مدیرکل هواشناسی استان البرز با اشاره به اینکه بارش‌های روز گذشته تا کنون موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه کرج شده است، گفت: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته میانگین بارندگی در تمام استان به ۴.۹ میلیمتر می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۶۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰ 26 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» آرش بهاروند احمدی با اشاره به اینکه بارش‌های روز گذشته منجر به بالا آمدن سطح رودخانه کرج شده است، گفت: نسبت به این موضوع هشدارهای کافی داده شد و انتظار می‌رود تا آرام شدن جو مردم در حاشیه رودخانه‌ها توقف نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان البرز بیان کرد: مقدار بارش های این سامانه بارسی در البرز تا ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با بیشینه بارش  آیگان ۱۸ میلیمتر و میانگین استان  ۴.۹  میلیمتر ارزیابی می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در البرز پایین است، تصریح کرد: همچنان با توجه به بارش‌های شب و روز گذشته به لحاظ میزان بارش‌های کل استان ۸۴ میلیمتر زیر نرمال هستیم.

بهاروند احمدی با بیان اینکه تنها ۳ ماه به پایان سال آبی باقیمانده است، یادآور شد: با توجه به نرمال بلند مدت میزان بارشی بین ۷ تا ۱۶ میلیمتر را نشان می‌دهد که اگر کامل هم محقق شود به هیچ وجه جبران ۸۴ میلیمتر کم بارشی استان را نخواهد کرد و به نرمال نخواهیم رسید.

به گفته این مقام مسؤول میزان کم بارشی در کرج، طالقان و ساوجبلاغ به ترتیب ۱۲۲، ۱۶۴ و ۵۷ میلیمتر ارزیابی شده است که می‌طلبد مردم در مصرف بهینه برای جبران این کم بارشی کمک کنند.

وی با اشاره به بارش تگرگ در جاده چالوس، تصریح کرد: بارش‌های پراکنده در البرز تا عصر امروز ادامه دار خواهد بود اما پیش بینی الگوهای هواشناسی حاکی از استقرار جو پایدار در آسمان البرز است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز اظهار کرد: طبق بررسی کارشناسان عصر فردا با افزایش دما مواجه هستیم و پایداری جو حاکم تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار