امام جمعه شاهرود:
امام جمعه شاهرود از برگزاری یادواره شهدای روحانی شهرستان خبر داد و گفت: به مناسبت شهادت امام صادق (ع) و یادواره شهدای روحانی مراسمی همزمان با روز ۱۶ خرداد ماه در بسطام برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 30 May 2021

یادواره شهدای روحانی شاهرود برگزار می‌شود/ نکوهش تخریب کاندیداها

 

به گزارش تابناک سمنان حجت‌الاسلام عباس امینی پیش از ظهر یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی ارشاد اسلامی شهرستان با بیان اینکه انتخابات پیش رو از مناسبت‌هایی محسوب می‌شود که برای ما دارای اهمیت است، تاکید کرد: مسائل اجرایی از سوی فرمانداری، هیئت اجرایی و نظارت و … ماه‌ها و روزهای متمادی در دست پیگیری است اما آنچه که باید درباره آن صحبت شود، مسائل فرهنگی و اخلاقی انتخابات است.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی بد اخلاقی‌هایی متأسفانه صورت گرفته که البته شدت آن به نسبت دوره‌های قبل زیاد نیست اما برای همین مقدار بد اخلاقی‌های اندک نیز می‌بایست ریل گذاری‌های فرهنگی صورت پذیرد، گفت: در فضای مجازی شرایط به گونه‌ای است که گردانندگان کانال بعضاً شناسایی نمی‌شوند و لذا این امر کار را کمی دشوار می‌سازد و می‌بایست ساز و کاری را در نظر داشت اما این کانال چه در بحث انتخابات شورای اسلامی شهر و چه در بخش ریاست جمهوری نباید به گونه‌ای رفتار کنند که جو روانی جامعه را بهم بزنند.

دقت در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها

امام جمعه شاهرود خواستار توجه بیشتر به اخلاق انتخاباتی شد و گفت: تخریب نامزدهای انتخاباتی امری نکوهیده است و لذا نباید از سوی طرفداران نامزدها صورت گیرد از سوی دیگر رسانه‌ها می‌توانند مردم را به حضور پرشور و انتخاب شایسته و درست تشویق کنند.

امینی همچنین در دیگر بخش سخنان خود با گلایه از عدم برگزاری مناسب مراسم سوم خرداد، با بیان اینکه ما نتوانستیم سالروز فتح خرمشهر را به لحاظ فرهنگی و کار اجرایی در سطح شهرستان شاهرود پررنگ جلوه دهیم، تاکید کرد: چهار مناسبت دیگر در پیش است که هر کدام اهمیت ویژه‌ای دارد که می‌بایست برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم، برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی با اشاره به مراسم خرداد ماه پیش رو و با بیان اینکه این آئین‌ها برای همه ما ماه بسیار با عظمت است، افزود: ۱۴ خرداد سالروز رحلت امام خمینی (ره) وظیفه حداقلی نظام اداری و حاکمیتی و مردمی برگزاری یادواره‌ای در شأن حضرت امام (ره) است.

اهمیت ۱۵ خرداد

امام جمعه شاهرود بیان کرد: ۱۵ خرداد ماه به فرمایش امام (ره) روز عزای عمومی برای همیشه محسوب می‌شود لذا حاکمیت موظف است در تجلیل از پیش‌آهنگ شهیدان انقلاب فعال باشد زیرا یاد امام خمینی (ره) و شهدا از ۱۵ خرداد تا مدافعان حرم می‌تواند برای همه ما راهگشا باشد.

امینی با بیان اینکه ۲۵ شوال مصادف با شهادت امام صادق (ع) نیز دیگر آئین ویژه این ایام است که هر ساله قبل از کرونا به برپایی مراسم عزا می‌پرداختیم و بیش از یک دهه یادواره شهدای روحانی را برگزار می‌کردیم، تاکید کرد: در سال جاری به پیشنهاد امام جمعه بسطام مقرر شد محفلی به مناسبت تعزیت آن امام همام توأم با یادواره شهدای روحانی در شب ۱۶ خرداد در صحن امام زاده محمد (ع) بسطام برگزار شود و خواسته ما از شورای فرهنگ عمومی این است که در امر مسائل فرهنگی برپاکنندگان این مراسم را یاری کند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار