در حاشیه بازدید و پایش ایمنی اماکن اقامتی اطراف حرم مطهررضوی به منظورصدور تاییدیه HSE عنوان شد:
شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: در راستای اجرای ماده 55 قانون شهرداری ها و با هدف تامین ضوابط ایمنی و حفظ جان شهروندان منطقه و زوار بارگاه منور رضوی،تا کنون بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه به اماکن تجاری و حدود ۱۴۰ مورد اخطاریه به اماکن اقامتی غیر ایمن صادر شده است.
کد خبر: ۹۶۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۸ 21 May 2021

به گزارش تابناک رضوی، کارگروه ایمنی اماکن اقامتی شهرداری منطقه ثامن متشکل از نمایندگانی از اداره اماکن نیروی انتظامی،اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد،مرکز بهداشت ثامن و همچنین اداره نظارت بر ساخت و سازها و مسئول HSE و بحران شهرداری منطقه ثامن،در راستای بررسی و کنترل اماکن اقامتی سطح منطقه از نظر ایمنی بازدید به عمل آوردند.

*ریسک بالای اماکن غیرمجاز از نظر ایمنی/ بیش از ۶۰ درصد اماکن اقامتی غیر مجاز نا ایمن هستند

حمید سرابی مقدم کارشناس HSE و مدیریت بحران و مسئول حوزه ایمنی شهرداری منطقه ثامن ضمن اعلام این خبر اظهارکرد: در بازدید امروز ۶ پلاک از اماکن اقامتی غیرمجاز،در محدوده خیابان طبرسی و نوغان مورد بررسی قرار گرفت، که متاسفانه پس از تهیه چک لیست ایمنی از آنها مشخص شدکه ۴ پلاک نا ایمن هستند (یعنی بیش از ۶۰ دصد!)، که همین امروز اخطاریه های لازم صادر و به مالکان و متولیان تحویل و از ادامه فعالیت آنها به صورت موقت جلوگیری شد.

*صدور نزدیک به ۵۰۰ مورد اخطاریه ایمنی برای اماکن اقامتی و تجاری اطراف حرم مطهررضوی در راستای اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها

با توجه به این بازدید سید فرهاد حجازی شهردار منطقه ثامن مشهد مقدس در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی این منطقه گفت: با توجه وجود بافت فرسوده شهری و تراکم و ازدیاد اماکن اقامتی، متاسفانه موارد زیادی از فعالیت اماکن تجاری و اقامتی غیر مجاز در منطقه ثامن مشهود است.

وی تصریح کرد: به جهت تامین امنیت جان شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی، حوزه HSE و ایمنی منطقه با هماهنگی مدیریت بحران شهرداری مشهدمقدس؛ نسبت به پایش و کنترل و وضع موجود و صدور اخطاریه های لازم و حتی پلمپ موارد غیر مجاز و ناایمن اقدام نموده و با این عمل سعی در الزام اخذ تاییدیه های ایمنی توسط مالکان این اماکن دارد.

شهردار منطقه ثامن گفت: در همین راستا و در اجرای ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، بیش از ۴۵۰ مورد اخطاریه برای اماکن تجاری ناایمن موجود در سطح منطقه ثامن صادر شده است،که 60مورد به طور کامل رفع خطر شده و سایر موارد نیز در دست پیگیری و اقدام توسط مالکان و کسبه می‌باشد.

وی ادامه داد: در خصوص واحدهای اقامتی ناایمن نیز حدود ۱۴۰ مورد اخطاریه صادر شده که تا کنون از فعالیت ۱۰ مورد به طور کامل جلوگیری به عمل آمده و بقیه موارد نیز نسبت به تامین موارد ایمنی و اخذ استانداردهای لازم و رفع خطر در دست اقدام می باشند، که در صورت تامین ضوابط و استانداردهای لازم و پس از تایید کارگروه می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار