استاندار قم با اشاره به لزوم برنامه ریزی پرداخت حداکثری تسهیلات ازدواج در سال جاری، از پرداخت ۸۰ درصدی این تسهیلات در سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۶۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲ 30 May 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نخستین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در سال ۱۴۰۰ که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد با بیان اهمیت فعالیت و اقدام دستگاه ها در زمینه تسهیل امور جوانان اظهار کرد: عملکرد سال گذشته دستگاه ها در چارچوب های تعریف شده ستاد ساماندهی امور جوانان استان قابل قبول است.

وی سپس به پرداخت ۸۰ درصدی تسهیلات ازدواج در سال ۱۳۹۹ توجه داد و افزود: انتظار از بانک های عامل در سال جاری، همکاری بیشتر و کاهش صف های انتظار وام های ازدواج است تا این تسهیلات در زمان مناسب به زوجین پرداخت شود.

استاندار قم در ادامه به لزوم هم افزایی و تعامل همه بخش های استان در جهت تسهیل امور جوانان اشاره و اضافه کرد: طراحی و تدوین برنامه های راهگشا و تسهیل گر با هدف بهبود چشم انداز توسعه استان در حوزه جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

سرمست همچنین با تأکید بر تصویب سند تحول اجتماعی استان در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی خاطر نشان کرد: این سند، نقشه راهی است که در بخشی از آن به تحکیم خانواده اشاره شده و می تواند در راستای امور جوانان و بهبود فعالیت ها مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان در این ستاد تصریح کرد: بهره مندی از ایده ها، نظرات و پیشنهادات جوانان و نیز بانوان نخبه در ساماندهی امور جوانان و تسهیل فرآیندها امری ضروری است.

وی همچنین بر به کارگیری جوانان در پست های مدیریتی تأکید کرد و گفت: یکی از موارد ارزیابی مدیران دستگاه های دولتی، جوانگرایی و تلاش در جهت توانمندسازی نیروهای جوان برای تصدی پست های مهم مدیریت در دستگاه های اجرایی است.

استاندار قم در پایان سخنان خود اذعان کرد: لازم است تا همه بخش های استان با اهتمام لازم در کسب و کار، مهارت افزایی، ازدواج و آموزش های تخصصی به جوانان در سال ۱۴۰۰، برنامه های متناسب با سبک زندگی را نیز در ایام شیوع کرونا در افق چشم انداز خود ببینند و به آن توجه داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار