بازرس کل استان ایلام خبر داد؛
اصلانی با بیان اینکه تلاش مجریان و ناظران انتخابات در استان ایلام، برگزاری انتخابات سالم، شفاف و رقابتی با رعایت اصل بی طرفی است، گفت: مجموعه بازرسی کل استان بر رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری در انتخابات توجه و مراقبت خواهد داشت.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳ 29 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ مهدی اصلانی اظهار داشت : همگان در دنیا شاهد خواهند بود که چگونه این مردم عزیز برای حمایت از جبهه مقاومت و پیشرفت و آبادانی مملکت و ساختن ایران بزرگ اسلامی برای زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج)، حماسه ای بزرگ در انتخابات در پیش رو رقم خواهند زد.

وی با تاکید بر لزوم پذیرش نظر شورای نگهبان، گفت: باید مبنا را قانون و رعایت اخلاق و ادب قرار دهیم و از جوسازی و زیر سوال بردن عملکرد برگزار کنندگان انتخابات به خصوص ناظرین و شورای نگهبان که به وظیفه تاریخی و قانونی خود عمل کرده اند، خودداری کنند.

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: امام راحل (ره) می فرمایند که فضاسازی علیه شورای نگهبان به عنوان افساد فی الارض محسوب می شود و مقام معظم رهبری نیز در همین رابطه تاکید فرمودند که اخلال در امر نظارت شورای نگهبان و به تبع آن دفاتر نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استانها گناه و جرم محسوب می شود.

اصلانی با تاکید بر وجود فضای همدلی و همراهی مجریان انتخابات، ناظرین مجموعه دستگاه های قضایی و نظارتی در استان، افزود: مردم انقلابی استان ایلام همواره دین خود را نسبت به نظام و انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف نشان داده و با مشارکت بالای ۷۰ درصد مردم در ادوار مختلف در انتخابات پیشین حضور یافته اند و معمولا ایلام به عنوان یکی از استان های اول تا سوم در مشارکت بالای حضور در صندوق های رای بوده است.

وی گفت: چنانچه مردم از باب مشکلات و تنگناهای اقتصادی و ایجاد فضای یاس و ناامیدی، نگرانی هایی احساس می‌کنند، بایستی توجه داشته باشند، بدون در نظر گرفتن فضاسازی دشمنان، از فرصت حضور آزادانه و رقابت سالم با وجود نامزدهایی از جریانات مختلف و سلایق متفاوت برای تغییر وضع موجود استفاده کرده و با رای دادن به افراد برنامه محوری که دارای شاخص های مورد تاکید مقام معظم رهبری هستند، به تغییر وضع موجود کمک کنند.

اصلانی با اشاره به وظیفه سازمان بازرسی کل کشور بر اساس اصل ۱۷۴ در نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاههای اداری کشور، خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان بازرسی در کنار دفتر نظارت بر شورای نگهبان که وظیفه نظارت عام بر کلیه مراحل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را برعهده دارد، عملکرد مجریان انتخابات در اجرای قانون انتخابات ریاست جمهوری را رصد و نظارت خواهند کرد و چنانچه مواردی از عدم رعایت این قانون متوجه مدیران دستگاههای اجرایی باشد، افراد متخلف را تحت تعقیب اداری یا کیفری قرار داده گزارشات لازم را به مراجع ذی صلاح ارسال خواهد شد.

بازرس کل استان ایلام در ادامه با اشاره به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری افزود: هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری با استفاده از امکانات دولتی یا استفاده از خدمت کارکنان در ساعات اداری در تبليغات له یا علیه نامزدها یا با ذکر سمت های قانونی و پستهای مدیریتی ممنوع بوده، جرم شناخته شده است

وی با تاکید بر حضور فعالانه و جدی بازرسی کل استان با حمایت دستگاه قضایی و رئیس کل محترم دادگستری در نظارت بر عملکرد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری تا اعلام نتایج آن، تصریح کرد: بدین منظور یک سامانه مجازی برای دریافت گزارشات مردمی طراحی شده است به نام سامانه گزارشگران و علاوه بر آن هیات بازرسی تشکیل شده تا عملکرد مجریان انتخابات و دستگاه‌های اجرایی در عدم استفاده از امکانات دولتی له یا عليه نامزدها را تا اعلام نتایج آرا رصد و بررسی خواهد کرد.

مدیرکل بازرسی استان ایلام ابراز کرد: شورای نگهبان و دفاتر نظارت بر شورای نگهبان، همگی وظیفه حفظ اسلامیت نظام و صیانت از جمهوریت و آرای مردم را بر عهده دارند و همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات استان اعم از مجریان و ناظران و مجموعه بازرسی کل استان بر رعایت اصل بی طرفی و قانونمداری توجه و مراقبت خواهند داشت.


اصلانی با اشاره به عملکرد ضعیف ملت و دولت آمریکا و فضاحت در جریان برگزاری انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، گفت: در ادوار مختلف انتخابات نظام جمهوری اسلامی، همگان شاهد حضور و روی کار آمدن افرادی با سلایق مختلف و بعضا متضاد در اداره امور کشور بوده اند، که این امر نشان دهنده قابلیت نظام جمهوری اسلامی در جابجایی آسان قدرت با تاکید بر میزان بودن رای ملت است.

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: مردم شریف استان ایلام این اطمینان را داشته باشند که تمام همت و تلاش مجریان و ناظران انتخابات در استان ایلام، برگزاری انتخابات سالم و شفاف و رقابتی با رعایت اصل بی طرفی است و از این فرصت تعیین سرنوشت استفاده کنند و انتخاباتی شکوهمند را رقم بزنند.

گفتنی است این نشست با حضور رئیس ستاد انتخابات استان و شهرستان ایلام، رئیس کل دادگستری، دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان و فرماندهی انتظامی استان و مدیرکل صدا و سیما استان برگزار شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار