رئیس ستاد انتخابات استان قم گفت: تعداد کاندیداهای تأیید شده نهایی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای آینده اعلام می شود.
کد خبر: ۹۶۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 30 May 2021

به گزارش تابناک قم، بیژن سلیمان پور با بیان اینکه بر اساس قانون زمان آغاز تبلیغات در انتخابات های ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا متفاوت است اظهار کرد: تبلیغات کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری از ۷ خردادماه آغاز شده است و تبلیغات مجلس خبرگان رهبری از ۱۳ خردادماه و تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ۲۰ خردادماه آغاز می شود و همه آنها تا ۲۴ ساعت پیش از برگزاری رسمی انتخابات پایان می پذیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم افزایش شور انتخاباتی با نزدیک شدن به زمان انتخابات را مورد توجه قرار داد و گفت: در این دوره به دلیل شیوع بیماری کرونا دستورالعمل جداگانه ای برای تبلیغات کاندیداها ابلاغ شده است، اما تأکید بر حداکثر بودن تبلیغات با برگزاری حداقل تجمعات است.

وی با تاکید بر ممنوعیت برگزاری جلسات انتخاباتی در فضاهای بسته، ضوابط برگزاری این جلسات در فضاهای روباز را مورد توجه قرار داد و گفت: در جلسات تبلیغاتی باید در هر هشت مترمربع یک نفر حضور داشته و حداکثر ۳۰ درصد از یک مکان روباز از جمعیت پر شود و همه افراد باید از ماسک استفاده کنند.

سلیمان پور پیش بینی اجرای برنامه های تبلیغاتی رادیو تلوزیونی توسط کاندیداها را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر ضرورت توجه به فضاهای مجازی در تبلیغات انتخاباتی افزود: در ایام تبلیغات انتخاباتی، فضای مجازی کاملا مورد رصد و پایش قرار گرفته و پلیس فتا با هرگونه تخطی و تخلف از شرع و قانون و اخلاق برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در این دوره فقط انتخابات شورای اسلامی شهر مقدس قم به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود، ساده و روان بودن این نوع برگزاری انتخابات را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش کاربران و عوامل برگزاری انتخابات با جدیت در حال انجام است و در روزهای پیش از انتخابات، در چند نقطه از شهر قم صندوق های الکترونیک به صورت آزمایشی برای استفاده شهروندان نصب می شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قم با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شعب اخذ رأی در استان ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده و تعداد شعب ثابت به ۷۲۲ و شعب سیار به ۹۱ شعبه رسیده است، گفت: برای جلوگیری از هرگونه ازدحام شهروندان، برخی از شعب نیز به محل ها و مکان های بهتر جابجا شده و در چینش صندوق ها در شعب نیز توجه شده است.

وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از هرگونه خلل در روند برگزاری انتخابات به ویژه عدم قطعی برق، تصریح کرد: تعداد کاندیداهای تأیید شده نهایی برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در روزهای آینده اعلام می شود، اما برای انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری در قم حضرات آیات سید محمد سعیدی و محمود رجبی به رقابت خواهند پرداخت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار