مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور گفت:۳۱۰ تعاونی تولیدی کشاورزی در استان‌های خوزستان ، ایلام، سیستان و بلوچستان و در غرب کشور با هدف تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان فعال شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۷۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱ 27 May 2021

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور گفت:۳۱۰ تعاونی تولیدی کشاورزی در استان‌های خوزستان ، ایلام، سیستان و بلوچستان و در غرب کشور با هدف تقویت بنیه اقتصادی کشاورزان فعال شده‌اند.

حمید زارع قنات نوی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محدوده گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان در منطقه هویزه، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این تعداد ۸۴ تعاونی تولیدی کشاورزی در خوزستان فعال شدند.

وی افزود: توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری در تعاونی‌های تولیدی کشاورزی در هفت بخش شامل آموزش عمومی ، نگهداری و بهره‌برداری از شبکه ، لایروبی زهکش‌ها، تسطیح زمین و آموزش الگوهای کشت باز تعریف می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت ۱۷ هزار کشاورز و بهره‌بردار در محدوده گام نخست طرح ۵۵۰هزار هکتاری خوزستان افزود:برای تحویل این طرح به کشاورزان و همچنین برنامه ریزی برای کشاورزان ، لازم است الگوی نظام بهره‌برداری تعریف شود تا کشاورزان از آخرین فناوری روز دنیا برای ارتقای کشاورزی استفاده کنند.
زارع قنات نوی با اشاره به مزایای اقتصادی طرح ۵۵۰هزار هکتاری بیان کرد: گام نخست این طرح در سطحی معادل ۲۹۵ هزار هکتار انجام و به کشاورزان تحویل شده است.

مدیرکل دفتر نظام‌های بهره‌برداری سازمان تعاون روستایی کشور با اشاره به تخصیص آب این طرح توسط وزارت نیرو گفت: در این طرح عملیات تجهیز و نوسازی از جمله تسطیح، یکپارچه‌سازی، زهکشی و کانال‌کشی روی زمین‌ها انجام شده ولی الگوی نظام بهره‌برداری در شرکت‌های تعاونی تولیدی کشاورزی ، شرکت‌های سهامی زراعی، و کشت ‌ صنعت‌ها که به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند توسط مدیریت نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور با مشارکت کشاورزان انجام می‌شود.
وی خوزستان و ایلام را قطب کشاورزی کشور توصیف کرد و افزود: ۱۱۰ شرکت تعاونی تولیدی کشاورزی در محدوده طرح ۵۵۰هزار هکتاری در این ۲ استان فعال شده‌اند.
وی گفت:برای توانمندسازی ۱۱۰ تعاونی تولیدی کشاورزی در استان‌های خوزستان و ایلام ۵۰۰میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است.
زارع قنات نوی از تعاونی‌های تولیدی کشاورزی به عنوان پایگاه‌های قوی و مهم در پیشبرد اهداف طرح عظیم ۵۵۰ هزار هکتاری یاد کرد.
مدیر کل دفتر نظام های بهره برداری سازمان تعاون روستایی کشور در جریان سفر به هویزه با شماری از کشاورزان و بهره‌برداران این منطقه گفت و کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار