رئیس پلیس راه استان ایلام:
سرهنگ همتی زاده از اجرای طرح آشکارسازی و باز آموزی مقررات ایمنی عبور و مرور رانندگان ادوات کشاورزی در استان ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 19 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام بیان داشت: با توجه به شروع فصل برداشت محصولات کشاورزی در اکثر شهرستان‌ها و افزایش تردد، ادوات کشاورزی (تراکتور، تیلر، کمباین) در مسیرجاده‌ها باعث اختلال و برهم زدن نظم عبور و مرور ترافیک و تصادفات شده است.

او عنوان کرد: ناهمگونی سرعت ادوات کشاورزی با سایر وسایل نقلیه در جاده‌ها و غیر منتظره بودن حضور آن‌ها در سطح سواره رو برای کاربران جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازدارنده در شب هنگام، موجب افزایش سطح ریسک و کاهش ضریب ایمنی در جاده‌ها می‌شود.

رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: کاربران ادوات کشاورزی هنگام ورود به شانه خاکی جاده باید به آیینه‌های بغل مجهز باشند تا زوایه‌های کور پشت سر خود به ویژه در زمان بستن دنباله بند‌ها به راحتی روئیت کنند.

سرهنگ همتی زاده در پایانیادآور شد: پلیس راه استان ایلام در جهت ترویج فرهنگ رانندگی و پیشگیری از تصادفات حدود ۴۰۰ قطعه برچسب شبرنگ به رانندگان حاضر اهدا کرد تا به عنوان الگویی در جوامع روستایی نمود پیدا کند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار