مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری برای کشت گیاهان دارویی در کشور اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۶۶۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷ 25 May 2021

اصغر نورالله زاده افزود: از مجموع تسهیلات اختصاص یافته، یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به حوزه کشت و ۳۰۰ میلیارد به حوزه بسته بندی و فرآوری اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: در سال جاری اولویت اصلی دولت به عنوان یک برنامه ملی، توسعه کشت، فرآوری و بسته بندی گیاهان دارویی است.

به گفته وی، متولی تامین مالی این طرح ملی صندوق کارآفرینی امید است که حتی به کشت گیاهان دارویی در اراضی شیب‌دار نیز اختصاص می‌یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: ایران دارای تنوع گیاهان دارویی است که با تایید سازمان غذا و دارو به دنبال ترغیب کشاورزان به کشت این گیاهان در مناطق به خصوص روستایی هستیم تا شاهد تغییر الگوی کشت به گیاهان دارویی و تولید محصول با ارزش افزوده بالا باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی دولت به گونه‌ای است که تا پایان سال کارخانه‌های تولید گیاهان دارویی توسعه یابد و محصولات دارای ارزش افزوده زیاد تولید شود.

نورالله‌زاده افزود: در حوزه تسهیلات روستایی در سال ۹۹ نزدیک به ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد که ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه اشتغال و حمایت از کسب و کار بود و نسبت به سال قبل از آن ۲ برابر رشد داشت.

معاون سرمایه‌گذاری، فرهنگی و اجتماعی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور نیز گفت: دولت اقدام‌های بسیار خوبی در زمینه اشتغال و کارآفرینی در روستاها انجام داده است.

منوچهر رزمجو گفت: بحث توانمندسازی جوامع محلی و توسعه اشتغال در روستا از اولویت‌های دولت بوده است که با قدرت ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار