طی روز های اخیر خبر گرانی نان و برخی کالاهای اساسی حسابی مردم را کلافه و نگران کرده است ،نان قوت لایموت غالب مردم بوده و در پرتو نبود آن زندگی میسر نمی شود، لذا خبر گرانی نان و اثرات منفی و تاثیرات روانی آن در جامعه باعث شد تا موضوع را از طریق مدیرکل صنعت، معدن تجارت استان ایلام پیگیری که رضا محمد رحیمی پاسخ داد .
کد خبر: ۹۶۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 19 May 2021

تابناک ایلام  :: طی روز های اخیر خبر گرانی نان و برخی کالاهای اساسی حسابی مردم را کلافه و نگران کرده است.خبر گرانی نان این کالای اساسی و نیاز ضروری در سبد مصرفی خانوارها و غذای اصلی بسیاری از مردم جهان آنقدر مهم و قابل توجه است که اگر گرانی های بی رویه سال های اخیر به عادت رویه مردم تبدیل شده اما خبر گرانی نان مورد توجه واقع و اذهان را به خود جلب کرده است.

اهمیت این ماده حیاتی در تاریخ اساطیری ایران و روایات دینی در شرایط سیاسی همواره مورد توجه قرار و ارتباط تنگاتنگی با معاش و قحطی و خشکسالی دارد و همچنین در دین اسلام از قداست خاصی برخوردار و تامین آن را در زمره عبادت قرار داده اند.

نان قوت لایموت غالب مردم بوده و در پرتو نبود آن زندگی میسر نمی شود؛ لذا خبر گرانی نان و اثرات منفی و تاثیرات روانی آن در جامعه باعث شد تا موضوع را از طریق مدیرکل صنعت، معدن تجارت استان ایلام پیگیری که رضا محمد رحیمی در این خصوص می گوید: افزایش قیمت نان بیشتر گمانه زنی های رسانه ای است و تا کنون هیچ تصمیمی در سطح وزارتخانه صمت در خصوص افزایش قیمت نان اخذ نشده است.

وی با اشاره به گرانی نان در تهران گفت بحث های راجع به افزایش قیمت نان مختص استان تهران بوده و طبیعتا در استان ایلام هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

محمد رحیمی در خصوص تامین آرد مورد نیاز نانوایی های سطح استان بیان داشت: هیچ کمبودی در این راستا وجود نداشته و تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی ها تخلف بوده و قطعا از طریق نهادهای ذیربط برخورد قانونی خواهد شد‌./م

بهروز مردانی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار