معاون اشتغال و خودکفایی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بسته تشویقی به کارفرمایان برای ایجاد هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان پرداخت شده‌ است.
کد خبر: ۹۶۷۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵ 27 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایرنا، رضا طاهری اعلام کرد: بسته‌های تشویقی کارفرمایی شامل پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال متوالی و پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه تا سقف ۵۰ میلیون تومان به ازای به کارگیری هر مددجو است.

او تاکید کرد: از این میزان ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب وام‌های قرض الحسنه برای به کارگیری ۲۳۱ مددجو و ۹۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان حق بیمه به منظور ایجاد اشتغال برای حدود یک هزار و ۲۳۰ نفر در استان کرمانشاه اختصاص داده شده است.

طاهری افزود: کمیته امداد در کنار ارایه بسته‌های تشویقی آمادگی دارد نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان و موسسات کاریابی را از میان مددجویان دارای مهارت تامین کند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه یکی از سیاست‌های کمیته امداد برای اشتغال پایدار مددجویان زیرپوشش را ارایه بسته‌های تشویقی به کارفرمایان عنوان کرد و گفت: با این روش سال گذشته از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان توانستیم یک هزار و ۴۶۰ فرصت شغلی برای مددجویان جویای کار ایجاد کنیم و امسال نیز این سیاست در دستور کار است.

کمیته امداد استان کرمانشاه در سال ۹۹ توانست بیش از هفت هزار و ۵۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان به ثمر برسانند و در گزارش ماهیانه تا ابتدای زمستان رتبه دوم کشور را در این بخش کسب کند.

به گفته رییس کمیته امداد استان کرمانشاه، در سال ۱۴۰۰ ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی در دستور کار این نهاد است.

از ۲ میلیون نفر جمعیت استان کرمانشاه حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۴ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد است

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور (هفدهمین استان) را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار