هواداران منچسترسیتی در فضای مجازی با اعتراض به تکل علیرضا جهانبخش، از برخورد دوگانه داوران در موارد مشابه، به شدت معترض بودند.
کد خبر: ۹۶۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 20 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ورزش سه ، در هفته سی و هفتم از رقابت های لیگ برتر انگلیس، شب گذشته برایتون در آمکس استادیوم میزبان منچسترسیتی بود که شاگردان گراهام پاتر با وجود اینکه با 2 گل از حریف خود عقب افتادند، با کامبکی رویایی یک پیروزی شیرین را جشن گرفتند.


در این بازی ابتدا سیتی توسط ایلکای گوندوگان خیلی زود به گل رسید. حرکت خوب ریاض محرز از سمت راست و ارسال او در دهانه دروازه به گوندوگان رسید و این بازیکن با یک ضربه سر دروازه برایتون را باز کرد اما در دقیقه 10 ژوائو کانسلو مدافع پرتغالی سیتی از زمین بازی اخراج شد.


یک ارسال به پشت مدافعین منچسترسیتی رسید و کانسلو در دفع توپ ناکام بود و دنی ولبک که قصد داشت با ادرسون گلر سیتی تک به تک شود، با خطای کانسلو روی زمین افتاد و استورات اتول داور مسابقه پس از بازبینی تصاویر از طریق VAR با کارت قرمز مستقیم کانسلو را از زمین بازی اخراج کرد.


اما در دقیقه 27 خطای علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی برایتون به روی هافبک ترک تبار و آلمانی سیتی جنجال برانگیز شد. در این لحظه که دو بازیکن برای تصاحب توپ در تلاش بودند، پای علیرضا جهانبخش و استوک های او، با زانوی گوندوگان برخورد کرد و منجر به مصدومیت او شد.

اگر دنبال یک هدیه متفاوت برای بچه ها هستید این سایت را ببینید!

اگر دنبال یک هدیه متفاوت برای بچه ها هستید این سایت را ببینید!


در این لحظه که بازیکنان سیتی معتقد بودند داور باید یک کارت قرمز به علیرضا نشان دهد اما استورات اتول به یک کارت زرد بسنده کرد و همین مسئله منجر به اعتراض شدید هواداران سیتی در فضای مجازی شد بخصوص اینکه پپ گواردیولا در ابتدای نیمه دوم به دلیل همین آسیب دیدگی، گوندوگان را تعویض کرد.

 


در حالی که استورات اتول برای بررسی صحنه خطای کانسلو از VAR استفاده کرد، در این برخورد میان جهانبخش و گوندوگان ترجیح داد به همان کارت زرد بسنده کند. در دقیقه 56 و برای جلوگیری از تشدید مصدومیت این ستاره آلمانی، او از زمین بازی بیرون رفت و جایش را به فرناندینیو داد.

 


در حالیکه طرفداران سیتی با توجه به در پیش بودن فینال لیگ قهرمانان اروپا و بازی با چلسی بابت مصدومیت ستاره تیمشان نگران هستند، پپ گواردیولا درخصوص شرایط گوندوگان گفت: "ما فردا خواهیم دید که چه می شود. دکتر تیم نسبت به این آسیب دیدگی خوش بین است. گوندوگان در یک برخورد دچار مصدومیت شد و در نیمه دوم به زحمت در حال دویدن بود. بنابراین ما تغییر را ایجاد کردیم تا ریسک نکنیم."


در پایان برایتون موفق شد بازی دو بر صفر باخته را با پیروزی 3 بر 2 عوض کند. البته جهانبخش در دقیقه 49 و زمانیکه بازی دو بر صفر بود تعویض شد و در ادامه برایتون موفق شد توسط لیاندرو تروسارد، آدام وبستر و دن برن 3 بار دروازه سیتی را باز کند و یک پیروزی بزرگ را جشن بگیرد.


اما پس از تکل جهانبخش بر روی پای گوندوگان، هواداران سیتی به عدم اخراج بازیکن ایرانی برایتون معترض بودند. وب سایت wittyfutty در این خصوص نوشت: جهانبخش برای یک تکل بد روی گوندوگان در جریان دیدار برایتون و منچسترسیتی در لیگ برتر فقط یک کارت زرد می گیرد.منچسترسیتی مقابل برایتون پیش افتاده است، اما آنها در زمین بازیکن کمتری نیز دارند. کانسلو به دلیل خطای روی ولبک به عنوان آخرین مرد خط دفاع سیتی، کارت قرمز گرفت.


این سایت در پایان اضافه کرد: یک تکل واقعاً ناخوشایند در برایتون نیز وجود داشت که به طرز عجیبی با کارت قرمز مجازات نشد. جهانبخش خطای بی احتیاطی روی زانوی گوندوگان انجام داد. او می توانست حریف خود را به شدت مصدوم کند، اما داور علی رغم در اختیار داشتن VAR، فقط به او کارت زرد داد.


در زیر نیز تعدادی از توئیت های هواداران سیتی در توئیتر که اعتقاد داشتند جهانبخش باید کارت قرمز دریافت می کرد را مرور می کنیم:

 

چطوری به جهانبخش کارت قرمز نداد؟
وار خیلی مزخرفه

 

- برونو فرناندز به دلیل دست نزدن به توپ، پاداشی با یک پاس گل دریافت کرد.
 - به خاطر همین خطا، کانسلو اخراج شد.
 - جهانبخش به دلیل تلاش برای کشتن گوندوگان کارت زرد گرفت.
 - خطای پنالتی ورنر بر روی استونز گرفته نشده است.

 با تشکر از VAR و داوران برای کشتن بازی ما.

 چندش آور.

 

تفاوت اینا توی چیه؟
- استونز برای سیتی بازی می کنه
- جهانبخش مقابل سیتی بازی می کنه

(جان استونز به دلیل این خطا در بازی با آستون ویلا اخراج شد.)

 

رفیق، اگه عادلانه بگیم احتمالا تکل وحشتناک جهانبخش روی گوندوگان (و سرانجام مصدومیت و بیرون رفتنش) باید بیشتر جریمه میشد اما داوری شوکه کننده بود.
برای هوادارای برایتون خوشحالم ولی داوری افتضاح بود.

 

اعلام خطای جان استونز بدون لمس دروازه بان، کارت قرمز برای کوچکترین تماس از سوی کانسلو، کارت زرد به جهانبخش به دلیل خطا روی گوندوغان. سوالات پیرامون عملکرد این داوری، بیش تر از سوالات یک کودک 5 ساله در سفر طولانی با خودرو به وجود می آورد.

 

چگونه کانسلو برای کوچکترین تماس اخراج شده اما جهانبخش برای این تکل خطرناک کارت زرد دریافت کرده است. از VAR یا مسئولین برگزار کننده VAR خلاص شوید.

 

جان استونز چند هفته پیش کارت قرمز گرفت.
جهانبخش امروز کارت زرد گرفت.

 

اوه بی خیال، این یک کارت قرمز برای جهانبخش داد. مطمئنا؟؟!!

 

جهانبخش - یک ضربه خطرناک روی پای گوندوگان می زند - که همیشه قرمز دارد - اما داور یک زرد می دهد.
 ولبک بازوی خود را به دور کانسلو می پیچد و او را می کشد - کانسلو کارت قرمز می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار