کد خبر: ۹۶۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 23 May 2021

 به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 2/3/1400  به این شرح است.


موبایل قاپ بابل به دام افتاد
فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری موبایل قاپ حرفه‌ای با 40 فقره سرقت در شهرستان "بابل" خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت : در پی وقوع چندین فقره موبایل قاپی در شهرستان بابل، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وي افزود: ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان بابل با انجام اقدامات فني و اطلاعاتي سارق را شناسايي کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: ماموران با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی متهم را حین سرقت دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی بیش از 30 دستگاه گوشی تلفن همراه کشف کردند.
سردار میرزایی،اظهار داشت: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس تاکنون به 40 فقره موبایل قاپی در سطح شهرستان بابل اعتراف کرد و اموال مکشوفه با شناسایی مال باختگان به آنان تحویل شد.
فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به تشکیل پرونده قضائی برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی، توصیه کرد: شهروندان به هشدارها و توصیه های پلیس در خصوص مراقبت از اموال خود عمل کنند تا در دام این افراد قرار نگیرند.#

----------------------------------------------------------

قاچاقچی مواد مخدر در سوادکوه به دام افتاد
جانشین فرمانده انتظامي استان مازندران از کشف 80 کيلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک سوداگر مرگ در شهرستان سوادکوه خبر داد.
سرهنگ" سیدموسی حسینی "در گفت با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر حمل مواد مخدر با یک خودروی سواری از محور سوادکوه موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.
وی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و هدایت عملیاتی ماموران اداره عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، ممتهم در حین انتقال مواد مخدر به سمت استان مازندران باک خودروی سواری شناسایی شد.
سرهنگ حسینی در ادامه تصریح کرد: با همکاری ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان و شهرسنان سوادکوه، متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.
وی از کشف 80 کیلو حشیش در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و اظهار داشت: این قاچاقچی حرفه ای مواد مخدر پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.
حسینی در ادامه اعتیاد به مواد مخدر را از مهمترین عامل به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع ،تزلزل خانواده ها، نگراني و ناامني در جامعه دانست و با تاکيد بر تعامل و همکاري متقابل مردم با پليس در مقابله با این بلای خانمانسوز از مردم خواست: با اطلاع رساني به موقع و ارائه اخبار و اطلاعات صحيح به مرکز فوريت هاي پليسي 110، پليس را در ارائه خدمات انتظامي به شهروندان ياري کنند.

----------------------------------------------------------

افزایش 31 درصدی کشف سرقت در مازندران
رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران با اشاره از افزایش 31 درصدی کشف انواع سرقت توسط کلانتری و پاسگاهها ، طی دو ماهه گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ"سید محسن جعفری" در تشریح این خبر بیان داشت : در دو ماهه نخست امسال با اجرای انواع طرح های امنیتی بویژه طرح امنیت محله محور ، شاهد افزایش 31 درصدی کشف سرقت در سطح استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توسط ماموران کلانتری و پاسگاهها و همچنین یگان امداد در سطح استان بوده ایم .
وی در ادامه اظهار داشت: از مجموع سرقت های کشف شده در استان از آغاز سال جاری تا کنون، 55% آن مربوط به حوزه کلانتری ها و پاسگاهها بوده که نشان دهنده ارتقاء عملکرد پلیس پیشگیری با هم افزایی واحدهای انتظامی است.
سرهنگ جعفری در ادامه به کاهش 5 درصدي سرقت منزل اشاره کرد و افزود:این افزایش کشفیات درحالی است که با تمهیدات امنیتی،استفاده از دوربین های مداربسته و همچنین آموزش شهروندان در دو ماهه نخست امسال سرقت خودرو 19 درصد ، سرقت احشام 24 درصد و سرقت اماکن دولتی 31درصد کاهش داشته است.
رئیس پلیس پیشگیری استان در خاتمه وقوع اکثر سرقت‌ها را بي‌توجهي مالباختگان در نگهداري و عدم به کارگيري تجهيزات ايمني بر شمرد و پيشگيري را مهمترين و کاربردي ترين راه مقابله با سرقت ها دانست و بر مشارکت نهادها و مردم با پليس در مبارزه با جرم سرقت تاکيد کرد.

----------------------------------------------------------

دستگیری سارق اماکن عمومی در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری سارق اماکن عمومی با 16 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس" سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد از منازل و اماکن عمومی ، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل ، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی، ماموران موفق به شناسایی و دستگیری سارق شدند.
"سرهنگ شالیکار" خاطرنشان کرد : پس از هماهنگی های قضائی با دادستان شهرستان، در عملیاتی ضربتی متهم دستگیر و تاکنون به 16 فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان اعتراف کرد .
فرمانده انتظامی شهرستان بابل در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را سريع" ازطریق سامانه110 به مركز فوريت هاي پليسي اطلاع دهند .

----------------------------------------------------------

دستگیری سارق کابل با 8 فقره سرقت درگلوگاه
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از دستگیری سارق کابل برق با 8فقره سرقت خبرداد.
سرهنگ "محمودکلوانی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، بیان داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت کابل برق در شهرستان گلوگاه ، موضوع در دستورکار ماموران پليس آگاهی قرارگرفت.
وی خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پس از انجام اقدامات پلیسی و بررسي صحنه جرم، یک سارق حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضائی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ، افزود:کارآگاهان پلیس آگاهی در بازجويي های انجام شده از متهم 8فقره سرقت کابل برق را کشف کردند.
سرهنگ کلوانی با بيان معرفی متهم به دادسرا ، خاطرنشان کرد:شهروندان با رعایت نکات ایمنی مثل استفاده از قفل های مطمئن و دوربین های مداربسته، هشدارهای پلیسی در رابطه با پیشگیری ازسرقت راجدی بگیرند.

----------------------------------------------------------

کشف 90 کیلو گوشت گوزن قرمز خزری در ساری
سرپرست انتظامی شهرستان" ساری" از دستگیری 2شکارچی غیر مجاز و کشف 90 کیلوگرم گوشت گوزن قرمز خزری یا همان ( مرال ) خبر داد.
سرهنگ "نوروز حسین پور" در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: ماموران بخش انتظامی هولار حین گشت زنی در مسیر روستای تاکام به یک خودرو پراید مشکوک و با تمهیدات پلیسی آن را توقیف کردند.
وی با اشاره به کشف 90 کیلو گوشت شکار در بازرسی از خودروی توقیفی، افزود:کارشناسان گوشت کشف شده را متعلق به "مرال" و یا همان نوع کمیاب و رو به انقراض گوزن قرمز خزری اعلام کردند.
سرهنگ حسین پور ضمن بیان دستگیر2شکارچی غیر مجاز، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی بخش هولار در بازرسی از خودروی پراید توقیف شده همچنین 2 قبضه سلاح و یک عدد دوربین شکاری را کشف کردند.
سرپرست انتظامی شهرستان ساری در پایان از مردم خواست: شهروندان برای حفظ محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در زمینه شکار غیرمجاز حیوانات بویژه از نوع کمیاب، موضوع را بلافاصله با تلفن 110 به پلیس گزارش کنند .

----------------------------------------------------------

هوشیاری پلیس مانع از توزیع مواد افیونی در چالوس شد
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف 10 کیلوگرم مواد مخدرو دستگیری 4سوداگر مرگ خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علی اکبر خسروی در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : ماموران کلانتری 13 شهرمرزن آباد با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر یک خودروی پیکان وانت حاامل مواد افیونی از یکی از استانهای غربی کشور را در محور کندوان شناسایی و توقیف کردند.
وی با اشاره به کشف 10 کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی دقیق از خودروی توقیفی افزود:ماموران کلانتری 13 مرزن آباد و پلیس مبارزه با مواد مخدر همچین یک خودروی سواری پژو 405 را که به عنوان اسکورت خودروی وانت را همراهی می کرد،توقیف ودر مجموع 4 قاچاقچی مواد مخدر را دستگیر کردند.
سرهنگ خسروی با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی ، افزود: متهمان قصد توزیع مواد مخدر در شهرستان چالوس را داشتند که با هوشیاری مامورین پلیس به این هدف خود نرسیدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس در خاتمه گفت : مصرف مواد مخدر برای سلامت جسم و روان انسان ها تاثیر منفی بسیار زیادی داشته و سبب می شود تا آسیب های اجتماعی متعددی مثل حذف نیروی انسانی فعال از جامعه و افزایش طلاق و جرائمی مثل سرقت و رفتارهای خشن در جامعه را داشته باشیم.

----------------------------------------------------------

توقیف موتورسیکلت قاچاق در محمودآباد
فرمانده انتظامی شهرستان "محمودآباد" از کشف موتورسیکلت قاچاق به ارزش4 میلیارد ریال خبر داد.
سرهنگ "محمود حسین زاده" در گفت ‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت:ماموران پلیس امنیت در پی اطلاع از تردد موتورسیکلت خارجی قاچاق در سطح شهرستان محمودآباد، موضوع را با انجام اقدامات پلیسی در دستور کار خود قرار دادند.
وي با اشاره به شناسایی مخفیگاه قاچاقچی متورسیکلت ، افزود: ماموران پلیس امنیت با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه قاچاقچی متورسیکلت را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک موتورسیکلت خارجی فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان محموآباد با اشاره به اینکه ارزش موتورسیکلت‌ مکشوفه توسط کارشناسان مربوطه 4 میلیارد ریال اعلام‌ شده است، گفت:ماموران متهم را پس از دستگیری با تشکیل پرونده و انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحویل دادند.
سرهنگ حسین زاده در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با پدیده قاچاق از مهمترین اولویت های کار پلیس است از شهروندان خواست:هرگونه گزارش در مورد خرید و فروش و یا تهیه کالای خارجی قاچاق و موارد مشکوکی از این دست را از طریق تماس با سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

دستبند پلیس بر دستان سارقان اماکن خصوصی در بهشهر
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری 3 سارق اماکن خصوصی و کشف 22 فقره سرقت خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن عنایتی گنجی" در تشریح جزئیات این خبر بیان داشت : در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی ، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت .
وی، افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه 3 سارق حرفه ای را شناسایی و موضوع را با مرجع قضائی هماهنگ کردند.
سرهنگ "عنایتی گنجی " با اشاره به دستگیری هر 3 متهم در اقدامی غافلگیرانه ، خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در بازجویی از متهمان دستگیر شده 22 فقره سرقت اماکن خصوصی را کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بهشهربا اشاره به معرفی متهمان به مرجع قضائی در پايان از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه 110 به پلیس اطلاع دهند.

----------------------------------------------------------

انهدام باند کلاهبرداری میلیاردی در ساری
سرپرست انتظامی شهرستان ساری از انهدام باند کلاهبرداری 15 میلیارد ریالی پس از دستگیری 3 کلاهبردار حرفه ای خبر داد .
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "نوروز حسین پور" در تشریح این خبر، بیان داشت : ماموران انتظامی در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره کلاهبرداری با شیوه پرداخت چکهای بلامحل،جعلی و سرقتی در قبال خرید سموم کشاورزی و لوازم خانگی توسط یک باند حرفه ای به صورت عمده،بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود:ماموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مخفیگاه این باند کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی قضائی هر 3 متهم را در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
سرپرست فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: متهمان پس از دستگیری با مواجه با اسناد و ادله پلیس،به ناچار به کلاهبرداری از شهروندان به مبلغ 15میلیارد ریال اعتراف کردند.
سرهنگ حسین پور خاطر نشان کرد:ماموران انتظامی متهمان را با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی کردند.

----------------------------------------------------------

سقوط از ارتفاع؛ علت مرگ مستند ساز حیات وحش در ساری
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از مرگ یک تصویربردار 30 ساله حیات وحش در منطقه "سی اسوه کیاسر" به دلیل سقوط از کوه در تاریکی شب خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "سید جعفر ساداتی" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی بخش کیاسر ساری در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه 110 پلیس، مبنی سقوط از ارتفاع یکی از تصویربرداران حیات وحش در منطقه صعب العبور "سی اسوه کیاسر"، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان ساری قرار گرفت.
وی افزود : ماموران انتظامی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه با انجام تحقیقات لازم دریافتند، مرد30ساله اهل تهران به اتفاق یکی از همکاران خود برای تصویر برداری از حیات وحش به این محل اعزام شد که به دلیل تاریکی هوا در ساعت 22شب گذشته از ارتفاع سقوط کرد.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از فوت تصویربردار 30ساله حیات وحش به دلیل شدت جراحت وارده خبرداد و تصریح کرد:جسد متوفی به کمک یگان های امدادی برای بررسی علل مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

----------------------------------------------------------

جسد ماهیگیر سد شهید "رجائی" ساری کشف شد
سرپرست انتظامی شهرستان ساری از کشف جسد ماهیگیر پشت سد شهید رجائی ساری بعد از 9 روز خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسین پور" در تشریح این خبر بیان داشت: ماموران انتظامی در پی دریافت خبری از سامانه 110 پلیس، مبنی بر کشف جسد در پشت سد شهید رجائی ،موضوع را با اعزام نیرو در دستور کار خود قرار دادند.
وی افزود: ماموران انتظامی پس از حضور در محل مورد نظر ،و انجام تحقیقات لازم دریافتند که جسد متعلق به فردی است که 9 روز قبل برای ماهیگیری به سد مراجعه و پس از سقوط از ارتفاع در آب های پشت سد مفقود شده بود.
سرپرست انتظامی شهرستان ساری در پایان با اشاره به انتقال جسد به پزشکی قانونی از شهروندان خواست: علاقه مندان به ماهیگیری ضمن رعایت اصول اولیه قانونی،حین ماهیگیری و شنا در آب های عمیق و یا دریا حتما از جلیقه نجات استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار