سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر گفت : گام اول مرمت برج ضلع جنوب شرقی قلعه اشکذر با 120 میلیون ریال هزینه به پایان رسید.
کد خبر: ۹۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴ 18 September 2015

به گزارش تابناک یزد،سید محمدجعفر میرجلیلی افزود : بافت تاریخی موجود در محدوده مسجد جامع و مسجد حاجی رجبعلی اشکذر یکی از بافت های تاریخی و ارزشمند شهر اشکذر است.

وی ادامه داد : بخش عمده ای از آثار تاریخی، فرهنگی شهر شامل آسیاب آبی اشکذر، قلعه اشکذر، حسینیه سفید، مسجد حاجی رجبعلی، آب انبار میرزا ابوالهادی، امامزاده مراد، مسجد تنوره، مسجد جامع و سایت تاریخی در این محدوده قرار دارد.
سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اشکذر خاطرنشان کرد : با ساماندهی و محوطه سازی، مرمت و احیا بافت تاریخی و مسیرهای منتهی به آن محور فرهنگی - گردشگری بی نظیری را به منظور استفاده گردشگران اختصاص دهیم.
میرجلیلی با اشاره به اینکه قلعه تاریخی اشکذر همچون دژی محکم در دل بافت تاریخی این شهر قد برافراشته است، اظهار داشت : گام اول مرمت برج ضلع جنوب شرقی قلعه اشکذر شامل استحکام بخشی، بازسازی کنگره ها، دوخت و دوز ترک ها، بازسازی نقش و طرح های تزئینی و کاهگل ته کش و روکش به پایان رسید.
وی از مرمت و بازسازی بخش دیگری از این قلعه در بودجه سال 94 این نمایندگی خبر داد و یادآور شد : این بنا متعلق به دوران افشاریه – زندیه است و به شماره 30503 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار