مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این مراکز دیگر صرفاً محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند.
کد خبر: ۹۶۴۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹ 18 May 2021

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته، این مراکز دیگر صرفاً محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند.

به گزارش تابناک همدان، مهدی توکلیان ظهر امروز در نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی و روابط عمومی استانداری اظهار کرد: ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات را در حالی گرامی می‌داریم که رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به غزه، ساختمان مرکزی چندین رسانه بین‌المللی را هدف قرار داده است، اما در فضای خبری هیچ عکس‌العملی نشان داده نمی‌شود و سکوت خبری در جهان حکم‌فرماست.

وی افزود: هفته جهانی ارتباطات را در حالی گرامی می‌داریم که دختران مکتب سیدالشهدا در هرات افغانستان به وحشیانه‌ترین شکل ممکن جان خود را از دست می‌دهند و همچنان سکوت خبری جهان را در برگرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اینکه با وجود این اتفاقات در دنیای امروز و سانسور‌هایی که در فضای رسانه‌ای جهان صورت می‌گیرد، ارتباطات حد و مرز نمی‌شناسد و اطلاعات در کمترین زمان منتقل می‌شود تصریح کرد: امروزه شاهدیم اخبار و اطلاعات از طریق پیام‌رسان‌ها جابجا می‌شود و مردم در گوشه و کنار جهان از وقایع مطلع می‌شوند.

وی ادامه داد: هر یک از اعضای بزرگ خانواده کتابداران ایران در نهاد کتابخانه‌های عمومی، نقش یک پیام‌رسان را دارند و در حال آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی به مردم هستند.

توکلیان تأکید کرد: با توجه به حوزه فعالیتی که در کتابخانه‌های عمومی در پنج سال گذشته شکل گرفته، این مراکز دیگر صرفاً محلی برای امانت و قرائت کتاب نیستند بلکه به باشگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند که خدمات متنوعی را در کشور به مخاطبان و کاربران خود ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ارتباطات در دنیای امروز مربعی است از هنر، تبلیغات، ارتباطات و فضای مجازی و فناوری‌های نوین خاطرنشان کرد: آنچه امروز ارتباطات را شکل می‌دهد با روزگار پیشین متفاوت است و تعریف ارتباطات در هزاره سوم در آستانه قرن جدید، تعریف جداگانه‌ای از آنچه در ذهن پیشینیان ما وجود داشته، به خود گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در حوزه ارتباطات و فناوری‌های جدید باید بتوانیم با مخاطبان خود در پلتفرم‌های مختلف اطلاع رسانی ارتباط برقرار کنیم گفت: بر اساس اصولی که در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور شکل گرفته، این فضا آماده شده و فعالیت کتابخانه‌های کشور بر اساس پژوهش و تحقیق و مطالعات علمی و عملی تدوین می‌شود و در حوزه‌های مختلف نکات کلیدی و راهگشای مد نظر است.

وی با اشاره به اینکه از کتاب غافل نشویم و کتاب بخوانیم اظهار کرد: روابط عمومی‌ها به ویژه افرادی که با کتاب و نوشتن عجین هستند می‌توانند کتابخانه‌های عمومی را در ترویج و فرهنگ مطالعه و انتقال تجربیات به نسل‌های آینده یاری دهند و آثار گرانسگی در قفسه کتابخانه‌ها برای آیندگان به یادگار بگذارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار