مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان البرز با بودجه‌های استانی قابل درمان نیست و باید به صورت ملی به آن پرداخته شود.
کد خبر: ۹۶۷۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 30 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» نادر بیننده در حاشیه جلسه توسعه اشتهارد اظهار کرد: مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان البرز با بودجه‌های استانی قابل درمان نیست و باید به صورت ملی، همانند سایر پروژه‌ای عمرانی بزرگ که به آنها در سطح ملی پرداخته شده است نگاه شود.

وی بیان کرد: استان البرز یک استان مهاجرپذیر است و تا زمانی که افزایش سالانه این موج ۴۰ هزار نفری مهاجر به درستی مدیریت و چالش‌ها و فرصت‌های این پدیده اجتماعی بررسی نشود با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهیم شد.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری البرز تأکید کرد: این مهاجرت‌ها، آسیب‌ها، تهدیدها و فرصت‌هایی را با خود به این استان آورده است که وظیفه نهادهای اجتماعی و فرهنگی شناسایی درست و دقیق این چالش‌ها و چاره‌اندیشی برای کنترل و هدایت آن به سمت یک فرصت خوب فرهنگی و اجتماعی است.

وی با اشاره به شهرک صنعتی اشتهارد و حجم مهاجرتی که از دیگر استان‌های کشور برای کار به این شهرستان وارد می‌شود، گفت: اشتهارد از شهرستان‌های مهاجرپذیر استان البرز است و اگر به رشد سالانه ۱۰ درصدی جمعیت این شهرستان بی‌توجه باشیم می‌تواند به چالش‌های بزرگی برای مسئولین و مدیریت شهری و استانی شود.

بیننده خاطرنشان کرد: جلسه شورای اجتماعی در محضر مقام معظم رهبری یک جلسه ۷ ساعته بود که موارد و مطالب بسیار مهمی از سوی ایشان بیان شد و یکی از این مطالب بیان جمله‌ای با این محتوی که از مدیران انتظار اقدام ویژه دارم، اقدامی که در آن قرار است موضوعی ظرف ۵ سال انجام شود این مدت زمان به ۶ ماه کاهش یابد و این اقدام ویژه است.

وی متذکر شد: این نوع نگاه رهبری را باید سرلوحه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی قرار داده و در این حوزه اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار