معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از اجرایی شدن طرح شناسایی، غربال و درمان افراد مستعد سرطان روده بزرگ در استان سمنان خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۲ 18 May 2021
 
 شناسایی و غربال مستعدین سرطان روده بزرگ در استان سمنان

 

به گزارش تابناک سمنان دکتر حمید بهمنش اظهار کرد: طرح غربالگری سرطان کولورکتال بیمه شدگان تامین اجتماعی هم‌اکنون در شهرستان‌های هشت‌گانه این استان از سوی سازمان تامین اجتماعی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه شناسایی و درمان افراد مشکوک یا مبتلا به سرطان روده بزرگ در سطح کارکنان و بیمه شدگان تامین اجتماعی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان درحال انجام است افزود: برنامه غربالگری سرطان روده بزرگ برای افراد بالای 50 سال و به منظور بررسی وضعیت سلامت این گروه سنی از لحاظ ابتلا یا داشتن زمینه درگیری با سرطان کولورکتال انجام می‌شود.

معاون خدمات درمانی تامین اجتماعی سمنان تشخیص زودهنگام و غربالگری به‌هنگام را دو راهبرد اصلی در برنامه تشخیص زودرس سرطان توسط سازمان تامین اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: گام اول در این برنامه بیماریابی و شناسایی افراد مستعد ابتلا به این سرطان روده بزرگ توسط پزشک عمومی بوده و در گام بعد جهت ارزیابی های کامل‌تر و ارائه خدمات مناسب به پزشکان متخصص ارجاع و در سطوح مختلف بهداشتی و درمانی، ساماندهی درمان و مراقبت بیماران اجرایی خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش آگاهی‌های مردمی در خصوص چگونگی شناسایی و مواجهه با علائم سرطان افزود: در کنار ارتقاء شناختی و افزایش آگاهی همگانی و به‌ویژه افراد با سنین پرخطر، ارتقا و گسترش روش‌های تشخیص زودهنگام نیز در کنترل سرطان‌ها بسیار ضروری و موثر است.

 وی با اشاره به لزوم توجه هرچه بیشتر به افراد دارای سنین بالا و ضرورت رصد افراد دارای بیماری‌های زمینه ای اظهار کرد: سالانه هزاران مورد ابتلا به سرطان در ایران و میلیون‌ها مورد در جهان رخ می دهد و این در حالی‌ست که در صورت تشخیص به موقع و زودهنگام، درمان تومور آسان تر و امکان کنترل و بهبود کامل آن بیشتر است.

 وی ضمن قدردانی از تلاش تیم‌های حوزه درمان تامین اجتماعی در اجرای طرح شناسایی افراد مستعد سرطان اظهار امیدواری کرد: با اجرای مناسب این برنامه بتوان گامی بلند و اساسی در راستای حفظ و ارتقاء سلامت بیمه شدگان هم استانی برداریم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایسنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار