فوق تخصص جراحی نوزادان و کودکان گفت: با وارد شدن این رشته به چرخه درمانی دانشگاه علوم پزشکی اراک بسیاری از ناهنجاری های نوزادان و کودکان تشخیص و درمان می شود.
کد خبر: ۹۶۷۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 29 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر احسان رحیمی، افزود: رشته جراحی کودکان یک رشته جوان و نوپایی بوده که فارغ التحصیلان بعد از اخذ مدرک دکترای پزشکی وارد دوره تخصصی جراحی عمومی شده و پس از طی یک دوره چهار ساله وارد رشته فوق تخصصی جراحی کودکان می شود و پس از طی یک دوره سه ساله به عنوان فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان شروع به فعالیت می‌کنند.
وی یادآورشد: در حال حاضر در کشور ایران حدود، ۸۰ جراح کودکان در شهرهایی مثل، مشهد، تهران، اصفهان، شیراز، تبریز، اهواز و ... مشغول به کار هستند که با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی اراک این رشته همراه با بخش های بستری و اتاق عمل اورژانس و تجهیزات مورد نیاز در سال جدید در بیمارستان امیرکبیر اراک راه اندازی شده است.
وی تاکید کرد: این رشته، از دوران جنینی تا ۱۸ سالگی را شامل می‌شود در واقع سعی می‌شود که در دوران جنینی با انجام مشاوره هایی در زمینه های ناهنجاری جنینی که به خانواده‌ها ارائه می شود، نگرانی های موجود در این زمینه را رفع کنیم و از بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کنیم، همچنین بعد از تولد بسیاری از ناهنجاری هایی که وجود دارند و قابل جراحی بوده را انجام دهیم و یک زندگی عادی به کودک را هدیه دهیم.
وی ادامه داد: در کل تشخیص و درمان ناهنجاری های مختلف در نوزادان و در هنگام تولد از جمله شکاف کام و لب، کیست های گردنی، ناهنجاری هایی در دستگاه گوارش، تنفس، قفسه سینه، ناهنجاری های پوستی، کلیه ناهنجاری ها و نقص های جدار شکم، ناهنجاری های دستگاه ادراری و تناسلی و همچنین تشخیص و درمان تومورهای خوش خیم و بدخیم در کودکان و نوزادان و درمان تمام بیماری های اکتسابی نیازمند به جراحی از جمله انسدادها، یبوست ها، آبسه ها و زخم ها در حیطه کاری جراحی کودکان و نوزادان قرار می گیرد.
دکتر رحیمی اضافه کرد: در حال حاضر کلیه جراحی های نوزادان و کودکان از ساده‌ترین مورد مثل ختنه و فتق و موارد پیچیده دیگر در بیمارستان امیرکبیر قابل انجام است و مراقبت های پس از عمل جراحی توسط مجرب ترین و بهترین اساتید فوق تخصص نوزادان و کودکان در بیمارستان امیرکبیر ارائه می شود.

وی در پایان بیان کرد: امیدواریم همراه با سایر همکاران خدمات ارزنده، مفید و نوینی را به هموطنان عزیز در استان مرکزی و استان‌های همجوار در این زمینه ارائه نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار