رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تاکنون به ۲۲ هزار و ۶۲۱ نفر در استان واکسن کرونا تزریق شده است، گفت: این میزان چهار درصد جمعیت ایلام را شامل می شود.
کد خبر: ۹۶۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 30 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در نشست ستاد کرونا استان اظهار داشت: تاکنون ۱۲ هزار نفر بالای ۷۰ سال و هشت هزار نفر از افراد بالای ۸۰ سال در این استان واکسن کرونا تزریق کرده اند که این نسبت به میانگین کشور، آمار تزریق واکسن کرونا در این استان رضایت بخش است.

وی در خصوص میزان پوشش تزریق واکسن کرونا به گروه های هدف در استان افزود: تاکنون در این استان واکسن کرونا به کادر درمان و دانشجویان بالینی، کادر بهداشت، اورژانس پیش بیمارستانی، نظام پزشکی، سالمندان، جانبازان بالای ۵۰ درصد، بیماران خاص، پاکبان و غسال، سالمندان بالای ۷۰ سال و بهداری زندان واکسن کرونا تزریق شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه درصد رعایت استفاده از ماسک توسط مردم در سال جاری روندی افزایشی دارد، افزود: درصد رعایت استفاده از ماسک در فروردین ماه سال جاری ۶۶، اردیبهشت ماه ۷۳ و در پنج روز نخست خرداد ماه نیز ۷۵ درصد است.

دکتر کریمیان یادآور شد: درصد رعایت پروتکل های بهداشتی پنج روز نخست خرداد ماه نیز در آرامستان ها ۶۷ درصد، رستوران ها ۷۹ ، داروخانه ها ۷۷ و دفاتر پیشخوان ۷۴ درصد است.

کریمیان با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های درون شهری و برون شهری نگران کننده است، بیان کرد: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی استان در پایانه های درون شهری همچنان ۶۰ و پایانه های برون شهری همچنان ۶۹ درصد است.

وی میزان موارد مثبت، بستری، فوت و نمونه گیری کرونا در هفته نخست خرداد ماه در مقایسه با هفته چهارم اردیبهشت ماه را کاهشی اعلام کرد و گفت: میزان موارد مثبت ۵۹ درصد، بستری ۵۲ ، فوت ۹ و نمونه گیری ۴۶ درصد در مدت یاد شده کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در ادامه به میزان موارد مثبت، بستری جدید و فوت کرونا در استان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ مورد مثبت کرونا، ۱۴ بستری جدید و یک فوتی در این استان به ثبت رسیده و بیشترین موارد بستری نیز در شهرستان دهلران به ثبت رسید.

به گفته کریمیان، روند بستری موارد جدید مشکوک به کرونا استان رو به کاهش است و در طول هفته گذشته ترخیص بیماران کرونایی از میزان ورودی پیشی گرفته است./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار