راه‌اندازی اورژانس اجتماعی یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم سرخه است که مستلزم توجه مسئولان امر است.
کد خبر: ۹۶۴۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 18 May 2021

حلقه‌های مفقوده امنیت اجتماعی؛ اورژانس اجتماعی در سرخه راه‌اندازی شود

 

به گزارش تابناک سمنان  انتشار خبر عربده‌کشی فردی که به او می‌گویند اراذل و اوباش؛ چند روزی است که بین شهروندان سرخه‌ای دست به دست می‌شد و همین امر ما را به واکاوی بیشتر این موضوع واداشت.

اگرچه امنیت مسئله مهمی است، اما بسیاری از جامعه شناسان احساس امنیت را مهم‌تر و ضروری‌تر از وجود امنیت توصیف می‌کنند و معتقدند عوامل بسیاری در فقدان یا کمبود این احساس در جوامع مختلف دخیل‌اند.

همچنین بسیاری از دانشمندان معتقدند که امنیت یک پدیده احساسی و ادراکی است و بیشتر به احساس روانی شهروندان از عوامل تهدیدکننده جرم برمی‌گردد و ممکن است میزان احساس ناامنی فرد با واقعیت خارجی میزان عوامل تهدیدکننده مطابقت نداشته باشد یا برعکس، متناسب به میزان و اثر عوامل تهدیدکننده، میزان احساس ناامنی فرد نیز در نوسان باشد.

بر این اساس نمی‌توان بیان کرد در جامعه‌ای که امنیت وجود دارد، حتماً احساس امنیت وجود دارد؛ چرا که احساس امنیت از موارد دیگری همانند ذهنیت مردم از جامعه مورد مطالعه نشأت می‌گیرد.

لزوم رعایت حقوق شهروندی

محمد مهرابی، فرمانده انتظامی شهرستان سرخه گفت: ما برای رعایت حقوق شهروندی هر اقدامی که در راستای امنیت اجتماعی و شهروندی انجام می‌دهیم را منعکس نمی‌کنیم، شاید ارگانی و سازمان مطالبه گری داشته باشد، ولی حرمت افراد از حیث شرع و قانون بر ما واجب است.

وی با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ایجاد مزاحمت فردی در شهر برای مردم ادامه داد: در مورد این فرد باید بگویم چندین بار این موضوع مورد رصد و بررسی قرار گرفته است و آن ادعایی که مردم و همسایگان می‌گویند صحت ندارد ما هم برای اقدامی که صحت ندارد اقدام غیرقانونی انجام نمی‌دهیم.

فرمانده انتظامی شهرستان سرخه بیان کرد: هر بار هم که با مقامات قضایی هماهنگ شده مقام قضایی و قاضی کشیک این درخواست را دارند که یا باید شاکی خصوصی داشته باشد یا باید جرم مشهود باشد؛ بنابراین اگر فردی شکایتی دارد باید شکایت خود را مطرح کند تا ما مورد بررسی قرار دهیم.

مهرابی با بیان اینکه تا کنون احدی به نیروی انتظامی در مورد این فرد شکایت نکرده است، بیان کرد: در تحقیقات به عمل آمده نیروی انتظامی مشخص شده است این فرد مشکل خانوادگی شدید دارد و از طرفی بیمار اعصاب و روان نیز هست و مشکل دیگری ندارد.

وی افزود: بنابراین می‌کنم هیچ یک از حرف‌هایی که زده شده صحت ندارد ضمن اینکه روز گذشته همین آقا با پدرش به نیروی انتظامی آمدند و تذکرات هم داده شده و هم تعهد گرفته شده و این هم اینکه توجیه کردیم که نحوه مشکلات و مطالبه خانوادگی‌اش را به چه طریقی و چه مسیری باید پیگیری کند و مشکل خانوادگی بوده باید اساسی حل شود. اینکه مردم می‌گویند ما از ایشان خوشمان نمی‌آید و ایشان را بازداشت کنید که نمی‌شود و موردی که مردم می‌گویند ایشان ندارد و بزرگنمایی شده است.

سرخه از شهرهای امن استان سمنان است

فرمانده نیروی انتظامی سرخه با بیان اینکه شهرستان سرخه از شهرستان‌های امن استان سمنان محسوب می‌شود عنوان کرد: در سرخه هیچ امکاناتی از قبیل کمپ ترک اعتیاد، اورژانس اجتماعی و دوربین رادار وجود ندارد.

مهرابی به حادثه سال 98 و قتل یک نوجوان سرخه‌ای اشاره کرد و گفت: سهل‌انگاری خانواده قاتل و نبردن این فرد معتاد به کمپ ترک اعتیاد متأسفانه منجر به وقوع چنین جرمی شد.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی با جدیت مباحث مختلف را در حوزه‌های پیشگیری از وقوع جرم، کنترل ترافیک، پیشگیری از سرقت، درگیری و دیگر جرائم دنبال می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی سرخه تأکید کرد: مردم هم باید سهم خود را انجام دهند بارها و بارها موارد گفته شده همین شهری که همه احساس ناامنی می‌کنند و بانوان تا ساعت سه و چهار صبح پیاده‌روی می‌کنند؛ پس امنیت در شهر برقرار است این نیست که مردم بگویند امنیت نیست ولی تا با خیال راحت در هر ساعت از شبانه‌روز در سطح شهر پیاده‌روی کنند.

مهرابی بیان کرد: سرخه نیازمند راه‌اندازی اورژانس اجتماعی، کمپ ترک اعتیاد، مشاور و روان‌پزشک است و این موارد در حقیقت دغدغه‌ها و مطالبات جدی مردم سرخه است.

درست است که مردم نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت اجتماعی و حفظ آن دارند؛ اما باید دولت نیز زیرساخت‌های لازم برای تقویت امنیت اجتماعی را فراهم کند.

زیرساخت‌هایی همچون وجود کمپ اعتیاد و اورژانس اجتماعی به عنوان مهم‌ترین مطالبات مردمی در تأمین امنیت اجتماعی، تقویت و حفظ آن نقش بسیار مهمی دارد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار