حجت‌الاسلام والمسلمین پور ذهبی:
نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: خروج از بن بست‌های دیپلماتیک و گشایش در کار مردم از مهمترین اموری است که باید در دولت آینده در عمل و نه در شعار رخ دهد.
کد خبر: ۹۶۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 18 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور ذهبی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: با مشخص شدن ثبت نام و آرایش انتخاباتی داوطلبان ریاست جمهوری مرحله جدیدی پیش روی کشورمان قرار گرفته است که به فرمایش رهبر معظم انقلاب از مهمترین مسائل در مقطع کنونی است.


وی افزود: افرادی که در این عرصه قدم می‌گذارند باید بدانند که امنیت و اقتدار کشور از هر مساله دیگری مهم‌تر است و در برنامه‌های خود باید بیشتر به مبانی که رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی و اشتغال توجه بیشتری داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه در ۲ سال اخیر تولید محور شعار سال قرار گرفته است افزود: هر کسی که بتواند زمینه امیدواری مردم به آینده و گشایش امور را ایجاد کند در انتخابات پرشور سهیم خواهد بود و داوطلبان باید از شعار و مطالبی که قابلیت اجرایی ندارد اجتناب کنند.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان این که در چندین دوره از انتخابات، یکی از راه‌های بدست آوردن رای برای برخی از داوطلبان تخریب رقبا بوده است، گفت: در این حوزه آسیب‌های بسیاری دیده ایم و این برای کشور اسلامی که بر مدار اخلاق چرخش دارد شایسته نیست که امیدواریم افراد بیشتر برنامه‌های خود را ارائه کنند تا با حمله و تخریب دیگر رقبا بخواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.

وی درباره اهمیت مشارکت شور بالا و حضور گسترده مردم گفت: مشارکت حداکثری بیانگر این است که آنان هنوز به نظام خود امیدوار هستند و آن را قبول دارند و یکی از پایه‌های استحکام نظام همین مشارکت پرشور خواهد بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: همواره اینگونه بوده است که استکبار، ابرقدرت‌ها و دشمنان هنگامی که اکثریت مردم پشت حاکمان خود هستند آن‌ها حساب کار خود را می‌کنند، ولی اگر انتخابات با دلسردی مردم مواجه باشد فشار‌های خارجی هم بیشتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: دشمنان در خیال خام خود فکر می‌کنند با کاهش مشارکت مردم، پایه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی سست می‌شود و خیالات نامربوطی را در ذهن می‌پروراند که به همین دلیل هم تاکید اصلی و اساسی رهبر معظم انقلاب بر مساله انتخابات پرشور است.

نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه فیلتر شورای نگهبان معیار رییس‌جمهور شدن در کشورمان است افزود: اگر این افراد با وعده‌های درست و ایجاد آرامش و امیدواری انتخاباتی پرشور را رقم بزنند و دشمنان را ناامید کنند، همه در این انتخابات برنده خواهند بود.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه مردم از شعارزدگی خسته شده اند و زیاد شعار شنیده‌اند تاکید کرد: مردم در انتخاب خود، عملکرد افراد به ویژه افراد سرشناسی که سمت‌های مختلفی را در دوره‌های مختلف داشته‌اند، مدنظر قرار دهند چرا که داوطلبان آدم‌های کم تجربه‌ای نیستند و مردم باید به عملکرد، صداقت در گفتار و رفتار آن‌ها توجه داشته باشند.

وی گفت: بیشتر از هر چیزی اخلاص خود داوطلبان مهم است و آن‌ها نیز باید روی کار‌های اساسی توجه کنند و از شعار‌های ظاهری بدون پشتوانه که موجب دلسردی و سرخوردگی ملت می‌شود خودداری کنند، چراکه اگر مردم برای انتخاب خود به نتیجه نرسند اعتماد آن‌ها ضربه اساسی خواهد خورد.

وی در رابطه با احراز صلاحیت داوطلبان هم گفت: اعتراض فردی که خود را دارای صلاحیت می‌داند درست است، ولی همه باید مطیع تصمیم قانونی باشیم که شورای نگهبان آن را می‌گیرد.
نماینده، ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه با اعلام نتایج انتخابات قطعا فرد منتخب از لحاظ فکری و گروهی با سلیقه عمده مناسب نخواهد بود، تاکید کرد: این نباید موجب شود تا اتفاقات شوم سال ۱۳۸۸ که حضور میلیونی مردم را به حاشیه برد و ضربه زیادی به کشور زد، تکرار شود.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری درباره فتنه ۱۳۸۸ مبنی بر اینکه اصحاب فتنه کشور را تا لبه پرتگاه پیش بردند و این حضور مردم بود که این فتنه را خنثی کرد، افزود: بهترین کار این است که همه بعد از اعلام نتایج انتخابات ظرفیت داشته باشند و بر اساس تقوای الهی برای کشورمان هزینه ایجاد نکنند.

وی تاکید کرد: مردم کشورمان منتظر دولتی هستند که در کارشان گشایش ایجاد کند و اگر نیمی از فرصت دولت منتخب همانند سال ۱۳۸۸ صرف آرامش کشور شود، این خواسته مردم به تعویق می‌افتد و هزینه‌های مضاعف برای کشورمان ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار