رئیس پلیس آگاهی استان در تشریح ماجرای سرقت یک خودرو تیبایی که نزدیک بود جان راننده آن را به خطر اندازد گفت: با تلاش کارآگاهان، سارق سابقه دار به همراه خودرو سرقتی در کمتر از ۲۴ ساعت دستگیر شد.
کد خبر: ۹۶۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 19 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ محمد نادربیگی به شرح  ماجرای حادثه سرقت یک دستگاه خودرو تیبا که در آن مالک خودرو برای جلوگیری از سرقت خودرواش کیلومترها توسط سارق به سطح خیابان کشیده شده و دچار جراحت شدید شده بود پرداخت و بیان کرد: این حادثه خوشبختانه کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش پلیس پیگیری و خودرو مال باخته به وی بازگردانده شد.

وی در تشریح جزئیات این حادثه اظهار کرد:  ساعت۶:۴۵ دقیقه  ۲۰ اردیبهشت ماه، راننده یک دستگاه خودرو تیبا برای خرید نان به یک نانوایی در شهرستان فردیس مراجعه کرده در حالی که به گمان وی  نانوایی خلوت است برای دقایقی خودرو روشن را رها می‌کند، غافل از این که سارق در کمین بوده و پس از ترک خودرو بلافاصله سوار بر آن شده و قصد فرار داشت که راننده به منظور توقف خودرو و جلوگیری از سرقت آن، به درب راننده آویزان می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود:  در این لحظه لباس صاحب خودرو، لابلای درب گیر کرده و سارق با سرعت زیاد از محل متواری و اقدام به کشیدن وی روی سطح آسفالت کرده و در نهایت پس از طی حدودا چندکیلومتر لباس وی پاره و پس از اصابت با زمین دچار مصدومیت شدید شده و توسط حاضران در صحنه روانه بیمارستان می‌شود.

 سرهنگ نادربیگی گفت: پس از وصول پرونده به پلیس آگاهی، تیمی مجرب از کارگاهان این پلیس وارد عمل شده و با بکارگیری شگردهای خاص پلیسی و بررسی آلبوم تصاویر سارقان سابقه دار متهم را در کمتر از ۲۴ ساعت شناسایی و نامبرده را در یک عملیات غافلگیرانه در منزلش دستگیر کردند.

وی اظهار کرد: در بازرسی از منزل متهم، گواهینامه و گوشی تلفن همراه راننده کشف شد و متهم به سرقت خودرو اعتراف و اذعان داشت که پس از سرقت و انتقال خودرو، قطعات و محتویات داخل خودرو را سرقت و آن را در  شهرک اندیشه شهریار رها کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: بلافاصله کارآگاهان با راهنمایی متهم به محل رهایی خودرو اعزام و خودرو کشف و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

وی افزود: کارآگاهان در ادامه بررسی سوابق سارق، فیلم دیگری از صحنه سرقت دوچرخه توسط متهم را به دست آوردند که متهم در آن فیلم اقدام به سرقت دوچرخه از پارکینگ یک مجتمع مسکونی کرده بود بنابراین در مواجهه با مستندات  موجود به ۳۰ فقره سرقت خودرو، قطعات خودرو و دوچرخه اقرار کرد.

سرهنگ نادربیگی در توصیه به شهروندان گفت: اتومبیل خود را هرگز حتی برای لحظه‌ای کوتاه با موتور روشن ترک نکنید و در زمان ورود و خروج از پارکینگ ابتدا خودرو را خاموش کرده و سوئیچ را برداشته و سپس درب پارکینگ را ببندید و با رعایت این نکات ایمنی این فرصت طلایی را از سارقان در کمین نشسته بگیرید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار