رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های کردستان گفت: تا پایان مهلت ارسال فرم فراخوان خانه مطبوعات استان ۲۰۰ خبرنگار این فرم را به خانه ارسال کردند.
کد خبر: ۹۶۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 24 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، شیروان یاری با اشاره به اینکه فراخوان خانه مطبوعات کردستان ۲۸ اسفندماه سال گذشته با هدف احصای هویت خبرنگاران و روزنامه نگاران استان منتشر شد و متقاضیان عضویت تا ۳۰ اردیبهشت ماه فرصت داشتند این فرم را به آدرس ایمیل خانه ارسال کنند، افرود: در مجموع ۲۴۵ ایمیل دریافت شد که ۴۵ مورد تکراری و ۲۰۰ ایمیل واقعی ارسال شده بود.

وی با بیان اینکه پرونده ۲۰۰ نفر متقاضی عضویت در خانه مطبوعات استان هم اکنون در حال بررسی است، ادامه داد: از دهم تا بیستم خردادماه مدت زمان رفع نواقص است و تا ۳۰ خرداد ماه اعضای اصلی و افتخاری خانه مطبوعات کردستان به صورت قطعی مشخص و اعلام می‌شوند.

رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های کردستان اضافه کرد: در این مدت اطلاع رسانی می‌شود که افراد جدیدالورود آثار خود را در سامانه خانه مطبوعات بارگذاری و عضویت خود را تکمیل کنند و افرادی هم که در گذشته عضو بوده و در حال حاضر مطابق با اساسنامه خانه مطبوعات، شرایط لازم برای عضویت را ندارند، حذف خواهند شد.

یاری هدف از اعلام این فراخوان را احصای هویت و شناسایی خبرنگاران رسانه‌های برخط و غیربرخط استان دانست و گفت: آگاهی از وضعیت بیمه خبرنگاران، ضریب فعالیت خبرنگاران در شهرستان‌ها، تعداد رسانه‌های فعال، تناسب جنسیتی اعضاء، میانگین رنج سنی و میزان تحصیلات خبرنگاران از دیگر اهداف این فراخوان بود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های کردستان عنوان کرد: با توجه به تحلیل محتوای آثار دریافتی، خبرنگاران حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آماتور در استان شناسایی شده و متناسب با این مسئله با همکاری دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها دوره‌های آموزشی به صورت پودمانی توسط خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا، کارگاه‌های آموزشی نیز در این ایام به صورت مجازی در بخش‌های مختلف و به صورت تخصصی برای خبرنگاران و روزنامه نگاران استان برگزار می‌شود.

تشکیل پنج کمیته در خانه مطبوعات کردستان

یاری در ادامه با اشاره به تشکیل پنج کمیته در زیرمجموعه خانه مطبوعات استان؛ این کمیته‌ها را امور رفاهی، امور آموزشی، امور حقوقی، ورزشی (آقایان و بانوان) و انضباطی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه پس از احصای هویت و شناسایی خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اصلی استان، کمیته تحلیل محتوای رسانه‌های برخط و غیربرخط استان با حضور اساتید و فارغ التحصیلان رشته روزنامه‌نگاری دایر می‌شود، افزود: توسط این کمیته به صورت فصلی محتوای خبر، گزارش، مصاحبه، یادداشت، مقاله، کاریکاتور، طنز، صفحه آرایی، گرافیک و عکاسی خبری خبرنگاران و رسانه‌های حرفه‌ای استان ارزیابی و در نهایت به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های کردستان با اشاره به اینکه نماینده خانه مطبوعات استان در ۲ کارگروه رسانه و توزیع آگهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عضویت دارد؛ از مدیرکل این نهاد درخواست کرد که هر ماه ۲ بار این کارگروه‌ها در راستای پویایی و عدالت توزیع آگهی در رسانه‌های استان برگزار کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار