عضو شورای شهر تهران در کلاب هاوس فعالین سیاسی بوشهر:
تابناک- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قهر مردم با صندوق انتخابات مجلس کنونی را رقم زد/ کم هزینه ترین راه برای تغییر وضع موجود شرکت در انتخابات است/باید اصلاح طلبانی که رسالت اصلی اصلاح طلبی را نادیده گرفتند نقد شوند/ آمده ایم زنگارهایی که سال‌ها برفضای هسته سخت قدرت بسته شده با سمباده انتخابات جلا دهیم.
کد خبر: ۹۶۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 22 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، محمد جواد حق شناس در جمع فعالین سیاسی استان بوشهر در کلاب هاوس با بیان اینکه اکنون دو نگاه جدی شرکت و یا عدم شرکت در انتخابات در بین اصلاح طلبان وجود دارد، اظهارداشت: امروز باید در فضای انتخابات تا آنجایی که می‌توانیم نا امیدی را از جامعه دور و برای تغییر تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اکثر افراد از وضع موجود ناراضی هستند و شرایط را شایسته مردم نمی‌دانند، افزود: در برابر این نارضایتی دو راه وجود دارد یکی عدم تلاش برای بهبود و دیگر اینکه برای رسید به وضع مطلوب تلاش کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برای بهبود وضعیت نباید منتظر فرد یا نگاهی از بیرون بود، بیان کرد: کم هزینه ترین راه تغییر و بهبود وضعیت کنونی از طریق انتخابات و صندوق رای است.

حق شناس با اشاره به اینکه قهر با انتخابات هیچ دستاوردی برای ما ندارد، تصریح کرد: مجلس کنونی نتیجه قهر مردم با انتخابات است.

وی با عنوان اینکه چیزی که میتواند برای ما تعیین کننده باشد قانون اساسی است، خاطرنشان کرد: قانون اساسی که به خوانش شورای نگهبان آن را نمایندگی نمی‌کند، نظارتی که امروز متاسفانه بلایی برای انتخابات و کشور شده است.

وی با عنوان اینکه قانون اساسی برگرفته از دیدگاه های شهید بهشتی، آیت الله منتظری و کسانی که در آن مقطع قانون اساسی را تدوین کردند و نهایتا به رای ملت رسیده است، گفت: این قانون کاملا روشن و صریح است و این تفسیری که امروز توسط ۱۲ نفری که تحت عنوان حقوقدان و فقیه انجام می‌شود متاسفانه به گونه ای است که دیگر حتی بخش عمده ای از جریانات نزدیک به حاکمیت نیز میدانند که از این مقوله دارند خارج می شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سخنان اخیر سخنگوی شورای نگهبان افزود: سخنگوی شورای نگهبان بر خلاف تمام سوابق و عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی و دیدگاه صریح رهبری بیان می‌کند که بحث مشارکت و عدم مشارکت در انتخابات مشروعیت نظام را دچار مشکل نمی‌کند و این از اتفاقات عجیبی است که ما شاهد هستیم و نشان می‌دهد که به چه میزان از دیدگاه های امام راحل و کسانی که انقلابی که متعلق به مردم بود را رقم زدند فاصله گرفتیم.

حق شناس با اشاره به اینکه امروز میبینیم که سهم و حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان به حداقل رسیده است، بیان کرد: ما باید بتوانیم بدون لکنت و نگرانی برای خواسته های آحاد مردم و خواسته های کسانی که بخاطر آن نگاه و دیدگاه، انقلاب را به نتیجه رساندند و متاسفانه در تمامی این سال‌ها ما از آن زاویه و فاصله گرفتیم، بتوانیم مجدد کشور و جمهوری اسلامی را به ریل خود برگردانیم.

وی با عنوان اینکه حضور و مشارکت همه نه برای اصل انتخابات بلکه برای بعد از انتخابات و تصدی امور در عرصه و سطوح مختلف عملا با یک پوست اندازی بتوانیم زمینه انتقال به صاحبان اصلی کشور فراهم کنیم.

وی در پاسخ به دلیل حضور در عرصه رقابت انتخابات، خاطرنشان کرد: آمده ایم تا بتوانیم فرصتی را فراهم کنیم که زنگارهایی که در طول این سال‌‌ها بر فضای هسته سخت قدرت بسته شده با سمباده انتخابات، حضور و رای مردم تا حدودی جلا دهیم و به ارزش اصلی که بحث حق و جایگاه مردم و اداره کشور توسط مردم که همان روح دموکراسی است فراهم کنیم.

وی گفت: شاخص های اصولی مانند پاسخگویی، عدم تبعیض، تعهد، توجه به خواسته مردم، قانون پذیری، شفافیت، عدالت جنسیتی و تمام شاخص هایی که این سال ها با محوریت نگاه اصلاح طلبی شکل گرفته است و بعنوان شاخص باید همیشه پیش روی ما باشند.

حق شناس با بیان اینکه اگر چهره هایی امروز از جریان اصلاح طلب آمده اند و با پیشینه اصلاح طلبی می‌خواهند مسیری را بروند که با مشی اصلاح طلبی مقایرت داره باید نقد کرد، افزود: ما امروز به بحث گفتمانی نیازمندهستیم که بتواند مطالبات ملی را دنبال و پیگیری کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار