اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در ششم خرداد توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضورتان تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۶۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 27 May 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 6/3/1400  به این شرح است .


کشف 70 فقره سرقت در طرح محله محور در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از اجرای طرح محله محور به مدت یک روز و کشف 70 فقره سرقت در سطح استان خبر داد.
سرهنگ"سید محسن جعفری" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و پیشگیری از جرائم در سطح استان هشتمین مرحله از طرح محله محور توسط ماموران کلانتری ها و پاسگاه های سطح استان به مرحله اجرا در آمد.
وی با بیان این که این طرح با هدف شناسايي و برخورد با خريداران اموال مسروقه و به مدت یک روز در سطح استان به اجرا در آمد، ادامه افزود: ماموران انتظامی در این طرح، موفق به دستگیری 37 سارق و کشف 70 فقره سرقت شدند .
سرهنگ جعفری در ادامه تصريح کرد: در طرح مذکور 11 معتاد متجاهر جمع‌آوري، 14 خرده‌فروش مواد دستگير و 78 دستگاه خودرو و 17 دستگاه موتورسیکلت نیز در سطح استان توقیف شد 0
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در خاتمه رسالت پليس را برقراری نظم و امنیت پایدار در جامعه و افزایش احساس امنیت برای شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: پلیس با خدمت صادقانه و بی منت بصورت شبانه رزوی در حفظ امنیت وآسایش تلاش مجدانه خواهد داشت و با متخلفان ومجرمان بصورت قاطع برخورد خواهد کرد .

----------------------------------------

کشف 3 تن و 500 کیلوگرم نهاده دامی غیر مجاز در "میاندورود"
فرمانده انتظامی شهرستان "میاندورود" از کشف 3 تن و 500 کیلو نهاده های دامی غیر مجاز به ارزش 330 میلیون ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ "سرهنگ مجید باقری" در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی در راستای مبارزه با پدیده شوم قاچاق، موضوع را با انجام اقدامات اطلاعاتی و کنترل خودروهای عبوری در دستور کار خود قرار دادند.
وی از شناسایی و توقیف یک خودروی نیسان حامل نهاده های دامی فاقد مجوزهای گمرکی خبر داد و تصریح کرد: ماموران انتظامی در بازرسی از خودروی نیسان توقیف شده 3تن و 500 کیلو نهاده دامی قاچاق را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان میاندورود اظهار داشت : ماموران انتظامی در این اقدام یک متهم را به جرم قاچاق دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.
سرهنگ باقری از ارزش 330 میلیون ریالی نهاده دامی کشف شده بر اساس نظر کارشناسان سخن به میان آورد و گفت: خودروی نیسان با هماهنگی مرجع قضائی به پارکینگ انتقال شد.
سرهنگ باقری در پايان با تاكيد بر اينكه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نيروي انتظامي است و پلیس با قاطعيت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند از شهروندان خواست:در صورت اطلاع از قاچاق و احتكار يا هرگونه فعاليت مخل نظام اقتصادي، موضوع را از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

----------------------------------------

رمزگشایی از 14 فقره سرقت در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سارق حرفه ای با کشف 14 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر بیان داشت : در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی ، موضوع در دستور کار ماموران آگاهی قرار گرفت.
وی با اشاره به انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی توسط ماموران تصریح کرد :ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه مخفیگاه یک سارق حرفه ای را شناسایی و پس از هماهنگی های قضائی با دادستان شهرستان در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل خاطرنشان کرد : متهم که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود،در بازجویی ماموران انتظامی به 14 فقره سرقت از منازل و اماکن عمومی اعتراف کرد.
سرهنگ شالیکار در خاتمه ضمن بیان خبر معرفی متهم به مرجع قضائی،از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك موضوع را ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند.

----------------------------------------

توقیف موتورسیکلت قاچاق در"میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود از کشف 2 دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش 40 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مجید باقری در تشریح این خبر، اظهار داشت: در اجرای طرح برقراری امنیت اجتماعی، برخورد با موتورسواران متخلف در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.
وی، افزود: با تلاش ماموران پاسگاه انتظامی گهرباران 2 دستگاه موتورسیکلت هوندا قاچاق که به صورت غیر مجاز در حال تردد در سطح شهر بودند شناسایی و توقیف شد.
سرهنگ باقری با بیان این که کارشناسان ارزش ریالی موتورسیکلت کشف شده را بالغ 40 میلیارد ریال برآورد کرده اند، خاطرنشان کرد: پس از تشکیل پرونده موتور سیکلت های قاچاق مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل و راکبان آن به مرجع قضائی معرفی شدند.

----------------------------------------

سرقت خودرو در مرخصی از زندان
فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری سارق سابقه دار خودرو در مرخصی از زندان و کشف یک خودروی سرقتی و 12 فقره سرقت لوازم خودرو خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی داداش تبار در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع یک فقره سرقت خودرو،بررسی موضوع را به صورت ویژه با هدف شناسایی و دستگیری سارق و کشف خودرو در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود : ماموران انتظامی پس از تلاش بی وقفه یکی از سارقان حرفه ای را در حال تردد با خودروی سرقتی شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه با توقیف خودرو،متهم را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اینکه متهم دستگیر شده، زندانی در حال مرخصی بوده ، اذعان داشت : متهم که نخست منکرهرگونه ارتکاب جرمی بود،در برابر ادله و اسناد معتبر ماموران انتظامی به 12فقره سرقت خودرو و لوازم خودرو و فروش کالای مسروقه به یک مالخر حرفه ای اعتراف کرد.
سرهنگ داداش تبار از دستگیری مالخر با هماهنگی مرجع قضائی خبر داد و با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از قفل پدال و فرمان و قفل های الکترونیکی برای پیشگیری از سرقت خودرو و لوازم خودرو، از شهروندان خواست : نیازهای امنیتی و انتظامی خود را از طریق سامانه 110 از پلیس طلب کنند.
فرمانده انتظامی نور در پایان گفت :خودروی سرقتی پس از کشف با هماهنگی قضائی به پارکینگ و متهم مجددا به زندان معرفی شد.

----------------------------------------

تاثیر طلاق بر سرنوشت فرزندان
برخلاف تصور بسیاری از پدر ها و مادرها که حین جدایی مدعی تربیت صحیح فرزندانشان به صورت تنهایی هستند،پدیده طلاق تا 4 نسل بر فرزندان آسیب می رساند.
تاثیر والدین برشخصیت، رفتار و منش فرزندان امروزه بر کسی پوشیده نیست.بر اساس تحقیقات پژوهشگران علوم رفتاری فرزندان از همان زمان جنینی با صدای مادر خو گرفته و بلافاصله پس از تولد با شنیدن صدای مادر آرام گرفته وچهره خود را به سوی صدای مادر می کنند.
این درحالی است که در بسیاری از موارد در صورت همراهی والدین با یکدیگر و حمایت زن در زمان بارداری توسط شوهر،در ماههای پایانی دوره جنینی،فرزند با صدای پدر نیز آشنا شده و با وی عادت می کند.
مادر در همه مراحل زندگی بخصوص در روزها و ماههای نخست با حضور در کنار فرزند بزرگترین و نخستین حامی وی می باشد،مادربر حسب غریزه مادرانه خود با تمام ذوق و شوق نوزاد خود را در آغوش گرفته و در همه شرائط فرزند را از نعمت وجود خود و آغوش خویش بهره مند می کند.
مادر با گرمی و محبت با فرزند خود رفتار کرده و زمینه را برای رشد و نمو فرزند خود مهیا می کند، وی عاشقانه با نوزاد بی زبان خود سخن گفته و با شیوه های مختلف از جمله شعر و کتاب خواندن و سر دادن نغمه ها و سرودهای محلی با وی ارتباط برقرار کرده و علاوه بر سخن گفتن،بسیاری از آداب و رسوم و حتی آشنایی با اجسام و علوم مختلف را به فرزند خود می آموزد.
نوزاد از همان لحظه نخست با بردن سر خود به سمت مادر برای طلب شیر و غذا،وابستگی اش به مادر مسجل می شود،این وابستگی هرچند در لحظه های نخست زندگی از نوع فیزیولوژیک می باشد اما در ادامه از همان ماههای نخست زمینه ساز ایجاد دلبستگی به مادر به عنوان یک رابطه روانی و عاطفی می گردد.
دلبستگی به اطرافیان بویژه به مادر در 6 ماهگی نمایان می باشد و در 9 ماهگی شدت یافته و در 18 ماهگی دلبستگی به مادر به اندازه ای می شود که تحمل دوری مادر برای فرزند گاهی غیر ممکن بوده و با بی قراری و لجبازی فرزند همراه خواهد بود.این ویژگی تا 38 ماهگی طبیعی خواهد بود،اما به صورت یک رویداد غیر طبیعی گاهی تا مدت ها بعد نیز در فرزند وجود دارد.
در ماههای نخست علاوه بر مادر،کودک با تن صدا و رنگ رخساره و رفتار پدر نیز آشنا شده و هر چند به مادر بی نهایت دلبستگی پیدا می کند،اما نشانه های این ویژگی نسبت به پدر نیز در فرزند رویت می گردد.
شاید بسیاری از والدین وقتی سخن از حمایت فرزندان به میان می آید،مدعی حمایت بی چون و چرای آنها از نظر اقتصادی و رفع نیازهای فیزیولوژیک جگر گوشه خود را به میان بکشند،اما آنچه که بر اساس نیازهای دوران اولیه زندگی یک فرد بویژه از دوران جنینی و نوزادی و حتی دوران اول و دوم کودکی به نظر می رسد، این است که فرزندان علاوه بر نیازمادی و فیزیکی بلکه از نظر عاطفی و روانی نیاز ویژه ای به والدین و حضور در کنار آنها دارند.
نیاز فرزندان به اندازه ای است که گاهی شنیدن صدای آنها بویژه صدای مادر برای آنها،مانند موسیقی ای آرام بخش و دلنواز می باشد.
والدین با حمایت های خود فرزندان را از نظر عاطفی و روانی به خود وابسته و دلبسته می کنند. آنها با تشویق ها و تنبیهات به موقع و تاثیر گذارفرزندان باعث ایجاد اعتماد بنفس و افزایش احساس کارایی در جگرگوشه های خود شده و اینگونه عزیزان خود را با محیط و علوم موجود در پیرامون خود آشنا می کنند،با وجود والدین فرزندان با آداب و رسوم جامعه خود آشنا شده و فرایند اجتماعی شدن را می آموزند.
بر این اساس والدین از نظر شخصیت،تحصیلات،برقراری روابط و آموزش فرزندان و ...هرچه قوی تر باشند و تشخیص آنها در بایدهای و نبایدهای زندگی بالاتر و تنبیهات و تشویق های آنها به موقع و تاثیرگذارتر باشد ، فرزندانشان بهتر و مناسبتر در مسیر رشد و شکوفایی قرار می گیرند.
برعکس هرچه والدین ضعیفترعمل کنند،فرزندان نیز دارای شخصیتی ضعیف تر و عمل کردی نامناسب ترخواهند کرد.
فرزندان در هر شرایطی و در هر سن و سالی به والدین خود احساس وابستگی می کنند،آنها به هردو والد خود عشق می ورزند و هردو را در کنار هم برای خود می خواهند،فرزندان به روابط بین والدین توجه داشته و میزان وابستگی و علاقه والدین برای آنها مهم می باشد،اهمیت این قضیه به اندازه ای است که می تواند بر سلامت روان فرزندان تاثیرگذر باشد.
تحقیقات روانشناسان حکایت از این دارد که فرزندانی که در خانواده های گسیخته و پرتنش رشد می کنند،خانواده هایی که والدین برای یکدیگر عزت و احترام کمتری قائل بوده و یا خشونت والدین علیه یکدیگر و یا علیه فرزند بالا است، فرزندان از سلامت روان پایین تری نسبت به دیگر هم سن و سالان خود برخوردار بوده و در صورتی که تنش در خانواده زیاد بوده و یا والدین از یکدیگر جدا شده و طلاق گرفته اند،فرزندان مراحلی از انواع اختلالات روانی را تجربه کرده و یا به اختلالاتی مثل افسردگی مبتلا خواهند شد.
جو خانوادگی به نظر می رسد که حتی بر هوش و استعداد فرزندان تاثیرگذار باشد،بر اساس نتیجه یافته ها کودکانی که در خانواده های آرام با والدینین تاثیرگذار زندگی می کنند،از هوش و استعداد بالاتری نسبت به فرزندان با خانواده های گسیخته،پرتنش،فرزندان طلاق و فرزندان محروم از والدین برخوردار می باشند.
بر این اساس فرزندانی که قربانی اتفاقات،حوادث ناخوش آیند و کارکرد بد خانواده شده اند، دچارضعف شخصیتی،اختلالات روانی و انواع آسیب ها شده و این آسیب ها جزئی از شخصیتی و روند زندگی آنها می گردد.
این روند از طروق مختلف،بویژه یادگیری مشاهده ای از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابد،و این انتقال حداقل حدود 4 نسل از پدر و مادر به فرزند و از فرزند به فرزند فرزند و ....انتقال پیدا می کند.
در پایان باید بخاطر سپرد که فرزندان والدین خود را به عنوان یک الگو پذیرفته و رفتار آنها را حتی به غلط در ناهوشیار ذهن خود ذخیره کرده و در شرائط مناسب بکارمی برند.اینگنه منش و رفتارشان به نسل بعدی یعنی فرزندانشان و از فرزندان آنها به نوه ها و ... حتی به اشتباه انتقال پیدا می کند.
تهیه و تنظیم :سرهنگ دوم قاسم گرجی،اطلاع رسانی معاونت اجتماعی پلیس مازندران.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار