گروه استان‌ها- زندگی بشر با شیوع ویروس کرونا درگیر خسارات جانی و مالی جبران‌ناپذیری شد؛ خساراتی که با کشف واکسن کرونا واکسیناسیون در حال فروکش کردن است و کور سوی امیدی برای رهایی بشریت از شر این ویروس منحوس شده است.
کد خبر: ۹۶۵۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹ 22 May 2021

واکسیناسیون کرونا؛ زندگی به حالت عادی باز می‌گردد؟

 

به گزارش تابناک سمنان  از شروع شیوع ابتلا به کرونا در ایران تا سوم اردیبهشت‌ماه نزدیک به دو میلیون و 359 هزار مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و 68 هزار و 746 نفر از مبتلایان به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده‌اند.

شروع واکسیناسیون علیه کرونا در کشور با اولویت پرستاران و پزشکان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها خبری بسیار خوشحال‌کننده بود، جمعیتی که اکنون در برابر بیماری ایمن می‌شوند و بعد از آنها اولویت در سایر گروه‌های کادر درمانی، سالمندان خانه‌های سالمندی، سالمندان بالای 60 سال و بعد از آن سایر مردم است.

همزمان با آغاز واکسیناسیون کرونا در کشور سند ملی واکسیناسیون تهیه و تدوین شد و در تمام استان‌های کشور واکسیناسیون بر اساس اولویت‌های مشخص شده در این سند در حال انجام است.

در استان سمنان نیز واکسیناسیون کرونا با اولویت گروه‌های پرخطر، کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، پاکبانان و سالمندان بالای هشت سال تاکنون انجام شده است.

واکسنی که مقرر شد نخست کادر بهداشت و درمان و گروه‌های در معرض خطر و آسیب بیشتر با آن نسبت به این ویروس واکسینه شوند.

در این میان کادر بهداشت و درمان که از لحظه بروز و ظهور کرونا جانشان را در کف دست گرفته و به میدان آمدند شاید بیش از هر فرد و گروهی اولویت دریافت واکسن داشته و دارند.

جمعیتی که برای نجات جان هموطنانشان در بیمارستان‌ها که خط مقدم جبهه مقابله با بیماری کووید 19 و کرونا بود از همان لحظات نخستین از هیچ تلاش و جانفشانی دریغ نکردند و روزها و ماه‌ها را دور از خانه و خانواده در سختی و کمبود امکانات با جان و دل خدمت کردند و همچنان هم این تلاش‌ها تداوم دارد.

به هر روی تا زمانی که عموم مردم واکسینه نشوند؛ همچنان باید رعایت توصیه‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با جدیت تداوم یابد تا شیرینی این واکسیناسیون به کام مردم تلخ نشود.

عوارض ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان سمنان مشاهده نشد

جعفر جندقی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با تأکید بر همراهی مردم با دانشگاه علوم پزشکی برای واکسیناسیون کرونا اظهار داشت: واکسیناسیون گروه‌های هدف بر اساس سند ملی واکسیناسیون در سراسر استان سمنان در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه عوارض جدی ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان سمنان مشاهده نشده است گفت: در استان سمنان گروه‌های پزشکی و پیراپزشکی و افراد شاغل در بخش‌های ویژه کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با هماهنگی‌های انجام شده با نظام پزشکی و نظام پرستاری در نخستین مرحله واکسیناسیون کرونا قرار داشتند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان بیان کرد: واکسیناسیون بیماران خاص، سرطانی و سالمندان در این استان در حال انجام است.

واکسیناسیون دانشجویان پیراپزشکی علیه کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان عنوان کرد: دانشجویان پیراپزشکی به علت فعالیت بالینی در بیمارستان‌ها در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفتند.

علی رفیعیان مسئول طرح واکسیناسیون کرونای دانشجویان در استان سمنان نیز از واکسیناسیون دانشجویان پیراپزشکی علیه کرونا در سرخه خبر داد و گفت: در این طرح 161 دانشجوی پیراپزشکی و 4 نفر از استادان آن‌ها که در بیمارستان کار بالینی انجام می‌دهند، علیه کرونا واکسینه شدند.واکسیناسیون کرونا در استان سمنان در مراکز بهداشت انجام می‌شود؛ در شهرهای بالای 20 هزار نفر، مانند سمنان، گرمسار، دامغان و مهدی‌شهر، مراکز تجمیعی نیز برای تزریق واکسن کرونا وجود دارد.

در حال حاضر شهرستان‌های میامی و آرادان به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد و شهرستان‌های سمنان، گرمسار، مهدی‌شهر، شاهرود و سرخه در وضعیت نارنجی قرار دارند.

کرونا با همه بیم‌هایی که برای مردم جهان ایجاد کرده است؛ مهارش تنها و تنها به رفتار مردم درمیزان رعایت پروتکل های بهداشتی وابسته است؛ بنابراین مردم باید این امر را با جدیت همچنان مورد توجه قرار دهند تا زنجیره انتقال کرونا به طور کامل قطع شود و امیدها برای بازگشت زندگی به روال عادی زنده شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار