امیر رحمت پور:
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان با اشاره به عظمت عملیات بیت‌المقدس گفت: این عملیات در اوج همکاری ارتش و سپاه انجام شد و با پیروزی قدرتمندانه ایران و آزادی خرمشهر به پایان رسید.
کد خبر: ۹۶۶۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳ 24 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، امیر سرتیپ حمیدرضا رحمت‌پور روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در ستاد فرماندهی لشکر ۲۸ پیاده کردستان برگزار شد، اظهار داشت: همه توانایی نظامی و اقتصادی کشور در عملیات بیت‌المقدس به میدان آورده شد و تمام قسمت‌های ارتش در این عملیات خود را به خوبی نشان داد.

وی افزود: همه توپخانه‌های هوایی و زمینی ارتش و نیرو‌های ارتش و سپاه با تمام تجهیزات پیروزمندانه در این عملیات به میدان آمدند.

امیر سرتیپ رحمت‌پور اضافه کرد: عملیات بیت المقدس با آزادسازی ۶ هزار کیلومتر از اراضی، ۳۰ هزار کشته و مجروح و ۱۹ هزار اسیر از عراقی‌ها بزرگترین عملیات دوران دفاع مقدس بود که تاریخ جنگ را تغییر داد و با ایجاد روحیه مضاعف به اقتدار رزمندگان در سایر جبهه‌ها کمک کرد.

وی تاکید کرد: آزادسازی خرمشهر موجب تزریق روحیه امید، خودباوری هرچه بیشتردر ملت ایران برای شکست دشمنان شد و ماشین نظامی رژیم بعثی عراق با پیروزی ما در این عملیات تقریبا از کار افتاد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۸ پیاده کردستان یادآور شد: ما در حالی در جنگ تحمیلی با دست خالی و در سخت‌ترین تحریم‌های اقتصادی به پیروزی رسیدیم که چندین کشور بزرگ از دشمن حمایت کردند.

امیر سرتیپ رحمت‌پور با بیان اینکه در جنگ تحمیلی از ۳۲ کشور دنیا اسیر جنگی گرفتیم، افزود: در عملیات بیت‌المقدس کمر ارتش عراق را شکستیم و بیش از ۲۰ هزار نیروی عراقی را به اسارت در آوردیم.

وی اضافه کرد: لشکر ۲۸ پیاده کردستان یکی از افتخارآفرین‌ترین لشکر‌های عملیاتی کشور است که نقش بسیاری در دوران جنگ تحمیلی داشته و در پیروزی‌های بسیاری که نیرو‌های مسلح به دست آوردند، نقش مستقیم داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار