تابناک-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: شورای نگهبان وظیفه دارد از بین نامزدهای متقاضی انتخابات صالحین را برای رقابت های انتخاباتی انتخاب کند اما انتخاب اصلح وظیفه مردم است.
کد خبر: ۹۶۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 24 May 2021

به گزارش تابناک هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد بر لزوم انتخاب اصلح توسط مردم تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهارداشت: انتخابات پیش رو بسیار برای کشور حائز اهمیت است و با آن باید سرنوشت کشور را رقم بزنیم لذا باید برای افزایش مشارکت مردم در آن تلاش شود.
وی افزود: امروز کشور با مشکلات بسیاری روبرو است و این مشکلات قطعا دامن گیر مشارکت مردم نیز می شود که باید برای آن چاره اندیشی شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان
تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که موجب نگرانی ما شده است و قطعا می تواند در کاهش مشارکت مردم نقش داشته باشد شیوع بیماری کرونا است.


عبادی زاده ادامه داد: مشکلات اقتصادی و فشارهایی که مردم در بحث معیشت در این سال ها متحمل شده اند دیگر چیزی است که ممکن است مردم را در بحث مشارکت دچار مشکل کند و به تحلیل درستی از این موضوع نرسند.


امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: تبلیغات عظیم رسانه ای دشمنان خارجی و متاسفانه هم صدایی برخی از عوامل داخلی نیز دیگر مسئله ای است که موجب می شود مردم دچار تردید شوند و در انتخابات شرکت نکنند.


وی عنوان کرد: در این فضا وظیفه جامعه نخبگانی و اساتید دانشگاه بیش از پیش پررنگ حس می شود چرا که آن ها باید حقایق را تبیین کنند که هم منجر به افزایش مشارکت شود و هم موجب انتخاب اصلح باشد.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: شاخصه های انتخاب اصلح در منظومه فکری امامین انقلاب بیان شده است و اساتید دانشگاه باید آن ها را استخراج کرده و در اختیار مردم قرار دهند.


وی خاطرنشان کرد: شورای نگهبان وظیفه اش انتخاب صالح از بین متقاضیان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری است و وظیفه اصلی یعنی انتخاب اصلح بر عهده مردم است لذا باید با هوشیاری بیشتری به وظیفه خود عمل کنند.


انتهای پیام/9063

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار