معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: امکان نظارت الکترونیکی مردمی از مراحل تولید و عرضه سیمان کارخانه های تولیدکننده این محصول در استان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۶۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲ 20 May 2021

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: امکان نظارت الکترونیکی مردمی از مراحل تولید و عرضه سیمان کارخانه های تولیدکننده این محصول در استان فراهم شده است.

نوراله حسن زاده  در نشست مشترک اعضای هیات نمایندگان اتاق های بازرگانی اهواز، آبادان و خرمشهر در استانداری خوزستان اظهارداشت: در راستای انجام نظارت‌های مردمی بر روند کالاهای مورد نیاز بازار، سامانه استانی برای رصد محصول سیمان طراحی شده است.

وی ادامه‌داد: این سامانه از روز شنبه ابتدای خردادماه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و از این پس عموم مردم می‌توانند بر روند تولید و عرضه سیمان و همچنین مراحل حمل این محصول تا مراکز عرضه رسمی نظارت داشته باشند.

حسن زاده با اشاره به گلایه برخی از اعضای هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی استان در خصوص تعدد و ضعف در کارایی برخی سامانه‌های الکترونیکی به منظور بررسی و یا پاسخ به استعلامات قانونی بیان‌داشت: برخی از زیرساخت‌های الکترونیکی این سامانه‌ها، مانند سامانه جامع تجارت هنوز بطور کامل تکمیل نشده است.

وی ادامه‌داد: تلاش می‌شود تا با مشارکت اتاق‌های بازرگانی و هچنین سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، کاستی‌های موجود در فرآیند صدور مجوزها و رویه‌های اداری تعیین شده در سامانه‌های مختلف ویژه فعالیت‌های اقتصادی شناسایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان خاطرنشان‌کرد: در این رابطه با وزارتخانه‌های مربوطه تعامل و همکاری خواهد شد تا روند صدور مجوزها ویژه فعالان اقتصادی از طریق سامانه‌های الکترونیکی تسهیل گردد.

فعالیت مرز هوایی دزفول به ۳۲ هکتار زمین نیاز دارد

حسن زاده همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به تاخیر پیش آمده در فعالیت مرز هوایی دزفول اشاره‌کرد و گفت: مجوز مربوط به این فعالیت طی سال های گذشته اخذ شده اما سرمایه‌گذار تاکنون نتوانسته برای ایجاد زیرساخت‌های فعالیت مرز هوایی دزفول اقدام کند.

وی انجام فعالیت مرز هوایی دزفول را نیازمند ۳۲ هکتار زمین از اراضی فرودگاه این شهر عنوان‌کرد و افزود: این فرودگاه متعلق به ارتش جمهوری اسلامی است و به منظور پرواز هواپیماهای کارگو می‌بایست بخشی از اراضی این فرودگاه به سرمایه گذار اختصاص یابد اما تاکنون علیرغم پیگیری‌ها و نشست‌های متعدد در ستاد نیروهای مسلح، این اقدام صورت نگرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان به ظرفیت‌های تولیدات کشاورزی صادرات محور در شهرستان دزفول اشاره‌کرد و گفت: در حال حاضر بخش قابل توجهی از این محصولات از طریق مرزهای شمالی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا صادرات می‌شود.

سالانه بیش از پنج میلیون تن انواع محصول کشاورزی در شمال خوزستان تولید می‌شود که با وجود کیفیت بالا به علت نبود بازار مناسب بخش زیادی از این تولیدات خوراک دام می‌شود .
با فعالیت مرز هوایی فرودگاه دزفول علاوه بر جلوگیری از ضایعات بخش کشاورزی، امکان صادرات محصولات کشاورزی شمال خوزستان به بازارهای خارج از کشور فراهم می‌گردد.

برچسب ها: نوراله حسن زاده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار