مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان:
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان: انتخابات رویه نظام‌مند برای مشارکت مردم در اداره کشور و زمینه‌ساز اتحاد، پیشرفت و اقتدار نظام است
کد خبر: ۹۶۷۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷ 30 May 2021
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان: انتخابات رویه نظام‌مند برای مشارکت مردم در اداره کشور و زمینه‌ساز اتحاد، پیشرفت و اقتدار نظام است
 
به گزارش تابناک همدان، مهدی اخوان در پاسخ به این سوال که  انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران از چه جایگاهی برخوردار است، گفت: انتخابات تجلی و پیش‌شرط مردم‌سالاری دینی در نظام کشور ما و مظهر اراده ملت ایران برای مشارکت در سرنوشت سیاسی خود است. براساس اصل ششم قانون اساسی، در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید به اتکای آرای عمومی مردم  اداره شود؛ و انتخابات رویه نظام‌مند برای مشارکت مردم در اداره کشور است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی را تحقق مشارکت‌ها و آزادی‌های سیاسی در قالب برگزاری انتخابات برشمردند.

وی افزود: این درحالی است که شرایط حساس داخلی و بین‌المللی کشور ناشی از فشار و توطئه دشمنان انقلاب اسلامی طی سال‌های اخیر بر اهمیت این دوره از انتخابات و تاثیرگذاری آن بر مولفه‌های تاثیرگذار بر امنیت ملی کشور افزوده است. 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان گفت: بی‌شک فراهم نمودن فضای با نشاط و امید بخش و همچنین برنامه‌ریزی مناسب برای حفظ امنیت مطلوب در کشور و استان و خنثی‌سازی تلاش معاندین در این زمینه موجب فراهم شدن زمینه حداکثری آحاد شهروندان و افزایش مشارکت آن‌ها در انتخابات و در نتیجه ارتقای ضریب امنیتی استان و کشور خواهد شد. 

 اخوان اشاره ای به حضور حداکثری مردم و  نقشی  که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی دارد کرد و گفت: در کشور ما که بر اساس نظام مردم‌سالاری دینی پی‌ریزی شده است اراده و خواست مردم بسیار برجسته است و باعث استمرار حاکمیت نیز میگردد. در این نظام مردم تصمیم می‌گیرند، انتخاب می‌کنند و نظارت می‌کنند. انتخاب مردم برخاسته از شعور و بینش سیاسی و اجتماعی است. میدان انتخابات که با فضای رقابتی همراه است با حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح از میان داوطلبان مایه اتحاد، پیشرفت، نشاط و اقتدار جامعه و نظام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: در این راستا ستاد امنیت انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا و میاندور‌های مجلس شورای اسلامی در استان (هم عرض ستاد امنیت انتخابات کشور) از شانزدهم اسفند ۹۹ همزمان با ابلاغ دستورالعمل ستاد امنیت انتخابات کشور با هدف ایجاد ساز و کار‌های لازم، برقراری تعامل و هم‌افزایی میان نهاد‌های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی، انتظامی و قضایی با در نظر گرفتن مصالح و منافع ملی و استانی و تعیین ماموریت‌ها نسبت به برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت‌گری در حوزه امنیت به عنوان یکی از مولفه‌های مهم انتخابات تشکیل و شروع بکار نمود.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری همدان اشاره ای به وظایف کمیته امنیتی_انتظامی انتخابات استان، در ستاد انتخابات کرد، و گفت: این کمیته دارای وظایفی به شرح زیر است:
 تشکیل شش جلسه ستاد امنیت انتخابات استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و تصویب ۴۳ مصوبه، 
 ابلاغ دستورالعمل ستاد امنیت انتخابات کشور به فرمانداران شهرستان‌های تابعه و اعضای ستاد امنیت انتخابات استان،
 پیگیری و تصویب طرح‌های امنیت انتخابات به منظور برآورد و شناسایی تهدیدات و آسیب‌های امنیتی احتمالی انتخابات در حوزه‌های عمومی، اقوام و مذاهب، فضای مجازی و رسانه‌های اجتماعی و ... 
 ایجاد اشرافیت اطلاعاتی به منظور پیش‌بینی و پیشگیری و مقابله با تهدیدات 
 ایجاد و حفظ آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات شفاف، سالم و پرشور، 
 رصد و شناسایی و دسته‌بندی اخبار و اطلاعات موجود در فضای مجازی، 
 تقویت هماهنگی و همکاری و همدلی همه نهاد‌ها و سازمان‌های ذیربط در سطح استان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار