کد خبر: ۹۶۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴ 22 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» علی گروسی در سال 1341 در مردآباد از توابع شهرستان کرج به دنیا آمد و در تاریخ 7 فروردین سال 1365 در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

«علی گروسی» در سال 1341 در مردآباد از توابع شهرستان کرج به دنیا آمد. دوران تحصیلات خود را تا دبیرستان با موفقیت به پایان رساند. وی در دوران نوجوانی علاقه زیادی به ورزش کشتی داشت و با تمرینات فراوان موفق شد در این رشته چندین مدال قهرمانی را اخذ کند.

وی به لحاظ رعایت اخلاق و اصول اعتقادی خود در ورزش به کسوت پهلوانی ملقب شد و با تلاش و کوشش بی‌شائبه خود اقدام به تشکیل باشگاه ورزشی در مردآباد کرد.

با آغاز انقلاب اسلامی حاج علی وارد عرصه مبارزه با رژیم ستم‌شاهی شد و با حضور شبانه‌روزی و فعال خود در مبارزات و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) و نیز حضور در تظاهرات مردمی نقش مهمی در هدایت جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی داشت.

بعد از پیروزی انقلاب با تشکیل بسیج ماهدشت توسط سپاه پاسداران، وی از بنیان‌گذاران بسیج حوزه 9 ماهدشت بود. با آغاز جنگ تحمیلی همراه با سایر رزمندگان کرج عازم جبهه شد و با اولین برخورد با شهید مهدی شرع‌پسند، شیفته او می‌شود.

در سال 1361 در عملیات فتح المبین و سپس عملیات بیت‌المقدس در گردان ‌مهدی شرع‌پسند در تیپ المهدی (عج) علیه ارتش صدام در خرمشهر حماسه آفریدند و نقش بسزایی در بستن عقبه دشمن و آزادسازی خرمشهر داشتند.

علی گروسی در نخستین ساعات پس از فتح خرمشهر اولین اذان را بر بلندای پشت بام مسجد جامع خرمشهر خواند تا نوای آزادی خرمشهر را تا همیشه در گوش و دل ماندگار کند. او طنین اذان را با نوای آزادی در هم آمیخت و عزم و اراده راسخ مردمان خرمشهر را برای همیشه در گوش تاریخ این سرزمین ماندگار کرد.

‌علی در عملیات رمضان حماسه دیگری خلق کرد که به روایتی به‌تنهایی به شکار یک گردان تانک دشمن رفت و تعداد زیادی از تانک‌های دشمن را که در حال پاتک بودند منهدم کرد.

وی در منطقه سومار در عملیات مسلم ابن عقیل به همراه شهید شرع پسند در لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) شرکت کرد و در عملیات والفجر مقدماتی در فکه به‌عنوان فرمانده گردان حبیب ابن مظاهر از تیپ سلمان فارسی شرکت فعال داشت و در این عملیات از ناحیه پا مجروح و جانباز شد و یک پای خود را از دست داد.

وی در سال 1364 مجدد به جبهه اعزام شد و در گردان حضرت علی‌اکبر لشکر 10 سیدالشهدا (ع) به‌عنوان جانشین گردان مشغول به کار شد و در عملیات والفجر 8 در جزیره ام الرصاص شرکت فعال داشت و پس از اینکه لشکر برای حفظ منطقه فاو و کمک به یگان‌های دیگر به فاو منتقل شد وی نیز به‌عنوان مسئول محور لشکر در کنار دریاچه نمک حضور پیدا کرد و در یک اقدام آتش پرحجم دشمن در خط مقدم در تاریخ 7 فروردین سال 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار