۴۱ روستای کردستان در آیینی به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور طهمورث الیاسی عضو هیات مدیره پست‌ بانک‌ ایران به شبکه بانکی کشور متصل شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 19 May 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا کردستان، استاندار کردستان روز چهارشنبه در آیین اتصال این ۴۱ مرکز روستایی به شبکه بانکی کشور اظهار داشت: علیرغم ادعای بعضی اشخاص که دولت را به کم کاری متهم می‌کنند در این دولت خدمات بسیار مهمی به روستاییان ارائه شده است.

بهمن مرادنیا با بیان اینکه ۷۵ درصد روستا‌های استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند، افزود: تلاش ما این است که تا پایان دولت دوازدهم پوشش اینترنتی روستا‌ها به ۹۰ درصد برسد.

وی اضافه کرد: پست بانک در استان عملکرد بسیار خوبی در زمینه خدمت رسانی به مناطق روستایی داشته است و امیدواریم امسال نیز با توسعه زیرساخت‌ها بتوانیم در این مناطق خدمات بیشتری به روستاییان ارائه دهیم.

استاندار کردستان یادآور شد: در حوزه ارتباطات هر چه خدمات را گسترش دهیم هزینه‌های مردم کمتر شده و خدمات بیشتری از سوی دولت ارائه خواهد شد.

مرادنیا با بیان اینکه خدمات دولت به روستا‌ها تنها به خدمات ارتباطاتی محدود نشده است، افزود: در این دولت پوشش گازرسانی به روستا‌ها به ۹۶ درصد رسیده و یک هزار کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت شدە است.

وی با بیان اینکه در حوزه گازرسانی در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از گاز طبیعی از ۹۲ درصد به ۹۸ درصد رسید، گفت: کار کردن در کردستان با توجه به توپوگرافی استان بسیار هزینه بردار است و رسیدن به این ارقام نشان می‌دهد که جدیت دولت در رسیدن کردستان به توسعه تا چه حدی بوده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان هم در این آیین اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۱۰۰ روستای استان دارای شبکه اینترنت است و ۲۰ روستای دیگر نیز هفته آینده به این شبکه متصل می‌شوند.

فردین سعیدی ادامه داد: برای راه اندازی هر کدام از این ۴۱ باجه بین یک میلیارد تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات توسط پست بانک پرداخت شده تا روستا‌های سطح استان از خدمات بانکی بهره‌مند شوند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار