روابط عمومی فرمانداری شهرستان صالح‌آباد در پی انتشار خبری در سایت تابناک خراسان رضوی، طی جوابیه ای پاسخ داد.
کد خبر: ۹۶۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 23 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، جوابیه مذکور طی نامه شماره ۳۸۷۵/۱/۴۳۶، مورخه ۱۴۰۰/۳/۲ برای انتشار به سایت مذکور ارسال شد.

متن جوابیه روابط عمومی فرمانداری به شرح ذیل است:

سرپرست محترم سایت تابناک خراسان رضوی
سلام علیکم
با احترام، در پاسخ به انتشار خبری با تیتر "ممانعت از حضور خبرنگار منتقد در فرمانداری صالح آباد" (کد خبر 965517) در تاریخ ۱۴۰۰/۲/۳۱ جوابیه روابط عمومی این فرمانداری به شریح ذیل ارسال می گردد.
ضمن تقدیر و تشکر از توجه به مسائل و مشکلات شهرستان محروم و مرزی صالح آباد توسط آن رسانه، شایسته است بر اساس ماده 33 قانون مطبوعات به منظور تنویر افکار عمومی نسبت به انتشار جوابیه این فرمانداری در اسرع وقت ؟؟؟؟ فرمایید.
۱) همانطور که در متن خبر آمده است، خبرنگار محترم از سوی مجری طرح دعوت شده بوده است، نه فرمانداری شهرستان، مجری طرح در تماس تلفنی با فرماندار خواستار دیدار با فرماندار بودند نه برگزاری جلسه که دیدار نامبرده براساس هماهنگی به عمل آمده انجام شد.
۲)با توجه به همراهی نامبرده با مجری طرح، فرماندار محترم از مجری طرح سوال کردند که نامبرده تحت چه عنوانی شمارا همراهی می کنند، وی اعلام کردند به عنوان راهنما، لذا نامبرده به عنوان خبرنگار، نماینده بنیاد برکت را همراهی نمی کردند و نماینده مذکور در خصوص همراهی وی با فرمانداری هماهنگ نکرده بودند.
لذا عدم ضرورت حضور نامبرده در این دیدار به مجری طرح اعلام شد و فرماندار محترم به صورت کاملا محترمانه وی را به حضور نپذیرفتند و اساساً جلسه ای نبوده که نیازمند پوشش خبری و حضور نامبرده باشد.
۳) یکی از مهمترین اصول اخلاقی خبرنگاران رعایت صداقت، امانت و درستی در انتشار خبر می باشد که در خبر مذکور از جانب خبرنگار محترم رعایت نشده است. کما اینکه نقدهای زیادی به عملکرد دولت درسطح شهرستان در رسانه های مختلف همراه با توضیحات مسئولین منتشر شده است و نه تنها ممانعتی به عمل نیامده بلکه استقبال شده است.
۴) فرماندار شهرستان هیچ حکمی برای هیچ فردی به عنوان مشاور رسانه ای صادر نکرده است و با توجه به تعامل و ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه همچنین سوابق و فعالیت های رسانه ای فرماندار محترم ضرورتی برای اینکار وجود نداشته است.
۵) درخصوص معرفی نامبرده به عنوان خبرنگار آن رسانه مکاتبه ای با این فرمانداری نشده است و وی نیز مدرکی دال بر خبرنگاری آن رسانه ارائه نداده است. علاوه بر این همانطور که در بند 1 و 2 آمده است، حضور ایشان براساس اظهارات مجری طرح های بنیاد برکت به عنوان راهنما بوده نه خبرنگار و همراهی نامبرده ارتباطی با جایگاه خبرنگاری وی نداشته است.
۶) ارتقای بخش صالح آباد به شهرستان وگاز رسانی به تمام روستاهای بالای 20 خانوار که همچنان ادامه دارد ارمغان دولت تدبیر و امید برای این شهرستان مرزی می باشد که برای همیشه در اذهان افکار عمومی ماندگار خواهد شد البته مسائل و مشکلات شهرستان تازه تاسیس صالح آباد بسیار فراتر از آنچه خبرنگار محترم در متن خبر آورده می باشد.
در حدود دو سالی که فرماندار محترم به عنوان نخستین فرماندار شهرستان در خدمت مردم صبور و شکور صالح آباد می باشند با همراهی همه ارکان حاکمیت ائمه محترم جمعه، نماینده محترم در مجلس و مسئولین قضایی، اقدامات ارزنده ای انجام شده است که مهمترین آنها در قالب سفر استاندار محترم خراسان رضوی با 50 مصوبه در جهت رفع محرومیت زدایی در حال انجام است.
جبران عقب ماندگی در حوزه راههای مواصلاتی و حوزه ارتباطات (اینترنت و تلفن همراه) و رسیدن به میانگین استانی از مهمترین دستاوردهای سفر استاندار محترم بوده که در حال پیگیری است و مردم در آینده نه چندان دور از برکات آن بهره مند خواهند شد.
۷) فرماندار محترم با تمام توان تا آخرین روزی که در خدمت مردم خوب و فهیم "زورآباد کهن" سرزمین صلح، وحدت و دوستی می باشند و از هیچ تلاشی برای کاهش و رفع مسائل و مشکلات سالهای گذشته دریغ نخواهند کرد و با تلاش همه دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران آینده ای درخشان برای این شهرستان رقم خواهد خورد، انشاالله.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار