پدیده ای مرسوم در بین مدیران که هربار با تغییر دولت‌ها و نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات تغییر مسیر و رنگ داده و هربار با رنگی و صورت و سیرتی ظاهر و از این طریق ماندگاری مدیریتی خود را تمدید کرده اند.
کد خبر: ۹۶۷۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 28 May 2021

تابناک ایلام، علی اصغر اسدی::تاکنون در سپهر سیاسی کشور با پدیده نامیمونی به نام سیاسیون آفتاب پرست مسلک، دوزیست یا دوگانه سوز آشنا شده اید. 

پدیده ای مرسوم در بین مدیران که هربار با تغییر دولت‌ها و نمایندگان مجلس در آستانه انتخابات تغییر مسیر و رنگ داده و هربار با رنگی و صورت و سیرتی ظاهر و از این طریق ماندگاری مدیریتی خود را تمدید کرده اند.

گاه با ریش ،گاه بی ریش ،گاه با آستین کوتاه و گاه با پیرهن آخوندی ،یکبار با شلوار جین و دگربار با شلوار راسته و پیرهنی سفید آویزان بر آن با تسبیح دستش ظاهر می شود ،بسته به اینکه کدامین دیدگاه سیاسی به قدرت نزدیک شود ،از این ظاهر فریبنده بهره گیری می کند.
اما در هر لباس و تیپ و ظاهری که درآید ،همان آدم فریبکار خود فروشی بیش نیست که به خاطر چند صباحی بیشتر تکیه زدن بر اریکه قدرت، ذات واقعیش را در پیش ظواهر فریبنده پنهان می کند .چنین فردی به راحتی آدم می فروشد آن هم به ثمنی بخس!

مدیرانی که در هر جیب اندرونی کت خود حکم مدیریت و فعالیت در ستاد انتخاباتی چند کاندیدا را همراه دارد و در صبح شنبه بعد از انتخابات با پخش نقل و نبات خود را قهرمان رقابت معرفی می کند! البته قهرمان نیرنگ و فروش اندیشه و فکر!

آری این روزها و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری با قطعی شدن امکان پیروزی جناح مقابل دولت ،مدیران دولتی پرسه هایشان در کنار لیدرهای اصولگرایی را آغاز کرده اند، در به در دنبال گرفتن حکمی هستند برای تایید خود و استمرار مدیریتشان!

به یقین چنین افرادی آفت مدیریت کشورند، افرادی که درقبال یک پست بی ارزش حاضرند ارزش ها،اندیشه و تفکر خود را در معرض فروش قرار دهند بدون شک جریان مقابل را به چشمکی خواهند فروخت. 

بیچاره دولت روحانی که با وجود رویارویی با تحریم ها و مشکلات اقتصادی ناشی از آن به مثابه گلگیری ،گل تمامی سوبرنامه ها به خود گرفت اما انگ ناکارآمدی و سوتدبیرش برجسته شد ،چرا ؟چون همین مدیران خودفروش هیبریدی عهده دار مسئولیت دستگاه‌های اجرایی وی بودند. 

مدیران دوزیستی که به جای کمک برای برنامه ریزی جهت برون رفت از مشکلات درونی، تمام نگاهشان به پناه کردن خود از نگاه رقیب بود تا شاید در چنین روزی با غالب کردن خود به ستادهای انتخاباتی رقیب سیاسی ،از گردونه قدرت به بیرون انداخته نشوند.

غافل ازاین که جریان مخالف خوابها برایشان دیده اند و اگر شانس بیاورند و خود را در کنج حبس نبینند، بهترین جای خدمتشان زیر زمین اداره یا زیر راه پله دستگاه اجرایی متبوعشان است. 

البته ستادهای انتخاباتی باید مراقبت کنند با صدور احکام مسئولیتی برای چنین مدیرانی امان نامه صادر نکنند، چرا که امان دادن به مدیران هیبریدی و دوزیست ،بازکردن پای گرگ درنده در آغل گوسفندان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار