ۱۱ هزار و ۵۲۹ کیلوگرم روغن خوراکی احتکار شده کشف و یک متهم دستگیر شد.

به گفته وی، کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را ۱۵۰ میلیون تومان برآورد کرده‌اند.

از احتکار ۱۱ تن روغن خوراکی تا پلمب هفت واحد صنفی پایتخت
کشف تجهیزات نظامی در "مجیدیه"

رئیس کلانتری ۱۹۰ مجیدیه بیان داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی سلاح جنگی و تجهیزات نظامی را در سطح محله مجیدیه به فروش می‌رساند، ماموران این کلانتری متهم را پس از تهیه سلاح‌های جنگی از همدستش در غرب کشور دستگیر کردند.

سرهنگ "کیانوش فلاح عزیزی" گفت: در بازرسی انجام شده از محل اختفای متهم چهار قبضه انواع سلاح جنگی، ۸۰ فشنگ و خشاب، سه دستگاه تجهیزات نظامی به همراه ۳۶ گرم تریاک کشف و توقیف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه دستگیری همدست متهم در غرب کشور در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل پرونده، متهم برای سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضائی شد.
 

از احتکار ۱۱ تن روغن خوراکی تا پلمب هفت واحد صنفی پایتخت
پلمب هفت واحد صنفی متخلف

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت اظهار داشت: با توجه به شرایط کرونایی موجود و اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا ماموران این معاونت از ۱۳۴ واحد صنفی عرضه قلیان بازدید و به ۳۵ متصدی اخطار کتبی، هفت واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عرضه قلیان در فضاهای بسته برابر دستور قضایی پلمب شدند.

سرهنگ "نادر مرادی" با اعلام اینکه متصدیان این واحدهای صنفی برای سیر مراحل قضایی به دادسرا معرفی شدند خاطرنشان کرد: اجرای این طرح‌ها توسط پلیس باعث آسوده خاطر شدن شهروندان و جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس می‌شود.

از احتکار ۱۱ تن روغن خوراکی تا پلمب هفت واحد صنفی پایتخت

کلاهبرداری با "یه شارژ بخر، یه شارژ هدیه بگیر"


رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات اعلام کرد: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۴۰ میلیون تومان از حساب بانکی‌اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس، توضیح داد: برای خرید شارژ تلفن همراه در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که با یک صفحه اینستاگرامی مواجه شدم که مدعی بودند با خرید یک شارژ از سایت یک شارژ هدیه بگیرید، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن صفحه اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.

سرهنگ "داود معظمی گودرزی" افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا متوجه شدند فردی تحت عنوان "یه شارژ بخر یه شارژ هدیه بگیر" با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.

وی گفت: متخصصان سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضایی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد صفحه جعلی و وعده فروش شارژ به همراه هدیه، ‌قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب قربانیان اقدام کرده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یکبار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ،نوع تراکنش و ... می باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتما از سایت های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند،همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مرکز فوریت‌های سایبری با ما درمیان بگذارید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار