اولین نشست هم اندیشی و راهبردی مجموعه هیئت هندبال استان
اولین نشست هم اندیشی و راهبردی مجموعه هیئت هندبال کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان و مدیران استان در سالن کنفرانس هتل آزادی یاسوج برگزار شد .
کد خبر: ۹۶۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۱ 30 May 2021

اولین نشست هم اندیشی و راهبردی مجموعه هیئت هندبال کهگیلویه و بویراحمد با مسئولان و مدیران استان در سالن کنفرانس هتل آزادی یاسوج برگزار شد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن بیان گزارشی از عملکرد هیئت هندبال استان مهمترین مشکلات و چالش های باشگاه ها و ورزشکاران این ورزش مطرح شد .
موفقیت های هندبال استان
رئیس هئیت هندبال استان در این نشست ضمن خیر مقدم به حاضران گفت : وقتی هیئت هندبال را تحویل گرفتم مشکلات متعددی وجود داشت که با برنامه ریزی های صورت گرفته و کمک های خوبی که مدیر کل ورزش و جوانان داشت پیشرفت و موفقیت های خوبی در هندبال استان داشته ایم.
پارسایی افزود : در تقویم اجرایی امسال نیازمند همفکری و همکاری همه اعضای هیئت های هندبال در شهرستان ها هستیم تا بتوانیم اهداف تعیین شده را محقق کنیم .
وی با اشاره به موفقیت های هندبال استان گفت : وقتی در یک سال هندبالی ما می توانیم مقام های برتر کشور را کسب کنیم نشان از تلاش های خوب هندبالیست های استان است .
پارسایی گفت : هندبال استان توانایی میزبانی مسابقات کشوری را را دارد و باید تلاش کنیم همچنان با قدرت در سطح ملی جلو برویم و برای حضور و موفقیت در مسابقات بین المللی هم برنامه ریزی داشته باشیم .
 رونمایی از تقویم اجرایی هندبال استان
مجید پارسایی مدیر عامل باشگاه فراز بام خائیز هم در این نشست گفت : در جهت ارائه یک برنامه نظام مند و هدفمند در جهت توسعه ورزش هندبال طرحی را به نام تقویم اجرایی هندبال استان تنظیم نموده که امیدوارم با کمک و همکاری دستندارکاران این ورزش در استان در مرحله اجرا کاملا موفق باشد .
پارسایی افزود : در بحث تقویم اجرایی وقت زیادی گذاشته شد که این تقویم پیشنهادی باشد و چون ما در بهمن ماه میزبان مسابقات اسیایی در ایران هستیم اینگونه پیش بینی شده بتوانیم تقویم اجرایی را داشته باشیم .
پارسایی در توضیح تقویم اجرایی هندبال استان اظهار داشت : در این طرح برنامه ریزی منظم برای حوزه های بانوان ، کارگاه های دانش افزایی ، آموزش مربیان با حضور مربیان برجسته  ، مسابقات آقایان و باوان ، استعدادیابی و بسیاری از موارد دیگر ، صورت گرفته است .
باشگاه نفت و گاز گچساران باید به جایگاه واقعی خود برگردد
پارسایی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات هندبال گچساران اشاره کرد و افزود : قطب هندبال استان شهرستان گچساران بوده و هست امیدواریم که فضایی به وجود آوریم که ورزش هندبال این شهرستان از این وضعیت بیرون آید و با کمک اداره کل ورزش و جوانان هندبال گچساران تحرک بیشتری پیدا کند .
وی ادامه داد : نفت و گاز گچساران تنها باشگاه استان است که در مسابقات جهانی با حضور بزرگان این ورزش در دنیا حضور داشته است که امیدواریم این شرایط برای رونق دوباره و بیشتر و رسیدن به ایده آل مهیا شود و نفت و گاز گچساران به جایگاه واقعی خود برسد .
پارسایی گفت : تقویم ما یک دوره فشرده تا بهمن ماه مطابق با برنامه های ملی است و انتظار داریم این برنامه به خوبی مورد توجه قرار گیرد و   نظرات کارشناسان در قالب این برنامه اجرا شود .
نیاز هندبال میز و صندلی نیست اراده است
پارسایی به مشکلات هندبال در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و افزود : یاسوج زمانی پایگاه ورزش هندبال استان بوده است و با حضور مدیر جدید انتظار داریم که ابتدا پیشکسوتان را دور هم بنشانند و فضایی برای توسعه هندبال استان مهیا کنند .
وی گفت : یکی از مربیان هندبال در استان های همجوار تمایل حضور در یاسوج را دارد که می توان با پشتکار و برنامه ریزی ، هندبال این شهرستان را راه اندازی کرد .
پارسایی ادامه داد : در توسعه هندبال نه به میز نیاز است نه به صندلی فقط به پشتکار نیاز است که امیدواریم ورزش هندبال بویراحمد پیشرفت به مراحل پیشرفت و موفقیت برسد .
وی افزود : زیرساخت هایی را که در یاسوج داریم در هیچ جای استان نداریم ضمن اینکه یاسوج با دو مرکز استان  موفق در هندبال یعنی فارس و اصفهان همسایه است و می توان از این ظرفیت برای توسعه هندبال یاسوج و استان بهره برد.
پارسایی ادامه داد : هندبال با رفتن پشت درب اتاق مدیران درست نمی شود بلکه با برنامه ریزی منظم ، همدلی و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان موفق می شود . ضمن اینکه هیئت هندبال استان هم وظیفه ذاتی اش است که هر گونه همکاری را با هیئت های شهرستانی داشته باشد .
وی در ادامه گفت : امیدواریم در سریعترین زمان ممکن گام مهم برای توسعه ورزش هندبال بویراحمد را شاهد باشیم .
چالش ها و برنامه های هندبال استان
پارسایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : اهل تعریف و تمجدید بی جا از کسی نیستم اما پیگیری های مدیر کل ورزش و جوانان برای توسعه هندبال استان بسیار مهم بوده و انتظار داریم که باز هم همکاری های وی را داشته باشیم خصوصا در بحث اجرایی شدن مصوبات و تقویم اجرایی  .
وی به موضوع احداث زمین های هندبال ساحلی در استان اشاره کرد و گفت : با توجه به المپیمی شدن هندبال ساحلی انتظار داریم احداث زمین های این ورزش در سه شهرستان کهگیلویه ، گچساران و بویراحمد ، هر چه سریعتر اجرا شود.
پارسایی با اشاره جایگاه هندبال در شهرستان کهگیلویه گفت : در این شهرستان نبود خوابگاه یکی از مهمترین مشکلات است و سزاوار نیست در شرایطی که کهگیلویه میزبان مسابقات استانی و کشوری است ، خوابگاه نداشته باشد .
وی ادامه داد : با توجه به حضور موفق داوران استان در لیگ هندبال ، مطالبه برگزاری یک سمینار آموزشی قبل از برگزاری لیگ را داریم که راه حضور داوران ما در لیگ هموارتر شود .
پارسایی گفت در برگزاری کلاس دانش افزایی مربیان از سرگئی مربی صاحب سبک بهره می بریم و پزشک تیم همکاری نموده که چند کارگاه برگزار کنیم و بتوانیم در پایان سال دانش مربیان در زمینه آسیب هایی که متوجه بازیکنان می شود و راه پیشگیری از این آسیب ها را آموزش داده باشیم .
وی گفت : با توجه به شرایط هیئت های شهرستانی هندبال ، چنانچه این هیئت ها قصد برگزاری تورنمنتی داشته باشند بخشی از هزینه های این تورنمنت را هیئت هندبال استان متقبل خواهد شد.
پارسایی ادامه داد : در فرایند برگزاری مسابقات ما به عنوان مربیان معتقد به این هستیم که بازیکن به رشدی می رسد که به بهبود وضعیت وی کمک می کند لذا باید مسابقات به تعداد زیاد برگزار شود که هم حواشی کنار گذاشته شود و هم داوران و بازیکنان در شرایط آماده قرار داشته باشند .
این مربی هندبال با اشاره برنامه های منظم هندبال استان گفت : اگر هیئتی توانایی اجرای برنامه ها را ندارند کنار بروند تا کسانی که انگیزه دارند وارد گود شوند و در جهت توسعه ورزش هندبال تلاش کنند.
پارسایی در پایان گفت :  سیاست هیئت هندبال استان استمرار مسابقات در هر شرایطی است و کسی که جوابگو خواهد بود هیئت هندبال شهرستان است ..
نفت و گاز در توسعه هندبال استان همکاری می کند
مدیر عامل نفت و گاز گچساران با اشاره به تلاش هایی که در این مجموعه در خصوص توسعه ورزش صورت می گیرد گفت : تیم های متعددی از اعتبارات نفت و گاز گچساران استفاده می کنند اما فوتبال به دلیل استقبال زیاد مردمی بیشترین اعتبارات را دریافت می کند اما تلاش می شود بودجه هندبال با توجه به جایگاه آن جدا شده و اعتبارات اختصاصی دریافت کند.
داوودی افزود : باید تلاش شود از طریق استاندار با وزیر نفت رایزنی شود تا امتیاز لازم در خصوص اعتبارات اخذ شود
وی گفت : در خصوص کمک های ما به هندبال استان هر چند هنوز بودجه به استان ابلاغ نشده است اما حتما امکانات و داشته های خود را در اختیار تیم ها قرار می دهیم ، اما نیازمند اعتبار مالی هم هستیم که باید بیشتر از سال های قبل این اعتبارات را داشته باشیم .
داودی ادامه داد : در بخش قهرمانی می توانیم ار امکانات موجود شرکت نفت  استفاده کنیم اما در بخش های دیگر باید مجوزهایی از مسئولین گرفته شود .
وی گفت : همدلی در ورزش هندبال کاملا مشهود است در حالی که برخی هیئت ها حاشیه سازی می کنند اما در هندبال در استان و شهرستان ها پیشکسوت ها حضور فعالی دارند و حتی با مخالفان هم خوب همکاری می شود و تفکرات خوبی در این رشته وجود دارد .
ورزش بی حاشیه پیشرفت می کند
در بخش پایانی این نشست و پس از شنیده شدن نکته نظرات اعضای حاضر ، مدیر کل ورزش و جوانان استان با تقدیر از اقدام جالب هیئت هندبال برای تشکیل این جلسه که می تواند باعث ایجاد شرایط بهتر ورزش استان شود ، گفت : از مدیر عامل باشگاه فراز بامخائیز تشکر می کنم که اتفاق قشنگی ر ادر ورزش استان رقم زده اند و انشاالله در ادامه هم خواهند زد . همچنین از مجموعه باشگاه نفت و گاز گچساران که توانستند کمک های خوبی به ورزش استان داشته باشند سپاسگذاری می کنم.
سید محمد تقی علوی با اشاره اقدام خوب تنظیم تقویم اجرایی گفت : این نشان دهنده این است که هندبال با برنامه ریزی جلو می رود هر چند این برنامه اشکالاتی هم داشته باشد .
علوی ادامه داد : نقدهای خوب کارشناسی این برنامه از جمله اقداماتی است که می تواند ورزش استان را توسعه دهد . نقد منصفانه نیازمند ورزش استان است که ما با توجه به این نقد ها می توانیم میزان موفقیت در کار خود را ببینیم .
وی گفت : باید برخی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم به عنوان مثال با وجود مشکلات زیاد توانستیم با قدرت در لیگ هندبال بمانیم و این نشان دهنده استفاده از حداقل امکانات موجود به نحو مطلوب است .
علوی ادامه داد : پیگیری های استاندار و کمک های صورت گرفته باعث شده برخی تیم ها با وجود همه مشکلات سر پا بمانند واکنون باعث افتخار استان شوند .
وی افزود : در مورد تقویم اجرایی ضمن اینکه کار بسیار ارزشمندی است در خصوص مسابقات استعداد یابی مقرر شده در آذر ماه برگذار شود که لازم است اقدامات هیئت استان با تقویم ملی و فدراسیون هماهنگی شود .
علوی گفت : در بحث استعدایابی دو موضوع مطرح است یکی به صورت کلی برای تعیین میزان استقبال عمومی از هندبال است و دیگری استعداد یابیی برای پیدا کردن افرادی که در تیم های حرفه ای بازی کنند.
وی ادامه داد : استاندار قول داده اند که خود مستقیما اعتبارات نفت و گاز گچساران را پیگیری کند و دنبال این موضوع هستیم که اعتبارات هندبال نفت و گاز گچساران مجزا از فوتبال باشد .
 علوی افزود : در خصوص اعتبارات ساحلی اعتبار 60 میلیاردی برای ورزش استاندر نظر گرفته شده است و استاندار هم پیگیر آن هستند که بخشی از این اعتبارات را برای احداث زمین های هندبال ساحلی در سه شهرستان اختصاص داده شود .
وی گفت : تفکر خوب قابل ستایش است وقتی بتوان از ظرفیت نفت و گاز به نحو مطلوب استفاده کرد این نشان دهنده برنامه ریزی و تفکر خوب یک مدیر است .
علوی ادامه داد : هر وقت آرامشس در ورزش حاکم بود توسعه را شاهد هستیم اما وقتی ورزش به سمت حاشیه رفت این موضوع بر تک تک بازیکنان تاثیر منفی می گذارد و خروجی خوبی از ورزش نخواهیم داشت .
وی با اشاره به آرامش خوب در ورزش استان گفت : همین وضعیت آرامش باعث شده است که برخی ورزشکاران ما افتخارات خوبی را در سطح ملی و بین المللی داشته باشند .
اعتبارات هیئت ها هدفمند توزیع می شود
مدیر کل ورزش و جوانان با اشاره به تلاش های خوب در هندبال استان افزود : در هر شهرستانی کمبودی است با اداره کل ورزش تفاهم نامه ای ببندید که مجوز صادر شود تا در این شهرستان ها نیازها را در حد توان بر طرف کنیم .
وی گفت : درخواستی از پیشکسوتان داریم که در شهرستان هایی که زمینه هندبال وجود دارد به کمک توسعه این ورزش بیایند و اگر برگزاری مسابقاتی صورت گیرد  جوایز را هم اداره کل ورزش و جوانان اهدا کند البته برنامه اگر به صورت محله محور باشد هم اعتبار آن را اداره کل ورزش و جوانان برعهده می گیرد .
علوی با اشاره تفاوت بین هیئت های فعال و غیر فعال گفت : با وجود برنامه می توانیم در بحث زیر ساخت و توسعه ورزش کمک کنیم . الان دیگر تقسیم بی برنامه اعتبارات وجود ندارد و بنابر جایگاه هیئت ها و کرسی های آن ها در فدراسیون در بحث اعتبارات دیده می شوند و قرار بر تقسیم فله ای اعتبارات نیست .
لازم به توضیح است در خلال این برنامه ، روسای هیئت های شهرستانی و مسئولین کمیته های هندبال استان نکته نظرات خود را مطرح کردند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار