نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب از سری ویژه برنامه‌های هفته روابط عمومی و ارتباطات با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل روابط عمومی استانداری همدان برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۴۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵ 18 May 2021
نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب از سری ویژه برنامه‌های هفته روابط عمومی و ارتباطات با همکاری کتابخانه‌های عمومی استان و اداره کل روابط عمومی استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش تابناک همدان، ظهر امروز نشست کتابخوان ارتباطات و کتاب به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و روابط عمومی استانداری همدان ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی که کتاب تألیف کردند با حضور مهدی توکلیان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ اسدالله ربانی‌مهر، مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان؛ عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

روابط عمومی‌های مولف و کتابخوان موفق‌ترند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این آیین گفت: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان به حساب می‌آید که ارتباط بین جامعه و سازمان را ایجاد می‌کند و آنچه در بطن آن رخ می‌دهد را به سمع و نظر مردم و جامعه هدف می‌رساند.

عاطفه زارعی با بیان اینکه روابط عمومی به اطلاع رسانی درون سازمانی، بیرون سازمانی و بین سازمانی می‌پردازد اظهار کرد: از همین رو روابط عمومی‌ها وظیفه خطیر و چالش برانگیز برعهده دارند چرا که کوچکترین خلاء در حوزه اطلاع رسانی و ارتباطات باعث می‌شود هر سازمانی از اهداف عالی خود که بر اساس اسناد بالا دستی تدوین شده است، فاصله بگیرد.

وی تأکید کرد: ارتباطات داخل سازمانی و ارتباطات بین سازمانی را روابط عمومی مدیریت و پی ریزی می‌کند و اگر در این راه مسئولان و کارشناسانی که اهل مطالعه و نوشتن هستند با موفقیت بیشتری گام بر می‌دارند.

 روابط عمومی در گسترش فرهنگ مطالعه موثر است 

مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با بیان اینکه ۱۸ برنامه به مناسبت هفته روابط عمومی پیش بینی شده که یکی از آن‌ها تقدیر از فعالان حوزه کتابخوانی و تعامل بین حوزه فرهنگی است افزود: در همه حوزه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یکی از مهمترین مسائل بحث اطلاع رسانی است.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه وقتی کشوری ماندن امریکا با سه درصد جمعیت دنیا، ۷۰ درصد رسانه‌های جهان را در اختیا دارد می‌تواند علیه جمهوری اسلامی سیاه نمایی کند تصریح کرد: این اتفاق اهمیت روز افزون اطلاع رسانی و استفاده از ظرفیت‌ها را در این راه نشان می‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه در استان همدان توانایی بسیاری در حوزه روابط عمومی رسانه و فرهنگ دیده می‌شود ادامه داد: بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما به خاطر این است که از فرهنگ خود فاصله گرفتیم و مطالعه و کتابخوانی می‌تواند به حل این مشکلات کمک کند.

 مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان با اشاره به اینکه توجه به مسائل فرهنگی باید یک اولویت باشد خاطرنشان کرد: برای داشتن جامعه توسعه یافته باید شهروندان کتابخوان اهل مطالعه داشته باشیم همانطور که در بررسی کشور‌های توسعه یافته متوجه می‌شویم برای رشد سالانه خود به کتابخوانی جایگاه ویژه‌ای بخشیده اند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها می‌توانند در حوزه گسترش فرهنگ کتابخوانی می‌تأثیرگذار باشند و ما آمادگی لازم در این حوزه را برای همکاری با کتابخانه‌های عمومی داریم.

در این نشست اسدالله ربانی‌مهر، مدیرکل روابط عمومی استانداری به معرفی آثار خود به نام‌های فریاد قلم، مدیریت علوی و سفر چین پرداخت و از اثر جدید در انتظار چاپش با موضوع سواد رسانه خبرداد. همچنین محمد طاهری سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان کتاب میکروب شناسی از منابع درسی وزارت بهداشت را که خود تألیف کرده و دو کتاب میکروب شناسی و ویتامین‌های گروه بی را که ترجمه کرده است را معرفی کرد.
 
همچنمین خسرو محمد، کارشناس روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کتاب خانه اربابی بهاءالملک، علی زبرجدی مشفق، کارشناس روابط عمومی شرکت گاز استان دو کتاب اراده در حقوق ایران و فقه شیعه و جایگاه زن در قرآن؛ حاتم شکری، مسئول روابط عمومی صندوق روستائیان و عشایر کتابتوانمند سازی کارکنان- بالندگی سازمانی؛ اصغر مرادی، مسئول روابط عمومی شهرداری رزن کتاب تأثیر ازت و پتاسیم بر کیفیت غده سیب زمینی؛ بهرامعلی جعفری، مسئول روابط عمومی شهرداری بهار کتاب اصول شهروندی در فرهنگ ایرانی را معرفی کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار