تابناک- دادستان دشتی از تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا شعبه ویژه در دشتی تشکیل شده است به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادر می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 26 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عباس حمادپور پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در دشتی با تأکید بر رعایت مقررات در اجرا مراحل انتخابات اظهار داشت: با توجه به واقع شدن در شرایط کرونایی، فعالیت در زمینه تبلیغات انتخابات بدون رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات علاوه بر تخلف انتخاباتی به عنوان جرم در تشدید شیوع ویروس کرونا نیز تلقی خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات سالم، بستری عادلانه و مساوی برای همه نامزدهای انتخاباتی فراهم شود گفت: نباید اجازه داده شود تا کسانی با استفاده از موقعیت و جایگاه خاص و با استفاده از امکانات و تجهیزات دولتی و عمومی نفع و یا علیه کاندیدا یا گروه خاصی استفاده کنند.

دادستان دشتی اضافه کرد: دستگاه قضایی این شهرستان در هماهنگی با سایر دستگاه‌های مسئول، هرگونه فعالیت‌های انتخابات زودتر از موعد اعم از تبلیغات در فضای مجازی و محیطی، قاطعانه و مطابق با قانون برخورد خواهد کرد.

حمادپور گفت: انتظار از اعضای هیئت‌های اجرایی و نظارتی اقدام لازم و به موقع برای ارائه راهکارهای متناسب با شرایط کرونایی جامعه برای معرفی و تبلیغات داوطلبان این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برای حضور پرشور مردم و برگزاری انتخابات پررنگ است.

وی از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در این راستا در تمام شهرستان‌ها از جمله دشتی شعبه ویژه رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی تشکیل شده و به شکایات مربوط به تخلفات انتخاباتی خارج از نوبت رسیدگی و احکام صادر می‌شود.

دادستان دشتی بیان کرد: شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن نباید بهانه‌ای برای شانه خالی کردن از مسئولیت و خدمت‌رسانی به مردم منطقه باشد.

حمادپور خاطر نشان کرد: گزارشات می‌رسد که عده‌ای با وجود اینکه هنوز تبلیغات انتخابات شروع نشد مواد غذایی در قالب بسته‌های حمایتی تهیه شده توسط خیران، در اختیار مردم قرار می‌دهند و توقع رأی دادن به نفع خود دارند که این موضوع تحت بررسی دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی قرار گرفته شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار