معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: ۴۸۵ هکتار از زمین‌های وقفی استان با اعتبار یکهزار و ۱۲۰ میلیارد ریال در طرح‌های سرمایه‌گذاری بهره‌برداری شده و یا در شرف بهره‌برداری استفاده می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۴ 18 May 2021

١.١ هزار میلیارد ریال در ۴٨۵ هکتار موقوفات سمنان سرمایه‌گذاری شد

 

به گزارش تابناک سمنان ابراهیم رستمیان ابراز داشت: طرح پرورش شتر داشتی در مساحت ۴۱۲ هکتار و با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال در زمین موقوفه یکی از خیران گرمسار، در حال رایزنی‌های نهایی است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این طرح را یکی از مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان دانست و افزود: این زمین دارای چاه، قنات و ۱۰۰ هکتار زمین قابل کشت است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: زمین موقوفه خیر آرادانی نیز صرف احداث یک گلخانه با مساحت۴۰ هکتار و اعتبار ۶۰ میلیارد ریال می‌شود.

رستمیان بیان کرد: در گذشته این زمین اجاره داده شده بود اما اکنون با اجرای این طرح درآمد حاصل از آن ۶ یا هفت برابر می‌شود.

وی ادامه داد: موقوفه خیر سمنان با کاربری پرورش قارچ دکمه ای در مساحت ۱۲۵ مترمربع و اعتبار ۵ میلیارد ریال به صورت سرمایه‌گذاری مشارکت در محصول برای مدت زمان ۱۰ سال واگذار شد.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: ۳۰ درصد از محصولات تولید شده در این زمین متعلق به این اداره کل و ۷۰ درصد متعلق به بهره‌بردار است و سالانه هفت تن قارچ تولید می‌شود.

رستمیان گفت: یکی از طرح‌های مهم اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مرمت و بازسازی کارونسراها و واگذاری آن به بخش خصوصی و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ کاروانسرا در استان وجود دارد و ۱۸ عدد از آن‌ها وقفی است گفت: نمونه موفق این طرح، کاروانسرای لاسجرد با چهار هزار مترمربع مساحت و ۱۵ میلیارد ریال اعتبار است.

رستمیان ابراز داشت: طرح اقتصادی مهم دیگر، ساخت ۹ واحد مسکونی به مساحت ۵۷۰ متر مربع، تعداد ۴ واحد تجاری به مساحت ۱۹۵ مترمربع، یک واحد آب درمانی به مساحت ۲۱۵ مترمربع و یک واحد خدماتی به مساحت ۲۰۰مترمربع در زمینه وقفی یکهزار و ۲۰۰ مترمربعی در شهمیرزاد در حال ساخت است.

معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امورخیریه استان سمنان گفت: کشت پائولونیا در زمینی به مساحت ۱۴هکتار و با اعتبار  ۱۵ میلیارد ریال در بسطام نیز طرح اقتصادی مهمی است که امسال آغاز به فعالیت می‌کند

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار