فرماندار قصرشیرین با تاکید بر اینکه اجاره بهای مسکن و دیگر قیمت‌ها نباید تحت شعاع تصویب منطقه آزاد تجاری در این شهرستان قرار گیرد، گفت: با مشاوران املاک متخلف برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 20 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«مرادعلی تاتار» در جلسه ای به منظور بررسی اجاره بهای مسکن با حضور دادستان قصرشیرین در فرمانداری، افزود: دستورالعمل‌های ابلاغی به مشاوران املاک و بنگاه های معاملات ملکی در قصرشیرین ارایه شده از این رو باید طبق آن عمل کنند و موارد مندج در آن ها رعایت شود.

وی اظهار داشت: هیچ کس تحت تاثیر بحث منطقه آزاد قرار نگیرد زیرا شهرستان به خاطر ۲ مرز مهم همواره مطرح بوده از این رو تصویب این منطقه نباید باعث گرانی مسکن، افزایش اجاره بهای منازل و دیگر قیمت ها شود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: افزایش غیرمتعارف اجاره بهای مسکن خارج از دستورالعمل ابلاغی خلاف قانون است و با متخلفان از سوی دادستانی برخورد می شود.

وی همچنین از دادستان قصرشیرین که در همه امور پای کار است و به خاطر پیگیری هایشان در موارد مختلف قدردانی کرد.

تاتار اضافه کرد: در این ایام شیوع ویروس کرونا که زندگی مردم را تحت فشار قرار داده و با وجود مشکلات اقتصادی مردم نیاز است همه با هم افزایی و همدلی در راه کم کردن مشکلات کشور و مردم قدم برداریم.

دادستان عمومی و انقلاب قصرشیرین نیز گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری این شهرستان و همچنین انتخابات پیش رو عده ای به دنبال منافع خود هستند که مردم را مایوس و ناامید کنند.

«سعید خدرویسی» افزود: اصناف و مشاوران املاک باید مراقب باشند که اجاره بهای مسکن افزایش بی رویه نداشته باشند و باید بر اساس ضوابط باشد.

او اظهار داشت: اتحادیه صنفی مربوطه باید بر این امر نظارت کنند و چنانچه هرگونه تخلفی از سوی بنگاه صورت گیرد به شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

به دنبال تصویب منطقه آزاد تجاری عده ای در فضای مجازی با نرخ های نامتعارف نسبت به عرضه مسکن خود برای اجاره و یا فروش اقدام نمودند که در این رابطه جلسه ای تشکیل شد و در نهایت مقرر شد با شدت تمام با متخلفانی که نرخ های نامتعارف تعیین کنند برخورد می شود.

منطقه آزاد مطالبه جدی مردم کرمانشاه

منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه و خواست اصلی مردم استان کرمانشاه برای مجاب کردن دولت برای تصویب آن برای الحاق به مناطق هفتگانه آزاد تجاری کشور در سفر رییس جمهوری به این شهرستان مطرح شد که نام قصرشیرین پس از قول رییس جمهوری در سفر استانی کرمانشاه (تیر ۹۵) به این لایحه اضافه شد.

پیشنهاد لایحه مناطق آزاد تجاری هفتگانه را رییس جمهوری تیرماه ۹۵ تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و کلیات آن در همان سال به تصویب نمایندگان رسید.

دولت در تیر ۱۳۹۵ لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) را به مجلس فرستاد و گرچه در آنجا تصویب شد اما با مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت رفت.

در نهایت روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه امسال اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام با قرار گرفتن قصرشیرین به عنوان منطقه آزاد تجاری موافقت کردند.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می‌شود



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار