مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز گفت: آلودگی رودخانه کرج تقریبا هر روز اتفاق می افتد.
کد خبر: ۹۶۷۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 30 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» درمصاحبه ای با مدیر آبفای شهرستان کرج متوجه شدیم که قطعی شش ساعته آب در برخی مناطق کرج از جمله عظیمیه به دلیل آلودگی رودخانه کرج و بسته شدن تصفیه خانه شماره یک در نتیجه این آلودگی بوده است.

به دنبال پی بردن از جزئیات این ماجرا موضوع را از متولی اصلی رودخانه، یعنی شرکت آب منطقه ای جویا شدیم.

نجفیان، مدیر آب منطقه ای البرز در این باره گفت: اتفاقی که افتاده از جمله مسائلی است که هر روز در رودخانه کرج شاهد آن هستیم زیرا برخی ویلاها و رستوران ها گاز طبیعی ندارند و از نفت به جای سوخت استفاده می کنند.

او با بیان اینکه در چهار نقطه از رودخانه حسگر نصب کرده ایم که آلودگی را اطلاع می دهد، افزود: آلودگی نفتی که ناشی از نشت انبارهای ویلاها است فقط با خروج آب از شبکه از بین می رود.

او افزود: سال گذشته چهل مورد آلودگی نفتی گزارش و چهار خاطی در این باره شناسایی شد که حفاظت محیط زیست علیه آنان اعلام جرم کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: موفق نشدیم منبع آلودگی اخیر را شناسایی کنیم اما در نهایت توانستیم از طریق ابزار مخصوص نفت آب را جمع آوری کنیم که به قطعی شش ساعته آب دربرخی مناطق کرج منجر شد.

او افزود: امیدواریم با گازرسانی به برخی روستاهای جاده کرج-چالوس دیگر شاهد بروز آلودگی در رودخانه کرج نباشیم. گازرسانی به روستاهای چالوس احتمال آلودگی آب را تا هفتاد و دو درصد کاهش می دهد.

نجفیان در پایان با اشاره به وضعیت کم آبی کشور، گفت: نود و نه درصد ظرفیت سد کرج با توجه به بارش های اخیر پر شده است.

مدیر آبفای شهرستان کرج نیز گفت: همه حجم آبی که از طریق نفت آلوده می شود از سیستم تصفیه خارج می شود و به منازل راه پیدا نمی کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار